Dobór sprężyn po VINie i ETKA
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 758
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Wiele się naszukałem, zanim doszedłem jak odpowiednio dobrać sprężyny do swojego auta.
Ale udalo się
Sprężyny dobiera się do kategorii wagowej auta (są to dwa parametry, określające maksymalne obciążenie przedniej i tylnej osi). Dane wagowe naszego auta znajdziemy na wlepce serwisowej (książka serwisowa, pod kanapą w avancie lub we wnęce koła zapasowego w sedanie).
Pomocny jest też program ETKA - gdzie znajdziemy dokładny nr OE. Mając numery OE możemy znaleźć odpowiedni zamiennik
Najpierw rozszyfrowujemy naszą wlepkę - dla przykładu moja:
Kolorem czerwonym zaznaczony jest rodzaj zawieszenia:
1BA = Standard suspension/shock absorption
1BB = Suspension/shock absorption for rough road design
1BC = Suspension/shock absorption for special purpose vehicles
1BD = Suspension/shock absorption for special sports design
1BE = Sports suspension/shock absorption
1BF = Uprated suspension/shock absorption rear
1BG = Suspension/shock absorption automatic level control system air suspension at rear axle
1BH = Suspension/shock absorption standard 2
1BJ = Uprated suspension/shock absorption front and rear
1BK = 4-corner air suspension with electronic shock absorption control
1BL = Suspension/shock absorption (closed-loop)
1BM = Standard suspension/shock absorption
1BN = Suspension/shock absorption automatic level control system
1BP = Suspension/shock absorption for special rough-road design
1BR = Comfort rough-road suspension
1BS = 4-corner air suspension
1BT = Suspension/shock absorption for special rough-road design (different springs)
Kolorem fioletowym zaznaczona jest kategoria wagowa dla osi przedniej:
0JB - klasa wagowa 2
- przy 1BA -710 kg
- przy 1BP -710 kg
- przy 1BD -721 kg
- przy 1BE -721 kg
0JC - klasa wagowa 3
- przy 1BA 711-738 kg
- przy 1BP 711-738 kg
- przy 1BB -738 kg
- przy 1BT -738 kg
- przy 1BC -738 kg
- przy 1BD 722-753 kg
- przy 1BE 722-753 kg
0JD - klasa wagowa 4
- przy 1BA 739-766 kg
- przy 1BP 739-766 kg
- przy 1BB 739-766 kg
- przy 1BT 739-766 kg
- przy 1BC 739-766 kg
- przy 1BD 754-787 kg
- przy 1BE 754-787 kg
0JE - klasa wagowa 5
- przy 1BA 767-794 kg
- przy 1BP 767-794 kg
- przy 1BB 767-794 kg
- przy 1BT 767-794 kg
- przy 1BC 767-794 kg
- przy 1BD 788-823 kg
- przy 1BE 788-823 kg
0JF - klasa wagowa 6
- przy 1BA 795-823 kg
- przy 1BP 795-823 kg
- przy 1BB 795-823 kg
- przy 1BT 795-823 kg
- przy 1BC 795-823 kg
- przy 1BD 824-860 kg
- przy 1BE 824-860 kg
0JG - klasa wagowa 7
- przy 1BA 824-853 kg
- przy 1BP 824-853 kg
- przy 1BB 824-853 kg
- przy 1BT 824-853 kg
- przy 1BC 824-853 kg
- przy 1BD 861-899 kg
- przy 1BE 861-899 kg
0JH - klasa wagowa 8
- przy 1BA 854-885 kg
- przy 1BP 854-885 kg
- przy 1BB 854-885 kg
- przy 1BT 854-885 kg
- przy 1BC 854-885 kg
- przy 1BD 900-940 kg
- przy 1BE 900-940 kg
0JJ - klasa wagowa 9
- przy 1BA 886-918 kg
- przy 1BP 886-918 kg
- przy 1BB 886-918 kg
- przy 1BT 886-918 kg
- przy 1BC 886-918 kg
- przy 1BD 941-982 kg
- przy 1BE 941-982 kg
0JK - klasa wagowa 10
- przy 1BA 919-952 kg
- przy 1BP 919-952 kg
- przy 1BB 919-952 kg
- przy 1BT 919-952 kg
- przy 1BC 919-952 kg
- przy 1BD 983- kg
- przy 1BE 983- kg
0JL - klasa wagowa 11
- przy 1BA 953- kg
- przy 1BP 953- kg
- przy 1BB 953- kg
- przy 1BT 953- kg
- przy 1BC 953-kg
0JM - klasa wagowa 12
0JN - klasa wagowa 13
0JP - klasa wagowa 14
0JQ - klasa wagowa 15
Kolorem pomarańczowym zaznaczona jest kategoria wagowa dla tylnej osi:
0YD - klasa wagowa 4
- przy 1BA (Zawieszenie Standard): -429 kg
- przy 1BR (zawieszenie "zle" drogi): -429 kg
- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): -450 kg
0YE - klasa wagowa 5
- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 430-450 kg
- przy 1BR (zawieszenie "zle" drogi): 430-450 kg
- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 451-472 kg
0YF - klasa wagowa 6
- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 451-472 kg
- przy 1BR (zawieszenie "zle" drogi): 451-472 kg
- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 473-495 kg
0YG - klasa wagowa 7
- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 473-495 kg
- przy 1BR (zawieszenie "zle" drogi): 473-495 kg
- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 496-519 kg
0YH - klasa wagowa 8
- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 496-519 kg
- przy 1BR (zawieszenie "zle" drogi): 496-519 kg
- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 520-544 kg
0YJ - klasa wagowa 9
- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 520-544 kg
- przy 1BR (Zawieszenie na "zle"drogi): 520-544 kg
- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 545-570 kg
0YK - klasa wagowa 10
- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 545-570 kg
- przy 1BR (Zawieszenie na "zle"drogi): 545-570 kg
- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 571-597 kg
0YL - klasa wagowa 11
- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 571-597 kg
- przy 1BR (Zawieszenie na "zle"drogi): 571-597 kg
- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 598-625 kg
0YM - klasa wagowa 12
- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 598-625 kg
- przy 1BR (Zawieszenie na "zle"drogi): 598-625 kg
- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 626-654 kg
0YN - klasa wagowa 13
- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 626-654 kg
- przy 1BR (Zawieszenie na "zle"drogi): 626-654 kg
- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 655- kg
0YP - klasa wagowa 14
- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 655-685 kg
- przy 1BR (Zawieszenie na "zle"drogi): 655-685 kg
0YQ - klasa wagowa 15
- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 686-716 kg
- przy 1BR (Zawieszenie na "zle"drogi): 686-716 kg
A więc u mnie jest zawieszenie standardowe 1BA i naciski na osie: 0JJ/886-918 kg (przednia) i 0YD/429kg (tylna).
Odpalamy program ETKA w celu wyszukania numeru OE danej sprężyny, od razu dowiemy się jaki powinna mieć paskowy kolor barwny
Przód:
Tył:
Wychodzi na to, że potrzebuje sprężyny o nr OE:
8D0 411 105 DN - przód - zamiennik KYB RH3385
3B0 511 115 P - tył - zamiennik KYB RX5013
Myślę, że ułatwi wam to trochę sprawę w poszukiwaniu sprężyn do swoich aut.
Oznaczenia barwne na sprężynie przedniej są inne niż na tylnej !
Opis pomocny jest też w dobieraniu amortyzatorów do wersji zawieszania
Teraz takie małe zaproszenie do dyskusji posiadaczy aut z LPG. W bagażnikach mamy zawsze dołożoną butlę LPG. Dajmy niech to będzie 60-80 kg dodatkowego obciążenia osi tylnej. Zastanawiam się czy nie warto by było w takiej sytuacji dać sprężyn na tył z kolejnej kategorii wagowej, czyli 0YF albo nawet 0YG. Co o tym sądzicie ?
Ale udalo się
Sprężyny dobiera się do kategorii wagowej auta (są to dwa parametry, określające maksymalne obciążenie przedniej i tylnej osi). Dane wagowe naszego auta znajdziemy na wlepce serwisowej (książka serwisowa, pod kanapą w avancie lub we wnęce koła zapasowego w sedanie).
Pomocny jest też program ETKA - gdzie znajdziemy dokładny nr OE. Mając numery OE możemy znaleźć odpowiedni zamiennik
Najpierw rozszyfrowujemy naszą wlepkę - dla przykładu moja:
Kolorem czerwonym zaznaczony jest rodzaj zawieszenia:
1BA = Standard suspension/shock absorption
1BB = Suspension/shock absorption for rough road design
1BC = Suspension/shock absorption for special purpose vehicles
1BD = Suspension/shock absorption for special sports design
1BE = Sports suspension/shock absorption
1BF = Uprated suspension/shock absorption rear
1BG = Suspension/shock absorption automatic level control system air suspension at rear axle
1BH = Suspension/shock absorption standard 2
1BJ = Uprated suspension/shock absorption front and rear
1BK = 4-corner air suspension with electronic shock absorption control
1BL = Suspension/shock absorption (closed-loop)
1BM = Standard suspension/shock absorption
1BN = Suspension/shock absorption automatic level control system
1BP = Suspension/shock absorption for special rough-road design
1BR = Comfort rough-road suspension
1BS = 4-corner air suspension
1BT = Suspension/shock absorption for special rough-road design (different springs)
Kolorem fioletowym zaznaczona jest kategoria wagowa dla osi przedniej:
0JB - klasa wagowa 2
- przy 1BA -710 kg
- przy 1BP -710 kg
- przy 1BD -721 kg
- przy 1BE -721 kg
0JC - klasa wagowa 3
- przy 1BA 711-738 kg
- przy 1BP 711-738 kg
- przy 1BB -738 kg
- przy 1BT -738 kg
- przy 1BC -738 kg
- przy 1BD 722-753 kg
- przy 1BE 722-753 kg
0JD - klasa wagowa 4
- przy 1BA 739-766 kg
- przy 1BP 739-766 kg
- przy 1BB 739-766 kg
- przy 1BT 739-766 kg
- przy 1BC 739-766 kg
- przy 1BD 754-787 kg
- przy 1BE 754-787 kg
0JE - klasa wagowa 5
- przy 1BA 767-794 kg
- przy 1BP 767-794 kg
- przy 1BB 767-794 kg
- przy 1BT 767-794 kg
- przy 1BC 767-794 kg
- przy 1BD 788-823 kg
- przy 1BE 788-823 kg
0JF - klasa wagowa 6
- przy 1BA 795-823 kg
- przy 1BP 795-823 kg
- przy 1BB 795-823 kg
- przy 1BT 795-823 kg
- przy 1BC 795-823 kg
- przy 1BD 824-860 kg
- przy 1BE 824-860 kg
0JG - klasa wagowa 7
- przy 1BA 824-853 kg
- przy 1BP 824-853 kg
- przy 1BB 824-853 kg
- przy 1BT 824-853 kg
- przy 1BC 824-853 kg
- przy 1BD 861-899 kg
- przy 1BE 861-899 kg
0JH - klasa wagowa 8
- przy 1BA 854-885 kg
- przy 1BP 854-885 kg
- przy 1BB 854-885 kg
- przy 1BT 854-885 kg
- przy 1BC 854-885 kg
- przy 1BD 900-940 kg
- przy 1BE 900-940 kg
0JJ - klasa wagowa 9
- przy 1BA 886-918 kg
- przy 1BP 886-918 kg
- przy 1BB 886-918 kg
- przy 1BT 886-918 kg
- przy 1BC 886-918 kg
- przy 1BD 941-982 kg
- przy 1BE 941-982 kg
0JK - klasa wagowa 10
- przy 1BA 919-952 kg
- przy 1BP 919-952 kg
- przy 1BB 919-952 kg
- przy 1BT 919-952 kg
- przy 1BC 919-952 kg
- przy 1BD 983- kg
- przy 1BE 983- kg
0JL - klasa wagowa 11
- przy 1BA 953- kg
- przy 1BP 953- kg
- przy 1BB 953- kg
- przy 1BT 953- kg
- przy 1BC 953-kg
0JM - klasa wagowa 12
0JN - klasa wagowa 13
0JP - klasa wagowa 14
0JQ - klasa wagowa 15
Kolorem pomarańczowym zaznaczona jest kategoria wagowa dla tylnej osi:
0YD - klasa wagowa 4
- przy 1BA (Zawieszenie Standard): -429 kg
- przy 1BR (zawieszenie "zle" drogi): -429 kg
- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): -450 kg
0YE - klasa wagowa 5
- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 430-450 kg
- przy 1BR (zawieszenie "zle" drogi): 430-450 kg
- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 451-472 kg
0YF - klasa wagowa 6
- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 451-472 kg
- przy 1BR (zawieszenie "zle" drogi): 451-472 kg
- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 473-495 kg
0YG - klasa wagowa 7
- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 473-495 kg
- przy 1BR (zawieszenie "zle" drogi): 473-495 kg
- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 496-519 kg
0YH - klasa wagowa 8
- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 496-519 kg
- przy 1BR (zawieszenie "zle" drogi): 496-519 kg
- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 520-544 kg
0YJ - klasa wagowa 9
- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 520-544 kg
- przy 1BR (Zawieszenie na "zle"drogi): 520-544 kg
- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 545-570 kg
0YK - klasa wagowa 10
- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 545-570 kg
- przy 1BR (Zawieszenie na "zle"drogi): 545-570 kg
- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 571-597 kg
0YL - klasa wagowa 11
- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 571-597 kg
- przy 1BR (Zawieszenie na "zle"drogi): 571-597 kg
- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 598-625 kg
0YM - klasa wagowa 12
- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 598-625 kg
- przy 1BR (Zawieszenie na "zle"drogi): 598-625 kg
- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 626-654 kg
0YN - klasa wagowa 13
- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 626-654 kg
- przy 1BR (Zawieszenie na "zle"drogi): 626-654 kg
- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 655- kg
0YP - klasa wagowa 14
- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 655-685 kg
- przy 1BR (Zawieszenie na "zle"drogi): 655-685 kg
0YQ - klasa wagowa 15
- przy 1BA (Zawieszenie Standard): 686-716 kg
- przy 1BR (Zawieszenie na "zle"drogi): 686-716 kg
A więc u mnie jest zawieszenie standardowe 1BA i naciski na osie: 0JJ/886-918 kg (przednia) i 0YD/429kg (tylna).
Odpalamy program ETKA w celu wyszukania numeru OE danej sprężyny, od razu dowiemy się jaki powinna mieć paskowy kolor barwny
Przód:
Tył:
Wychodzi na to, że potrzebuje sprężyny o nr OE:
8D0 411 105 DN - przód - zamiennik KYB RH3385
3B0 511 115 P - tył - zamiennik KYB RX5013
Myślę, że ułatwi wam to trochę sprawę w poszukiwaniu sprężyn do swoich aut.
Oznaczenia barwne na sprężynie przedniej są inne niż na tylnej !
Opis pomocny jest też w dobieraniu amortyzatorów do wersji zawieszania
Teraz takie małe zaproszenie do dyskusji posiadaczy aut z LPG. W bagażnikach mamy zawsze dołożoną butlę LPG. Dajmy niech to będzie 60-80 kg dodatkowego obciążenia osi tylnej. Zastanawiam się czy nie warto by było w takiej sytuacji dać sprężyn na tył z kolejnej kategorii wagowej, czyli 0YF albo nawet 0YG. Co o tym sądzicie ?
Ostatnio zmieniony 04 sty 2015, 22:16 przez xoslox, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam w tym temacie, na wstępie bardzo fajnie zrobiony poradnik jak dobrać się do naszego zawieszenia od strony numerków. Jednak mam problem z doborem numeru zawieszenia tylnego do mojej A6C5 Avant bez Q, wychodzi mi na to, że moje oznaczenia to 1BA - OYG (Zawieszenie Standard): 473-495 kg i z realoem wychodząmi numerki sprężyn 3B0511115R, jednak nigdzie w sklepach internetowych nie mogę znaleść sprężyn z tym oznaczeniem. Ktoś mógłby poradzić co robię źle? Dodatkowo rodzi się pytanie kolegi @xoslox czy jeżeli mamy LPG (jak w moim przypadku + wożę w bagażniu jeszcze oprócz butli LPG, kupę narzędzi, które też trochę ważą ok.50kg) to czy warto zwiększyć klasę wagową na wyższą?
Jeżeli chodzi o amortyzator to ciut sprawa łatwiejsza bo 4 numery ale 2 podchodzą dla mnie bo auta ze sportowym zawieszeniem nie mam a numery to 4B0513032D (amortyzator gazowy) czyli pewnie zwykły i 4B0513031T (amortyzator gazowy, dla samochodów z wyposażeniem do jazdy na złych drogach) i którego lepiej wybrać w tej sytuacji tym bardziej, że w sklepach występują oba?
Pewnie najłatwiej byłoby zdjąć części z auta i z nich odczytać co jest założone ale nie mam gdzie tego zrobić
Bardzo prosiłbym o pomoc w doborze bo amorki padły mi wczoraj a na samych sprężynach autko strasznie się buja i jest dość niebezpiecznie a nie chciałbym je uziemić całkiem. Sytuacja ta trochę za wcześnie mi się wydarzyła, bo planowałem w tym roku wymianę zawiesznie z racji obwisłego tyłu co strasznie mi sie nie podobało.
Jeżeli chodzi o amortyzator to ciut sprawa łatwiejsza bo 4 numery ale 2 podchodzą dla mnie bo auta ze sportowym zawieszeniem nie mam a numery to 4B0513032D (amortyzator gazowy) czyli pewnie zwykły i 4B0513031T (amortyzator gazowy, dla samochodów z wyposażeniem do jazdy na złych drogach) i którego lepiej wybrać w tej sytuacji tym bardziej, że w sklepach występują oba?
Pewnie najłatwiej byłoby zdjąć części z auta i z nich odczytać co jest założone ale nie mam gdzie tego zrobić
Bardzo prosiłbym o pomoc w doborze bo amorki padły mi wczoraj a na samych sprężynach autko strasznie się buja i jest dość niebezpiecznie a nie chciałbym je uziemić całkiem. Sytuacja ta trochę za wcześnie mi się wydarzyła, bo planowałem w tym roku wymianę zawiesznie z racji obwisłego tyłu co strasznie mi sie nie podobało.
- kiler22
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
odnoszę wrażenie że moje A6 ma mały prześwit
zdarza mi się na niezbyt wielkich dziurach czy niewysokim krawężniku trzeć zderzakiem
moje podejrzenia padły na sprężyny
nie mam wlepki w bagażniku
jak mogę sprawdzić jakie oznaczenie powinienem mieć ?
w tej chwili z przodu mam dwie kreski białe/szare , zieloną , i żółtą
tyłu nie sprawdziłem
ew jakie powinny być jeszcze amortyzatory
zdarza mi się na niezbyt wielkich dziurach czy niewysokim krawężniku trzeć zderzakiem
moje podejrzenia padły na sprężyny
nie mam wlepki w bagażniku
jak mogę sprawdzić jakie oznaczenie powinienem mieć ?
w tej chwili z przodu mam dwie kreski białe/szare , zieloną , i żółtą
tyłu nie sprawdziłem
ew jakie powinny być jeszcze amortyzatory
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Przepraszam, że tak długo, ale ciężko jest dorwać kody wyposażenia auta, które pochodzi z USA . Dla informacji podam kody wyposażenia, które były mi potrzebne do wyszukania w ETCE numerów części:
» 1BH - zawieszenie standardowe/komfortowe,
» 0JM - klasa wagowa 12 (przednia oś),
» 0YS - klasa wagowa 16 (tylna oś).
Przednia oś:
» 8D0 411 105 DR (1 kreska pomarańczowa, 1 kreska szara) - sprężyna,
» 4B0 412 031 BG - amortyzator.
Tylna oś:
» 4B0 511 115 AR (2 kreski żółte) - sprężyna,
» 4B5 513 032 C - amortyzator // 01.10.2006 zastąpiony przez 4B9 513 031 M.
Mam nadzieję, że taka informacja jest wystarczająca .
» 1BH - zawieszenie standardowe/komfortowe,
» 0JM - klasa wagowa 12 (przednia oś),
» 0YS - klasa wagowa 16 (tylna oś).
Przednia oś:
» 8D0 411 105 DR (1 kreska pomarańczowa, 1 kreska szara) - sprężyna,
» 4B0 412 031 BG - amortyzator.
Tylna oś:
» 4B0 511 115 AR (2 kreski żółte) - sprężyna,
» 4B5 513 032 C - amortyzator // 01.10.2006 zastąpiony przez 4B9 513 031 M.
Mam nadzieję, że taka informacja jest wystarczająca .
Odświeżę trochę temat. Pękła mi sprężyna z tyłu. Mam co prawda Passata B5 Syncro , ale z wlepki wychodzi 1BA , przód OJK, tył natomiast OYR ? Takiego oznaczenia nie ma w powyższym spisie . Rozumiem, że muszę go plasować pomiędzy OYP a OYQ ? Mam z tyłu LPG , to może od razu szukać OYQ ?
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2018, 14:00 przez Larix, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Podeślij mi VIN na PW, to dobiorę sprężyny . Nie robi mi to różnicy, że to Passat B5 .
Klasy wagowe są zależne od rodzaju zawieszenia oraz modelu auta, więc nie można od tak ich porównywać.
[ Dodano: 2018-04-12, 21:08 ]
W Passacie jest zawieszenie 1BA oraz klasa wagowa 0YR dla tylnej osi.
Fabrycznie była sprężyna 4B0 511 115 J (niebieski, niebieski, niebieski). Z racji butli z gazem proponowałbym zmianę tylnego zawieszenia na 1BB, czyli komfortowego na złe drogi, które jest ok. 2 cm wyższe. Dzięki temu komfort pozostanie ten sam, a tył się podniesie i zrekompensuje to wagę butli. Taka sprężyna do tego Passata ma oznaczenie 4B0 511 115 L (fioletowy, fioletowy, fioletowy). Oczywiście obie w oryginale będzie ciężko już kupić, ale można użyć zamienników .
Klasy wagowe są zależne od rodzaju zawieszenia oraz modelu auta, więc nie można od tak ich porównywać.
[ Dodano: 2018-04-12, 21:08 ]
W Passacie jest zawieszenie 1BA oraz klasa wagowa 0YR dla tylnej osi.
Fabrycznie była sprężyna 4B0 511 115 J (niebieski, niebieski, niebieski). Z racji butli z gazem proponowałbym zmianę tylnego zawieszenia na 1BB, czyli komfortowego na złe drogi, które jest ok. 2 cm wyższe. Dzięki temu komfort pozostanie ten sam, a tył się podniesie i zrekompensuje to wagę butli. Taka sprężyna do tego Passata ma oznaczenie 4B0 511 115 L (fioletowy, fioletowy, fioletowy). Oczywiście obie w oryginale będzie ciężko już kupić, ale można użyć zamienników .
Dzięki za dobranie sprężyn.
Szukam zamienników i np tu: www.czesciauto24.pl/oen/4b0511115j wyskakują mi różne firmy.
Które brać ? Ridex, Magnum, KYB , Optimal, Lesjofors, TRW, Monroe, Sachs , Suplex , Kilen ?
Najgorsze , że jedne na tej liście mają niby 305 mm a inne 270. Co więcej jedne według opisu są również do 2.8 a inne do najwyżej 2.0 . A niby to wszystko zamienniki tej samej sprężyny.
Kurcze bałagan w opisach jak zwykle. Co kupić aby było dobrze ?
Druga sprawa:
Do ośki można dać jakieś podkładki aby zrównoważyć butlę LPG . Do Quattro też ? Jak one wyglądają ?
Boję się, że jak dam sprężyny o 2 cm wyższe to się koza zrobi a jak dam standardowe to albo będzie dobrze albo dodam podkładki.
Szukam zamienników i np tu: www.czesciauto24.pl/oen/4b0511115j wyskakują mi różne firmy.
Które brać ? Ridex, Magnum, KYB , Optimal, Lesjofors, TRW, Monroe, Sachs , Suplex , Kilen ?
Najgorsze , że jedne na tej liście mają niby 305 mm a inne 270. Co więcej jedne według opisu są również do 2.8 a inne do najwyżej 2.0 . A niby to wszystko zamienniki tej samej sprężyny.
Kurcze bałagan w opisach jak zwykle. Co kupić aby było dobrze ?
Druga sprawa:
Do ośki można dać jakieś podkładki aby zrównoważyć butlę LPG . Do Quattro też ? Jak one wyglądają ?
Boję się, że jak dam sprężyny o 2 cm wyższe to się koza zrobi a jak dam standardowe to albo będzie dobrze albo dodam podkładki.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Wybierz jedną z tych: KYB, Lesjofors, Monroe, Sachs, Spidan, TRW . Na opisy nie patrz, ponieważ często są błędy.
W ośce łatwo podnieść auto za pomocą podkładek, ponieważ sprężyna jest oddzielnie, a nie razem z amortyzatorem. Jak chcesz podnieść trochę auto ze względu na butlę, to załóż tę drugą sprężynę.
W ośce łatwo podnieść auto za pomocą podkładek, ponieważ sprężyna jest oddzielnie, a nie razem z amortyzatorem. Jak chcesz podnieść trochę auto ze względu na butlę, to załóż tę drugą sprężynę.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga