Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

2.4 v6 bdv problem z olejem

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
kowalek32
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 12 cze 2013, 00:00
Lokalizacja: kielce

2.4 v6 bdv problem z olejem

Post autor: kowalek32 » 22 mar 2015, 14:21

Witam
Mój problem jest taki moje audi bierze trochę dużo oleju mechanik który rozegrał silnik aby wymienić simeringi zaworowe powiedział ze to jest nieopłacalne ponieważ zawory mają za duży luz na boki w prowadnicach. Podczas odpalania rano samochód puszcza sobie chmurkę niebieska a później jest już spokój nawet jak mu się da kopa to i tak niebieski nie leci.
Czy czeka mnie szlifowanie głowicy czy może coś innego jest uszkodzone samochód ma siłę nie jest mulowaty ładnie się rozpędza.
Proszę o podpowiedzi.
Pozdrawiam Łukasz

michal_bst
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 16 lut 2014, 22:14
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michal_bst » 22 mar 2015, 15:59

A jak tam odmy? Zalane olejem, kapie coś z nich?

kowalek32
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 12 cze 2013, 00:00
Lokalizacja: kielce

Post autor: kowalek32 » 22 mar 2015, 17:36

Odmy czyste nie kapie nic. Zalane jest olejem 5w30 uszczelki pod pokrywamy zaworow wymienione

[ Dodano: 2015-03-22, 17:36 ]
Najbardziej mnie niepokoi to ze jak samochód postoi to puszcza niebieska chmurę. Mam także założony filtr z zaworkiem zwrotnym ze olej nie cofa się całkiem do miski olejowej czy to tez może być przyczyną ?

rad80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 14 lip 2013, 10:37
Lokalizacja: Rawa

Post autor: rad80 » 22 mar 2015, 17:53

Pewnie przyczyn może być wiele ale...
W moim przypadku pomogła zmiana oleju. Wcześniej też miałem 5w30.
musiałem dolewać ok 0,5/1000km
Teraz po zalaniu Valvoline 5w40 Maxlife zrobiłem 10000 i może ubyło 0,5l oleju.

mstan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 10 mar 2013, 01:15
Lokalizacja: Konin

Post autor: mstan » 22 mar 2015, 18:18

Witam
Jak byś podał troszkę więcej szczegółów dotyczących auta to podpowiedz byłaby bardziej precyzyjna. To znaczy : rocznik ,przebieg (faktyczny) itd.
W profilu masz Dizelka , a piszesz o innym.
Pozdrawiam Stanisław

kowalek32
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 12 cze 2013, 00:00
Lokalizacja: kielce

Post autor: kowalek32 » 22 mar 2015, 23:40

a6 c5 2.4 v6 BDV rok 2002 skrzynia multitronic na liczniku 210 tys faktyczny ma okolo 310 tys +- 20 tys
tak wnioskuje po odwiedzeniu ASO
olej zalany to byl castrol 5w30 i załozony ten filtr z tym zaworkiem
wczesniej jak był zalany olej innej marki nieznanej silnik nie puszczal takich dymkow z rana ale było przez chwile slychac terkot z silnika popychacze albo łancuchy na rozrzadzie.
jutro jeszcze raz sprawdze wszystkie przewody odmy bo moze znow ja przytkało i cisnienie za duze sie robi .
a moze to ten filtr z zaworkiem psuje wszystko.

Beep
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 maja 2014, 20:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Beep » 23 mar 2015, 11:13

Na początek możesz spróbować zrobić porządną płukankę silnika (może pierścienie olejowe się zapiekły) i zmienić olej na 10w40 (LIQUI MOLY, VALVOLINE) jako że jest to silnik wolnossący nic złego się nie stanie. Może są jakieś widoczne wycieki? Kolego czy jak odkręcisz korek oleju to ucieka przez korek wlewu ciśnienie? Jeśli tak któraś z odm jest zatkana ew eżektor.

kowalek32
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 12 cze 2013, 00:00
Lokalizacja: kielce

Post autor: kowalek32 » 23 mar 2015, 13:30

Nie właśnie ciśnienie jest w porządku wcześniej były zatkany ale je udroznilem a czym zrobić płukanie. Czy olej 10w40 nie będzie działał źle na napinacze olejowe.

Beep
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 maja 2014, 20:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Beep » 23 mar 2015, 18:20

Wybierz płukankę tej firmy na której olej się zdecydujesz (wpisz sobie na allegro płukanka liqui moly albo płukanka valvoline wyskoczy tego masa). Mój samochód śmiga u mnie od roku na 10w40 liqui moly, wcześniej też jeździł (mobil) na takim i absolutnie nic złego się nie dzieje, żadnego trekotania rano czy innych dziwnych dźwięków. Oczywiście do samochodu z turbo raczej bym tego oleju nie użył. Jeśli nie chcesz półsyntetyka możesz zalać np 5w50

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 30 mar 2017, 11:13

Witam. Odkopie troche temat. Mam wymienione uszczelki dekli,pod nastawnikami,zaslepki walkow i simeringi walkow z przodu. Cieknie mi olej,widac kropke czasem 2 na ziemi,mniej wiecej patrzac od gory to strona bardziej kierowcy,wysokosc jak by gory dekla i poczatku kola patrzac od przodu. Co to moze byc?odmy i ezektor jakies 1,5 roku temu wymieniane. Moze sie zawalily,jutro zerkne do nich ale jesli to nie one to co moze cieknac?jeden z kolego z forum zasugerowal,ze moze cieknac spod uszczelki kolektora. Mial juz ktos taki przypadek?

wegrzyn6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 lip 2016, 12:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wegrzyn6 » 30 mar 2017, 23:27

A nie ma ubytku płynu wspomagania? Przewody od pompy wspomagania w opisywanym miejscu są, może z nich cieknie?

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 31 mar 2017, 12:00

No wlasnie plyn nie ubywa bo sprawdzam czasem i trzyma ten sam poziom.

[ Dodano: 2017-03-31, 12:00 ]
Ezektor sprawdzony,przepuszcza elegancko,odmy bez szlamu,oczywiscie nie udalo mi sie wyjac tej z tylu kolo przepustnicy za to ulamala na szczescie u gory wiec tasma izolacyjna skleilem ale nie bylo widac w niej szlamu wiec odpadaja wycieki przez niedroznosc odm i ezektora.

wegrzyn6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 lip 2016, 12:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wegrzyn6 » 31 mar 2017, 17:25

Olej ubywa? Tak naprawdę to tak możemy zadawać pytania do usranej śmierci i możemy nie zgadnąć. Zdejmij zderzak, odkręć pas przedni, jedna śrubę na stronę zostaw w 80% odkręcona, przesuń pas, zdemontuj osłony i zobacz sam dokładnie skąd cieknie. Gdy wykonasz to jak opisałem to zajmie ci to jeden wieczór wraz ze skręceniem i 6 piw albo jedz do mechanika i w godzinę za 180zł ci to zrobi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja