Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Montaz zawieszenia

Zawieszenie
palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Montaz zawieszenia

Post autor: palec85 » 12 lut 2017, 22:36

Witam. Ma ktos moze doswiadczenie w kwesti dokrecania wahaczy na podniesionym i opuszczonym aucie, oraz roznicy w prowadzeniu po takich montazach? Ma to w ogóle wplyw, czy dokrecanie w powietrzu powoduje tylko szybsze zuzycie a na prowadzenie raczej nie ma wplywu? Czy pochylenie kol tez moze sie zmienic po takim montazu w powietrzu? Mam watpliwosci co do prawdomownosci mojego - bylego juz mechanika, bo zawiecha cala wymieniona, lacznie z amorami i tulejami sanek a dalej nie jezdzi jak kiedys, czyli stabilnie przy predkosciach powyzej 140km/h. Do tej predkosci jest ok. Kiedys latałem ponad 200km/h na autostradzie a teraz powyzej 140 ta stabilnosc, mozna powiedziec dosc drastycznie spada.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez palec85, łącznie zmieniany 2 razy.

sawiksaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 28 sty 2017, 13:04
Lokalizacja: pabianice

Post autor: sawiksaw » 12 lut 2017, 23:19

A zbieżność ustawiałeś ?
Z Twojej wypowiedzi rozumiem, że gość dokręcił Ci zawiechę na podniesionym aucie i dlatego jest były ?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez sawiksaw, łącznie zmieniany 3 razy.

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 21 mar 2017, 17:52

Tak, ustawiana razem z krzywa zbieznosci. Byly - bo poza najprawdopodobniej dokreceniem w powietrzu, wiele rzeczy robil na odpier...gdzie sam musialem pozniej poprawiac: zle podokrecane lub niedokrecone czesci. W ogole zaczal robic lipe, ale nie o tym temat, tylko o skutkach zlego skrecenia zawieszenia.

[ Dodano: 2017-03-21, 17:52 ]
Odkopie ten temat. Wypowie sie ktos z tym montazem zawieszenia? Wszystko lacznie z poduchami sanek wymienione a dalej jak lekki wiatr, to miota autem przy 140km/h. Moze magiel siada? Jako takiego luzu nie ma, ale poza tym wszystko juz wymienione. Moze tez miekkie zimowe opony daja efekt takiego jak by podwijania dolu kola do srodka przy wietrze? Nie mam juz pojecia. Napiszcie cos o tym montazu, czy skrecone w powietrzu zawieszenie pogarsza prowadzenie, bo gotow jestem kupic nowe i zalozyc wedlug normy jesli ma to znaczacy wplyw.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez palec85, łącznie zmieniany 1 raz.

marcin85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 11 sty 2010, 18:57
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 21 mar 2017, 19:39

Jezeli byly skrecone na podniesionym aucie, to juz po postawieniu na ziemie moglo naderwac tuleje.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez marcin85, łącznie zmieniany 1 raz.

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 22 mar 2017, 07:35

Czyli rozumiem, ze zawieszka skrecona w powietrzu i postawiona na ziemie dostaje naprezen jak przy mocno obciazonym aucie?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez palec85, łącznie zmieniany 1 raz.

sawiksaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 28 sty 2017, 13:04
Lokalizacja: pabianice

Post autor: sawiksaw » 22 mar 2017, 08:27

Zrozum, że auto postawione na kołach z normalnym obciążeniem wychyla się podczas pracy + - 20.
Jak skręcisz zawieszenie na podniesionym kole wychyli się od 0 do 40 i zerwie wszystkie gumy.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez sawiksaw, łącznie zmieniany 1 raz.

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 22 mar 2017, 21:17

Czyli wychodzi na to, ze zle zamontowane zawieszenie, bo nie ma juz tam co wymieniac. Chyba, ze sprezyny maja jakis wplyw rowniez na prowadzenie przy wiekszych predkosciach i bocznych podmuchach. Zawieszenie 1BA, sprezyny ori jeszcze, przebieg 273 tys.
Ostatnio zmieniony 23 mar 2017, 20:31 przez palec85, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 22 mar 2017, 21:50

sawiksaw pisze:zrozum że auto postawione na kołach z normalnym obciążeniem wychyla się podczas pracy
+ - 20
jak skręcisz zawieszenie na podniesionym kole wychyli się od 0 do 40
i zerwie wszystkie gumy
nie jestem super mechanikiem, ale zawsze warto wiedzieć więcej niż mniej
można z tego wywnioskować że dotyczy to wszystkich samochodów ?? Nie tylko A6
szczerze mówiąc 95 % napraw zawieszenia w rożnych samochodach , jakie widziałem w życiu , było na podnośniku a nie z kanału (te 5 % to u ludzi którzy nie mieli podnośnika <lol>
) te wszystkie samochody mają pozrywane poduszki itp ?? :shock:
Ostatnio zmieniony 23 mar 2017, 19:56 przez kiler22, łącznie zmieniany 1 raz.

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 23 mar 2017, 06:32

Nie wiem czy w kontekscie wysmiania czy niedowierzania napisales ale wglebilem sie w temat wielozawiechy i moga sie gumy zerwac juz przy postawieniu na glebe jak skrecone w powietrzu. Moga ale nie musza,natomiast podczas pracy i naszych pieknych jak szwajcarski ser drog zerwac sie moga latwo czegovlatwo nie zauwazysz jak nie wali po uszach a w prowadzeniu nie odczujesz jak wiekszosc po miescie jezdzisz i nie rozwijasz wiekszych predkosci tym bardziej na otwartych przestrzeniach. Ale pytanie ze sprezynami ponawiam bo to jedyny element nie wymieniony a jak wszystko kiedys musi tracic swoje wlasciwosci tylko czy ma wplyw na podmuchy wiatru,w koncu chyba decyduja cos o twardosci samochodu.

sawiksaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 28 sty 2017, 13:04
Lokalizacja: pabianice

Post autor: sawiksaw » 23 mar 2017, 10:21

nie wszystkie mają ponieważ 99 % mechaników dokręca śruby na glebie !!!!
ew z podpórki
nie wiem u jakich ty mechaników bywasz ale ja jeszcze nie widziałem zeby ktoś dokręcił
wachacze w powietrzu ????

Awatar użytkownika
yaszczur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 23 mar 2017, 19:23

palec85,kiler22,sawiksaw,

Link

Link 2 - pkt. 8
Pozdrawiam...

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 23 mar 2017, 20:00

Nie czepiajmy sie przecinkow bo to troche przesada. Rozumiem,ze taki jest regulamin ale nie kazdy musi byc alfa i omega zeby wiedziec gdzie przecinki zawsze stawiac. Lepiej dostac konkretna odpowiedz z bykami ortograficznymi niz odpowiedz z Ą i Ę ale bez konkretow.

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 23 mar 2017, 20:04

zgodnie z 8 pkt regulaminu edytowałem i powstawiałem przecinki w miejscach gdzie moim zdaniem i wg mojej wiedzy powinny być ;)
palec85 pisze:Nie wiem czy w kontekscie wysmiania czy niedowierzania napisales
nie jestem super mechanikiem, ale zawsze warto wiedzieć więcej niż mniej

dlatego właśnie to napisałem
sawiksaw pisze:nie wszystkie mają ponieważ 99 % mechaników dokręca śruby na glebie !!!!
ew z podpórki
nie wiem u jakich ty mechaników bywasz ale ja jeszcze nie widziałem zeby ktoś dokręcił
wachacze w powietrzu ????
kurcze nie wyobrażam sobie mechanika który dokręca wahacz na ziemi, bo raczej ciężko jest tam dojść kluczem , z dosyć dużą siłą.
Może po prostu mam kiepską wyobraźnie . Ale tak jak wcześniej napisałem - nie widziałem takich . Wcale nie twierdzę że takich nie ma
palec85 pisze:Nie czepiajmy sie przecinkow bo to troche przesada. Rozumiem,ze taki jest regulamin ale nie kazdy musi byc alfa i omega zeby wiedziec gdzie przecinki zawsze stawiac
uważam podobnie .
przecinki powstawiałem .
i mógłbym dopisać <figielek>
Regulamin Forum Audi A6 Klub

Administrator ma zawsze racje


Jako Forumowicz jesteś zobligowany znać poniższy Regulamin:



1. Masz prawo do ................
jeśli regulamin jest poniższy to POWYŻEJ jest wpis że Administrator ma zawsze racje ;p ;p
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez kiler22, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
yaszczur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 23 mar 2017, 20:11

palec85 pisze:Nie czepiajmy sie przecinkow bo to troche przesada. Rozumiem,ze taki jest regulamin ale nie kazdy musi byc alfa i omega zeby wiedziec gdzie przecinki zawsze stawiac. Lepiej dostac konkretna odpowiedz z bykami ortograficznymi niz odpowiedz z Ą i Ę ale bez konkretow.
Nie oczekuje od Ciebie bycia alfą i omegą :) ale, używanie przecinków znacząco ułatwia czytanie i zrozumienie tego co chcesz przekazać, co przekłada się na szybsze uzyskanie odpowiedzi. Osobiście jak widzę taki słowotok, nawet go nie czytam tylko przeskakuję na inne tematy. Podejrzewam, że nie tylko ja tak mam. Nie wspominając już o pomijaniu wielkich liter na początku zdania, zwrotów osobowych z małej litery itd... Niech wszyscy zaczną jeszcze sadzić skrótami, dopisywać: lol, xD i takie tam a z forum motoryzacyjnego zrobi się BRAVOGirl.

Poprawiłem kilka postów od góry, sami zobaczcie, czy nie lepiej się na to patrzy i rozumie...
Pozdrawiam...

sawiksaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 28 sty 2017, 13:04
Lokalizacja: pabianice

Post autor: sawiksaw » 24 mar 2017, 06:55

normalną praktyką jest dokręcanie zawieszenia na kanale
ew w dzisijszych czasach podnośników kolumnowych używanie podnośnika na kółkach
jak od skrzyni

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja