Auto kupiłem z palącym się check enginem. Wymieniłem wszystkie filtry i oleje i niezwłocznie udałem się do zaprzyjaźnionego elektryka, który sprawdził auto VCDSem. Stwierdził, że mam właśnie do roboty klapki. Dał mi do wyboru naprawę lub wymontowanie na stałe tych klapek i wgranie oprogramowania do silnika, przy okazji zaślepienie EGR i delikatny chip. O DPF się nie boję bo jeżdżę dużo i regularnie w trasie. Co sądzicie o operacji całkowitego usunięcia klapek i wgraniu oprogramowania? Szukałem informacji na ten temat ale większość ludzi je regeneruje a problem podobno często powraca. Dodam, że fachowiec jest naprawdę dobry, ogarniał mi kilka poprzednich aut i mam do niego zaufanie. Pozdrawiam
[ BMK 3.0 224 KM] Całkowite wymontowanie klapek kolektora
-
PureEvil
[ BMK 3.0 224 KM] Całkowite wymontowanie klapek kolektora
Witam, jestem nowym użytkownikiem forum i jak na razie szczęśliwym posiadaczem Audi A6 z silnikiem BMK 3.0 TDI 224KM Quattro 
Auto kupiłem z palącym się check enginem. Wymieniłem wszystkie filtry i oleje i niezwłocznie udałem się do zaprzyjaźnionego elektryka, który sprawdził auto VCDSem. Stwierdził, że mam właśnie do roboty klapki. Dał mi do wyboru naprawę lub wymontowanie na stałe tych klapek i wgranie oprogramowania do silnika, przy okazji zaślepienie EGR i delikatny chip. O DPF się nie boję bo jeżdżę dużo i regularnie w trasie. Co sądzicie o operacji całkowitego usunięcia klapek i wgraniu oprogramowania? Szukałem informacji na ten temat ale większość ludzi je regeneruje a problem podobno często powraca. Dodam, że fachowiec jest naprawdę dobry, ogarniał mi kilka poprzednich aut i mam do niego zaufanie. Pozdrawiam
Auto kupiłem z palącym się check enginem. Wymieniłem wszystkie filtry i oleje i niezwłocznie udałem się do zaprzyjaźnionego elektryka, który sprawdził auto VCDSem. Stwierdził, że mam właśnie do roboty klapki. Dał mi do wyboru naprawę lub wymontowanie na stałe tych klapek i wgranie oprogramowania do silnika, przy okazji zaślepienie EGR i delikatny chip. O DPF się nie boję bo jeżdżę dużo i regularnie w trasie. Co sądzicie o operacji całkowitego usunięcia klapek i wgraniu oprogramowania? Szukałem informacji na ten temat ale większość ludzi je regeneruje a problem podobno często powraca. Dodam, że fachowiec jest naprawdę dobry, ogarniał mi kilka poprzednich aut i mam do niego zaufanie. Pozdrawiam
-
leon11
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 577
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
PureEvil, myślę, że oprócz usunięcia klapek, EGR-u, można jeszcze wymontować MMI i zamontować radio SAFARI, zdemontować elektryczny hamulec postojowy i moduł ESP bo też generuje często błędy
A tak na poważnie, masz nowoczesne auto i zadbaj o nie a ono Ci się odpłaci. Dzięki klapkom przy niższych obrotach (do 1.250 zamknięte i powietrze leci jednym kanałem a następnie do 2.750 stopniowo się otwierają) dochodzi do lepszego wymieszania powietrza wpadającego do cylindra przez jego zawirowanie co zapewnia lepsze wytworzenie mieszanki w cylindrze.
Natomiast EGR ma zadanie bardziej proekologiczne ale też ma wpływ na nagrzewanie się silnika i temperaturę spalania.
Jeśli ktoś Ci prawidłowo wymieni klapki z cięgnami na dobre jakościowo oraz raz wyczyści EGR, to na parę lat Ci to powinno starczyć.
Nie jestem zwolennikiem kastrowania auta a raczej dbania o nie i skrupulatnego naprawiania go na dobrach jakościowo częściach. Ale to moja opinia a każdy robi według swego uznania.
A tak na poważnie, masz nowoczesne auto i zadbaj o nie a ono Ci się odpłaci. Dzięki klapkom przy niższych obrotach (do 1.250 zamknięte i powietrze leci jednym kanałem a następnie do 2.750 stopniowo się otwierają) dochodzi do lepszego wymieszania powietrza wpadającego do cylindra przez jego zawirowanie co zapewnia lepsze wytworzenie mieszanki w cylindrze.
Natomiast EGR ma zadanie bardziej proekologiczne ale też ma wpływ na nagrzewanie się silnika i temperaturę spalania.
Jeśli ktoś Ci prawidłowo wymieni klapki z cięgnami na dobre jakościowo oraz raz wyczyści EGR, to na parę lat Ci to powinno starczyć.
Nie jestem zwolennikiem kastrowania auta a raczej dbania o nie i skrupulatnego naprawiania go na dobrach jakościowo częściach. Ale to moja opinia a każdy robi według swego uznania.
Ostatnio zmieniony 10 mar 2017, 09:04 przez leon11, łącznie zmieniany 1 raz.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 557
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
a6-c6-2010r-30-tdi-manual-240ps-brak-mo ... htm#850061PureEvil pisze:Co sądzicie o operacji całkowitego usunięcia klapek i wgraniu oprogramowania?
Twoja konkluzja, Leszek jest jak najbardziej słuszna. Potwierdzają ją Fachowcy (jednego z nich cytuję w podanym wyżej linku), z którymi miałem przyjemność rozmawiać.leon11 pisze:Nie jestem zwolennikiem kastrowania auta a raczej dbania o nie i skrupulatnego naprawiania go na dobrach jakościowo częściach. Ale to moja opinia a każdy robi według swego uznania.
A Ci, którzy trudnią się tym procederem (wszelkiego rodzaju "wycinką") nawet, jeśli mają wiedzę, to i tak namawiać będą na tą pozbawioną większego sensu kastrację - interes się kręci.
Ostatnio zmieniony 10 mar 2017, 12:21 przez tomnik, łącznie zmieniany 1 raz.
-
leon11
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 577
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
tomnik,
Piotruś ładnie się rozpisał, popieram w całej rozciągłości
Piotruś ładnie się rozpisał, popieram w całej rozciągłości
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
-
Songoaudis
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 132
- Rejestracja: 20 lis 2014, 16:20
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
-
PureEvil
No właśnie, czy to nie jest ten sam efekt co demontaż tych klapek?Songoaudis pisze:jakoś ja mam nie wymontowane klapy ale otwarte non stop i jakoś auto chodzi tak jak trzeba zbiera się
Dzięki za opinie, zastanowię się nad tym tematem ale wolałbym się go pozbyć raz na zawsze, może uda się to jakoś wyczyścić.
-
leon11
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 577
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
:shock:Michałq pisze:Sa przypadki że otwarte Klapy potrafiły sie oderwać dostać do środka i zrobić porzadek
Akurat konstrukcja tych klapek nie pozwala na takie przypadki, są nalewane na pręcik. Chyba że chodzi Ci o klapki np. w BMW ale w Audi z tym się nie spotkałem. No ale nikt nie wie wszystkiego, może się mylę. A na temat usuwania, wypowiedziałem się powyżej.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
-
Songoaudis
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 132
- Rejestracja: 20 lis 2014, 16:20
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
mało jeżdżę od pewnego czasu więc spokojnie idzie temp na + to będzie chwila żeby rozbebeszyć auto wyczyścić kolektor z egrem i wywalić całkiem klapyMichałq pisze:Jak już chciałeś je wyłaczyć ,to trzeba było ich sie Całkowicie pozbyć.Songoaudis pisze:jakoś ja mam nie wymontowane klapy ale otwarte non stop i jakoś auto chodzi tak jak trzeba zbiera się
Sa przypadki że otwarte Klapy potrafiły sie oderwać dostać do środka i zrobić porzadek








