Opony
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 gru 2016, 00:43
- Lokalizacja: Biłgoraj
Opony
Witam , Chciałbym sie dowiedziec czy nic nie nabroje przy aucie jak wymienie opony letnie na węższe z 255/40/R19 na 245/40/R19 czy nie bede mial przez to zadych problemow? Co sadzicie o oponie Uniroyal RAINSPORT3?
- Krix0
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 18 kwie 2015, 21:00
- Imię: Artur
- Rocznik: 1999
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: KGR
Nośność Uniroyal RAIN SPORT 3:
98 = 750 kg / na oponę
Y = prędkość max 300
Jeśli uważasz że ta nośność jest za mała producent ma też w ofercie wersję XL
Extra Load ; oznaczenie wskazujące na oponę o zwiększonej nośności (inne oznaczenia RF, )
98 = 750 kg / na oponę
Y = prędkość max 300
Jeśli uważasz że ta nośność jest za mała producent ma też w ofercie wersję XL
Extra Load ; oznaczenie wskazujące na oponę o zwiększonej nośności (inne oznaczenia RF, )
Pomoglem ?
Daj pomógł Ciebie nic nie kosztuje a mnie motywuje.
Nie zapomnij napisać czy problem znikł po otrzymanych radach, dla potomnych
Daj pomógł Ciebie nic nie kosztuje a mnie motywuje.
Nie zapomnij napisać czy problem znikł po otrzymanych radach, dla potomnych

bedzie ciutke twardsza czyt. mniej komfortowa ale t praktycznie nieodczuwalneKrix0 pisze:Nośność Uniroyal RAIN SPORT 3:
98 = 750 kg / na oponę
Y = prędkość max 300
Jeśli uważasz że ta nośność jest za mała producent ma też w ofercie wersję XL
Extra Load ; oznaczenie wskazujące na oponę o zwiększonej nośności (inne oznaczenia RF, )

98 w 100% starcza
Ja XL zakładam np do busów osobowych

Bylo 1009 KM a juz jest 1183 w GARAGE - łacznie
i jeszcze urosnie 


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
Nie za głośne Panowie te Uniroyal Rainsport 3? Mają aż 72dB a takie np Dunlop Sport Maxx RT 2 tylko 68dB. Co prawda kusi mnie ta reklama rekina lecz Dunlopy chyba będą lepszą opcją co myślicie ? Ktoś używa? Opony mają mniej więcej taki przedział 67-73 i ja słysze różnicę po np przekładce z letnich na zimowe więc to słychać na pewno :D(gdyby ktoś chciał pisać że to tylko 4dB)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
To są pomiary głośności nowej opony, a w rzeczywistości wychodzi różnie i w 99% przekraczają 70 dB. Po kilku tysiącach kilometrów będzie jeszcze inaczej.
Teoretycznie wszystko co jest poniżej 70 dB jest już ciche. Jakoś nie mam przekonania do Uniroyal
. Jeździłem na Pirelli P7 Cinturato, Dunlop Sport Maxx RT 2, a teraz śmigałem na Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3.
Teoretycznie wszystko co jest poniżej 70 dB jest już ciche. Jakoś nie mam przekonania do Uniroyal

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Pirelli < Dunlop < Goodyear
. Ostatnie były najlepsze
. W sumie nadal są, ponieważ jeszcze ich nie zmieniłem na zimowe, bo te jeszcze nie dotarły do wulkanizatora
. Przez kilka dni jeździłem też na używanych Michelin Pilot Sport 4 (od wulkanizatora), ponieważ miałem uszkodzoną jedną oponę (przy Dunlopach) i poprosiłem o dwie takie same na przód. Ogólnie były tragiczne, ponieważ szumiały i trochę biły. To jeszcze można było przeżyć, ale tego jak nosiły na koleinach, to już nie
. Ciężko było prowadzić mając obie ręce na kierownicy, a wyprzedzać było aż strach, bo rzucało
.
Jakby co, to latem latam na 245/40/18
.





Jakby co, to latem latam na 245/40/18

Ja mogę się podzielić wrażeniami z jazdy na Pirelli Scorpion 255/40/19. Opony nówki, przejeździłem prawie całą poprzednią zimę, założone na letnie felgi 19''. Przyczepność rewelacyjna aż byłem w szoku jak trzymają w zakrętach przy ostrych wirażach na suchym, na śniegu i oblodzonym trzymają rewelacyjnie, dosłownie wgryzają się w lód, koleiny prawie niewyczuwalne, ale..... ta głośność
, i niski profil niestety mi przeszkadzało. Szkoda że u mnie nie ma równych dróg bo by zostały 19'', więc musiałem je zamienić na mniejsze. Poprzednie Michelin Alpin były dużo cichsze ale nie było tej przyczepności i trzymania.

- leszekmw
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 874
- Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
- Imię: leszek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lublin
uniroyal rs3 są stosunkowo ciche na naszych asfaltach , wbrew temu co jest na etykiecie. sprawdzone u klientów w różnych autach.
opona bardzo miękka , mięsista.. ładnie wybiera mniejsze nierówności typu łatany asfalt..przy niskich profilach może być to zaletą.., niema tendencji do ząbkowania.., choć w zasadzie już sie te czasy skończyły z takimi oponami.
dobra/cicha opona która zrobi przyzwoity przebieg jak jej nie dokuczać - dunlop sp.maxx gt.
opona bardzo miękka , mięsista.. ładnie wybiera mniejsze nierówności typu łatany asfalt..przy niskich profilach może być to zaletą.., niema tendencji do ząbkowania.., choć w zasadzie już sie te czasy skończyły z takimi oponami.
dobra/cicha opona która zrobi przyzwoity przebieg jak jej nie dokuczać - dunlop sp.maxx gt.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Mi osobiście taki bieżnik nie podoba się
. Według mnie nie pasuje do A6, tylko do aut pokroju Golfa
. Wiadomo, że miękka opona będzie lepiej wybierała nierówności, ale też szybciej będzie uciekała. Dla mnie najważniejsze jest, aby opona wytrzymała dwa sezony (ok. 70 tysięcy km) oraz była cicha i przyczepna w każdych warunkach. Opory toczenia są dla mnie mało istotne.

