Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP+Q] Wyciek oleju z tipa , wymiana uszczelniacza

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Quattross
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 23 cze 2016, 11:48
Lokalizacja: Chojnice

[ TIP+Q] Wyciek oleju z tipa , wymiana uszczelniacza

Post autor: Quattross » 05 mar 2017, 21:03

Witam zakupiłem wczoraj drugą audi a6 c5 tym razem allroad 2.7tt :D . Kupując ją wiedziałem że skrzynia cieknie na łączeniu z silnikem i teraz chce się za to zabrać :) Uprzedzając pytania nie było jeżdzone bez oleju itp właściciel uzupełniał i na jeżdzie próbnej wszystko działało jak należy nie przeciągała biegów nie szarpała itp. Kwestia tylko tego wycieku. Pytanie czy to wina uszczelniacza na wałku skrzyni , i czy idzie to wymienić bez rozbierania skrzyni tzn czy idzie odkręcić skrzynie wydłubać uszczelniacz z zewnątrz i wcisnąć nowy :) ? Czytałem też coś o panewce pompy olejowej ale cy wtedy skrzynia działała by płynnie ? oraz czy panewka pompy objawia się wyciekem na zewnątrz ?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 06 mar 2017, 10:43

Simmering/uszczelniacz do wymiany. Koszt części ok. 150zł z tego co pamiętam, a wymiana 1000, bo trzeba skrzynię zdemontować.

Quattross
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 23 cze 2016, 11:48
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Quattross » 06 mar 2017, 18:41

Kolega ma podnośnik sam zdemontuje 🙂 Jeśli nie trzeb rozbierać skrzyni tylko wystarczy ja wyjąc z auta i wydłubać simering i wcisnąć nowy 😊Może ktoś potwierdzić ?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 06 mar 2017, 20:31

tu masz paczke dokumentów o skrzyni , znajdziesz odpowiedź tam

Quattross
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 23 cze 2016, 11:48
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Quattross » 10 mar 2017, 13:09

Wielkie dzięki :)

[ Dodano: 2017-03-07, 09:54 ]
Poczytałem sobie :) a teraz jakby mógł się wypowiedzieć ktoś kto już to robił?

[ Dodano: 2017-03-10, 13:09 ]
Kolego bendezji lub ktoś inny kto to robił :) jest opcja żeby zrobić to w kanale? bo podnośnik zajęty jreszcze ponad tydzień a nie ukrywam że chęć jeżdzenia 2,7 tt jest duża :D

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 10 mar 2017, 14:26

Sam musisz sobie odpowiedzieć na pytanie czy jesteś w stanie w kanale zdemontować i zamontować skrzynię - bo to jest jedyna trudność w tym wszystkim.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 10 mar 2017, 16:15

nie odzywam się bo skrzyni sam nie zrzucałem - przy Tipie wymieniałam samodzielnie olej , zdejmowałem sterowanie , wymieniałem przełącznik F125 na skrzyni

w zeszłym roku w Samochodzie marzeń kup i zrób na TVN była S6 C5 - targali skrzynie , poszukaj w sieci tego odcinka

Quattross
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 23 cze 2016, 11:48
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Quattross » 20 mar 2017, 17:40

O to napewno obejrze :)

[ Dodano: 2017-03-20, 17:40 ]
Panowie mam problem potrzebuje numer tego uszczelniacza bo w sklepach mowia ze nie ma tam zadnego uszczelniacza i podaj tylko cene uszczelniacza tylnego ktory idzie na tylna os lub uszczelniacz walka ale z obudowa ten ktory siedzi w bloku silnika

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 mar 2017, 18:48

Zrób zdjęcie wlepki, to podam Ci numer i cenę części w ASO.

Quattross
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 23 cze 2016, 11:48
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Quattross » 20 mar 2017, 19:51

Silnik 2,7biturbo ARE skrzynia EYK vin WAUZZZ4B12N120468

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 mar 2017, 22:04

Oczywiście między wałkiem skrzyni a konwerterem jest uszczelniacz <luzik> . Wydaje mi się, że nie jest on dostępny w zamienniku, więc dlatego nie mogli go znaleźć. Ma on oznaczenie 01F 321 243 i w ASO kosztuje ok. 105 zł. Na schemacie w ELSIE znalazłem też podkładkę uszczelniającą (wstępną według ETKI), którą wymienia się w razie jej uszkodzenia podczas demontażu. Jej numer to 01V 323 572, a koszt w ASO to ok. 20 zł. Dodatkowo dorzucam instrukcje wymiany tego uszczelniacza <rotfl> - << link >>. W razie czego mogę podesłać numery filtra i uszczelki miski, aby zamówić przy okazji w ASO, ponieważ warto też wymienić olej przy tej operacji :).

Quattross
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 23 cze 2016, 11:48
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Quattross » 04 kwie 2017, 18:09

No Ja wiem ze jest :) tylko potrzebowałem numer żeby mi to zamówili z aso bo upierali sie że nie ma :) I jest to przedni przy konwertezrze tak :) ? Bo ja k wpisałem nr w google wyskoczyło ze tylny dlatego sie upewniam . A tylny uszczelniacz odrazu też wymienie jego nr to 018409399b ?

[ Dodano: 2017-04-04, 18:09 ]
Panowie jak to jest z tym konwerterem? Bo mechanik mówi ze jak leci olej to nie simering tylko trzeba wymienić pompę na nowa a konwerter zregenerować :/ za robotę pompę i olej i regeneracje konwertera zawołał 3500zł :( Z tąd moje pytanie jak rozpoznać czy szyjka konwertera jest okej oraz czy panewka się nadaje w pompie i wystarczy wymienić simering .Lub czy można w niej wymienić sama panewkę i uszczelniacz i będzie okej ? Bo nie chce się dać zrobić w balona Na moje szyjka powinna nie być nadmiernie porysowana . Jak sprawdzić luz ? szczelinomierz ? jakie wartości powinny być ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja