[ TIP+Q] Wyciek oleju z tipa , wymiana uszczelniacza
[ TIP+Q] Wyciek oleju z tipa , wymiana uszczelniacza
Witam zakupiłem wczoraj drugą audi a6 c5 tym razem allroad 2.7tt :D . Kupując ją wiedziałem że skrzynia cieknie na łączeniu z silnikem i teraz chce się za to zabrać
Uprzedzając pytania nie było jeżdzone bez oleju itp właściciel uzupełniał i na jeżdzie próbnej wszystko działało jak należy nie przeciągała biegów nie szarpała itp. Kwestia tylko tego wycieku. Pytanie czy to wina uszczelniacza na wałku skrzyni , i czy idzie to wymienić bez rozbierania skrzyni tzn czy idzie odkręcić skrzynie wydłubać uszczelniacz z zewnątrz i wcisnąć nowy
? Czytałem też coś o panewce pompy olejowej ale cy wtedy skrzynia działała by płynnie ? oraz czy panewka pompy objawia się wyciekem na zewnątrz ?
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Wielkie dzięki
[ Dodano: 2017-03-07, 09:54 ]
Poczytałem sobie
a teraz jakby mógł się wypowiedzieć ktoś kto już to robił?
[ Dodano: 2017-03-10, 13:09 ]
Kolego bendezji lub ktoś inny kto to robił
jest opcja żeby zrobić to w kanale? bo podnośnik zajęty jreszcze ponad tydzień a nie ukrywam że chęć jeżdzenia 2,7 tt jest duża :D
[ Dodano: 2017-03-07, 09:54 ]
Poczytałem sobie
[ Dodano: 2017-03-10, 13:09 ]
Kolego bendezji lub ktoś inny kto to robił
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
mat1324
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 15143
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Oczywiście między wałkiem skrzyni a konwerterem jest uszczelniacz
. Wydaje mi się, że nie jest on dostępny w zamienniku, więc dlatego nie mogli go znaleźć. Ma on oznaczenie 01F 321 243 i w ASO kosztuje ok. 105 zł. Na schemacie w ELSIE znalazłem też podkładkę uszczelniającą (wstępną według ETKI), którą wymienia się w razie jej uszkodzenia podczas demontażu. Jej numer to 01V 323 572, a koszt w ASO to ok. 20 zł. Dodatkowo dorzucam instrukcje wymiany tego uszczelniacza
- << link >>. W razie czego mogę podesłać numery filtra i uszczelki miski, aby zamówić przy okazji w ASO, ponieważ warto też wymienić olej przy tej operacji
.
No Ja wiem ze jest
tylko potrzebowałem numer żeby mi to zamówili z aso bo upierali sie że nie ma
I jest to przedni przy konwertezrze tak
? Bo ja k wpisałem nr w google wyskoczyło ze tylny dlatego sie upewniam . A tylny uszczelniacz odrazu też wymienie jego nr to 018409399b ?
[ Dodano: 2017-04-04, 18:09 ]
Panowie jak to jest z tym konwerterem? Bo mechanik mówi ze jak leci olej to nie simering tylko trzeba wymienić pompę na nowa a konwerter zregenerować
za robotę pompę i olej i regeneracje konwertera zawołał 3500zł
Z tąd moje pytanie jak rozpoznać czy szyjka konwertera jest okej oraz czy panewka się nadaje w pompie i wystarczy wymienić simering .Lub czy można w niej wymienić sama panewkę i uszczelniacz i będzie okej ? Bo nie chce się dać zrobić w balona Na moje szyjka powinna nie być nadmiernie porysowana . Jak sprawdzić luz ? szczelinomierz ? jakie wartości powinny być ?
[ Dodano: 2017-04-04, 18:09 ]
Panowie jak to jest z tym konwerterem? Bo mechanik mówi ze jak leci olej to nie simering tylko trzeba wymienić pompę na nowa a konwerter zregenerować









