Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BMK 3.0 224 KM] Całkowite wymontowanie klapek kolektora

Silniki wysokoprężne
PureEvil

[ BMK 3.0 224 KM] Całkowite wymontowanie klapek kolektora

Post autor: PureEvil » 09 mar 2017, 18:12

Witam, jestem nowym użytkownikiem forum i jak na razie szczęśliwym posiadaczem Audi A6 z silnikiem BMK 3.0 TDI 224KM Quattro :)

Auto kupiłem z palącym się check enginem. Wymieniłem wszystkie filtry i oleje i niezwłocznie udałem się do zaprzyjaźnionego elektryka, który sprawdził auto VCDSem. Stwierdził, że mam właśnie do roboty klapki. Dał mi do wyboru naprawę lub wymontowanie na stałe tych klapek i wgranie oprogramowania do silnika, przy okazji zaślepienie EGR i delikatny chip. O DPF się nie boję bo jeżdżę dużo i regularnie w trasie. Co sądzicie o operacji całkowitego usunięcia klapek i wgraniu oprogramowania? Szukałem informacji na ten temat ale większość ludzi je regeneruje a problem podobno często powraca. Dodam, że fachowiec jest naprawdę dobry, ogarniał mi kilka poprzednich aut i mam do niego zaufanie. Pozdrawiam :)

leon11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 575
Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
Imię: Leszek
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: leon11 » 09 mar 2017, 20:40

PureEvil, myślę, że oprócz usunięcia klapek, EGR-u, można jeszcze wymontować MMI i zamontować radio SAFARI, zdemontować elektryczny hamulec postojowy i moduł ESP bo też generuje często błędy :]
A tak na poważnie, masz nowoczesne auto i zadbaj o nie a ono Ci się odpłaci. Dzięki klapkom przy niższych obrotach (do 1.250 zamknięte i powietrze leci jednym kanałem a następnie do 2.750 stopniowo się otwierają) dochodzi do lepszego wymieszania powietrza wpadającego do cylindra przez jego zawirowanie co zapewnia lepsze wytworzenie mieszanki w cylindrze.
Natomiast EGR ma zadanie bardziej proekologiczne ale też ma wpływ na nagrzewanie się silnika i temperaturę spalania.
Jeśli ktoś Ci prawidłowo wymieni klapki z cięgnami na dobre jakościowo oraz raz wyczyści EGR, to na parę lat Ci to powinno starczyć.
Nie jestem zwolennikiem kastrowania auta a raczej dbania o nie i skrupulatnego naprawiania go na dobrach jakościowo częściach. Ale to moja opinia a każdy robi według swego uznania. :)
Ostatnio zmieniony 10 mar 2017, 09:04 przez leon11, łącznie zmieniany 1 raz.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 549
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 09 mar 2017, 23:19

PureEvil pisze:Co sądzicie o operacji całkowitego usunięcia klapek i wgraniu oprogramowania?
a6-c6-2010r-30-tdi-manual-240ps-brak-mo ... htm#850061
leon11 pisze:Nie jestem zwolennikiem kastrowania auta a raczej dbania o nie i skrupulatnego naprawiania go na dobrach jakościowo częściach. Ale to moja opinia a każdy robi według swego uznania.
Twoja konkluzja, Leszek jest jak najbardziej słuszna. Potwierdzają ją Fachowcy (jednego z nich cytuję w podanym wyżej linku), z którymi miałem przyjemność rozmawiać.
A Ci, którzy trudnią się tym procederem (wszelkiego rodzaju "wycinką") nawet, jeśli mają wiedzę, to i tak namawiać będą na tą pozbawioną większego sensu kastrację - interes się kręci.
Ostatnio zmieniony 10 mar 2017, 12:21 przez tomnik, łącznie zmieniany 1 raz.

leon11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 575
Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
Imię: Leszek
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: leon11 » 10 mar 2017, 09:06

tomnik,
Piotruś ładnie się rozpisał, popieram w całej rozciągłości <okok>
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h

Songoaudis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 20 lis 2014, 16:20
Imię: Piotr
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Songoaudis » 10 mar 2017, 19:56

jakoś ja mam nie wymontowane klapy ale otwarte non stop i jakoś auto chodzi tak jak trzeba zbiera się
Jade ulicom opony asfalt drom pingwiny jak zobacza audi na zawał umra hej Julian Julian on twardy jest jak głaz jedziemy Panie ciut za wolno trzeba wcisnąć gaz :)

PureEvil

Post autor: PureEvil » 11 mar 2017, 20:56

Songoaudis pisze:jakoś ja mam nie wymontowane klapy ale otwarte non stop i jakoś auto chodzi tak jak trzeba zbiera się
No właśnie, czy to nie jest ten sam efekt co demontaż tych klapek? :)

Dzięki za opinie, zastanowię się nad tym tematem ale wolałbym się go pozbyć raz na zawsze, może uda się to jakoś wyczyścić.

Michałq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 09 maja 2009, 12:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Michałq » 12 mar 2017, 08:14

Songoaudis pisze:jakoś ja mam nie wymontowane klapy ale otwarte non stop i jakoś auto chodzi tak jak trzeba zbiera się
Jak już chciałeś je wyłaczyć ,to trzeba było ich sie Całkowicie pozbyć.
Sa przypadki że otwarte Klapy potrafiły sie oderwać dostać do środka i zrobić porzadek

leon11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 575
Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
Imię: Leszek
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: leon11 » 12 mar 2017, 11:25

Michałq pisze:Sa przypadki że otwarte Klapy potrafiły sie oderwać dostać do środka i zrobić porzadek
:shock:
Akurat konstrukcja tych klapek nie pozwala na takie przypadki, są nalewane na pręcik. Chyba że chodzi Ci o klapki np. w BMW ale w Audi z tym się nie spotkałem. No ale nikt nie wie wszystkiego, może się mylę. A na temat usuwania, wypowiedziałem się powyżej.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h

Songoaudis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 20 lis 2014, 16:20
Imię: Piotr
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Songoaudis » 12 mar 2017, 11:48

Michałq pisze:
Songoaudis pisze:jakoś ja mam nie wymontowane klapy ale otwarte non stop i jakoś auto chodzi tak jak trzeba zbiera się
Jak już chciałeś je wyłaczyć ,to trzeba było ich sie Całkowicie pozbyć.
Sa przypadki że otwarte Klapy potrafiły sie oderwać dostać do środka i zrobić porzadek
mało jeżdżę od pewnego czasu więc spokojnie idzie temp na + to będzie chwila żeby rozbebeszyć auto wyczyścić kolektor z egrem i wywalić całkiem klapy

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja