Montaz zawieszenia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Montaz zawieszenia
Witam. Ma ktos moze doswiadczenie w kwesti dokrecania wahaczy na podniesionym i opuszczonym aucie, oraz roznicy w prowadzeniu po takich montazach? Ma to w ogóle wplyw, czy dokrecanie w powietrzu powoduje tylko szybsze zuzycie a na prowadzenie raczej nie ma wplywu? Czy pochylenie kol tez moze sie zmienic po takim montazu w powietrzu? Mam watpliwosci co do prawdomownosci mojego - bylego juz mechanika, bo zawiecha cala wymieniona, lacznie z amorami i tulejami sanek a dalej nie jezdzi jak kiedys, czyli stabilnie przy predkosciach powyzej 140km/h. Do tej predkosci jest ok. Kiedys latałem ponad 200km/h na autostradzie a teraz powyzej 140 ta stabilnosc, mozna powiedziec dosc drastycznie spada.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez palec85, łącznie zmieniany 2 razy.
A zbieżność ustawiałeś ?
Z Twojej wypowiedzi rozumiem, że gość dokręcił Ci zawiechę na podniesionym aucie i dlatego jest były ?
Z Twojej wypowiedzi rozumiem, że gość dokręcił Ci zawiechę na podniesionym aucie i dlatego jest były ?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez sawiksaw, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Tak, ustawiana razem z krzywa zbieznosci. Byly - bo poza najprawdopodobniej dokreceniem w powietrzu, wiele rzeczy robil na odpier...gdzie sam musialem pozniej poprawiac: zle podokrecane lub niedokrecone czesci. W ogole zaczal robic lipe, ale nie o tym temat, tylko o skutkach zlego skrecenia zawieszenia.
[ Dodano: 2017-03-21, 17:52 ]
Odkopie ten temat. Wypowie sie ktos z tym montazem zawieszenia? Wszystko lacznie z poduchami sanek wymienione a dalej jak lekki wiatr, to miota autem przy 140km/h. Moze magiel siada? Jako takiego luzu nie ma, ale poza tym wszystko juz wymienione. Moze tez miekkie zimowe opony daja efekt takiego jak by podwijania dolu kola do srodka przy wietrze? Nie mam juz pojecia. Napiszcie cos o tym montazu, czy skrecone w powietrzu zawieszenie pogarsza prowadzenie, bo gotow jestem kupic nowe i zalozyc wedlug normy jesli ma to znaczacy wplyw.
[ Dodano: 2017-03-21, 17:52 ]
Odkopie ten temat. Wypowie sie ktos z tym montazem zawieszenia? Wszystko lacznie z poduchami sanek wymienione a dalej jak lekki wiatr, to miota autem przy 140km/h. Moze magiel siada? Jako takiego luzu nie ma, ale poza tym wszystko juz wymienione. Moze tez miekkie zimowe opony daja efekt takiego jak by podwijania dolu kola do srodka przy wietrze? Nie mam juz pojecia. Napiszcie cos o tym montazu, czy skrecone w powietrzu zawieszenie pogarsza prowadzenie, bo gotow jestem kupic nowe i zalozyc wedlug normy jesli ma to znaczacy wplyw.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez palec85, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 309
- Rejestracja: 11 sty 2010, 18:57
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
Jezeli byly skrecone na podniesionym aucie, to juz po postawieniu na ziemie moglo naderwac tuleje.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez marcin85, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Czyli rozumiem, ze zawieszka skrecona w powietrzu i postawiona na ziemie dostaje naprezen jak przy mocno obciazonym aucie?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez palec85, łącznie zmieniany 1 raz.
Zrozum, że auto postawione na kołach z normalnym obciążeniem wychyla się podczas pracy + - 20.
Jak skręcisz zawieszenie na podniesionym kole wychyli się od 0 do 40 i zerwie wszystkie gumy.
Jak skręcisz zawieszenie na podniesionym kole wychyli się od 0 do 40 i zerwie wszystkie gumy.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez sawiksaw, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Czyli wychodzi na to, ze zle zamontowane zawieszenie, bo nie ma juz tam co wymieniac. Chyba, ze sprezyny maja jakis wplyw rowniez na prowadzenie przy wiekszych predkosciach i bocznych podmuchach. Zawieszenie 1BA, sprezyny ori jeszcze, przebieg 273 tys.
Ostatnio zmieniony 23 mar 2017, 20:31 przez palec85, łącznie zmieniany 1 raz.
- kiler22
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
nie jestem super mechanikiem, ale zawsze warto wiedzieć więcej niż mniejsawiksaw pisze:zrozum że auto postawione na kołach z normalnym obciążeniem wychyla się podczas pracy
+ - 20
jak skręcisz zawieszenie na podniesionym kole wychyli się od 0 do 40
i zerwie wszystkie gumy
można z tego wywnioskować że dotyczy to wszystkich samochodów

szczerze mówiąc 95 % napraw zawieszenia w rożnych samochodach , jakie widziałem w życiu , było na podnośniku a nie z kanału (te 5 % to u ludzi którzy nie mieli podnośnika

) te wszystkie samochody mają pozrywane poduszki itp

Ostatnio zmieniony 23 mar 2017, 19:56 przez kiler22, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Nie wiem czy w kontekscie wysmiania czy niedowierzania napisales ale wglebilem sie w temat wielozawiechy i moga sie gumy zerwac juz przy postawieniu na glebe jak skrecone w powietrzu. Moga ale nie musza,natomiast podczas pracy i naszych pieknych jak szwajcarski ser drog zerwac sie moga latwo czegovlatwo nie zauwazysz jak nie wali po uszach a w prowadzeniu nie odczujesz jak wiekszosc po miescie jezdzisz i nie rozwijasz wiekszych predkosci tym bardziej na otwartych przestrzeniach. Ale pytanie ze sprezynami ponawiam bo to jedyny element nie wymieniony a jak wszystko kiedys musi tracic swoje wlasciwosci tylko czy ma wplyw na podmuchy wiatru,w koncu chyba decyduja cos o twardosci samochodu.
- kiler22
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
zgodnie z 8 pkt regulaminu edytowałem i powstawiałem przecinki w miejscach gdzie moim zdaniem i wg mojej wiedzy powinny być
dlatego właśnie to napisałem
Może po prostu mam kiepską wyobraźnie . Ale tak jak wcześniej napisałem - nie widziałem takich . Wcale nie twierdzę że takich nie ma
przecinki powstawiałem .
i mógłbym dopisać


palec85 pisze:Nie wiem czy w kontekscie wysmiania czy niedowierzania napisales
nie jestem super mechanikiem, ale zawsze warto wiedzieć więcej niż mniej
dlatego właśnie to napisałem
kurcze nie wyobrażam sobie mechanika który dokręca wahacz na ziemi, bo raczej ciężko jest tam dojść kluczem , z dosyć dużą siłą.sawiksaw pisze:nie wszystkie mają ponieważ 99 % mechaników dokręca śruby na glebie!!
ew z podpórki
nie wiem u jakich ty mechaników bywasz ale ja jeszcze nie widziałem zeby ktoś dokręcił
wachacze w powietrzu??
Może po prostu mam kiepską wyobraźnie . Ale tak jak wcześniej napisałem - nie widziałem takich . Wcale nie twierdzę że takich nie ma
uważam podobnie .palec85 pisze:Nie czepiajmy sie przecinkow bo to troche przesada. Rozumiem,ze taki jest regulamin ale nie kazdy musi byc alfa i omega zeby wiedziec gdzie przecinki zawsze stawiac
przecinki powstawiałem .
i mógłbym dopisać

jeśli regulamin jest poniższy to POWYŻEJ jest wpis że Administrator ma zawsze racjeRegulamin Forum Audi A6 Klub
Administrator ma zawsze racje
Jako Forumowicz jesteś zobligowany znać poniższy Regulamin:
1. Masz prawo do ................


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez kiler22, łącznie zmieniany 1 raz.
- yaszczur
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 822
- Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Nie oczekuje od Ciebie bycia alfą i omegąpalec85 pisze:Nie czepiajmy sie przecinkow bo to troche przesada. Rozumiem,ze taki jest regulamin ale nie kazdy musi byc alfa i omega zeby wiedziec gdzie przecinki zawsze stawiac. Lepiej dostac konkretna odpowiedz z bykami ortograficznymi niz odpowiedz z Ą i Ę ale bez konkretow.


Poprawiłem kilka postów od góry, sami zobaczcie, czy nie lepiej się na to patrzy i rozumie...
Pozdrawiam...