[ BNG 3.0 211 KM] Falowanie obrotów. Pomocy!
[ BNG 3.0 211 KM] Falowanie obrotów. Pomocy!
Witam. Od ok. tygodnia występuje u mnie problem, falują mi obroty podczas jazdy na tempomacie. Powyżej 2tys. obrotów jakby mniej.... Oprócz falowania odczuwam lekkie szarpania z częstotliwością skakania obrotów... Dodam że na biegu jałowym trzymając dane obroty nic się nie dzieje. Poniżej załączam wideo, od ok. 30s wyraźnie widać problem. Pozdrawiam.
Nima.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
- Imię: Artur
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witkowo
Konwerter to sprzęgło hydrokinetyczne, usterka typowa dla wysokich przebiegów. Koszt naprawy zależy gdzie będziesz robił, kompletny remont z wymianą konwertera pewnie od 4tys. wzwyż. Z doświadczenia wiem że z takimi objawami można jeszcze przejechać sporo kilometrów i odkładać na dość kosztowny remont 

Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Porządny remont tiptronica to ok. 5 tysięcy, ale netto
. Dopóki nie przeszkadza Ci to, to nie musisz tego robić. Z czasem obroty zaczną coraz mocniej falować i auto zacznie lekko szarpać/przerywać. Konwerter przeważnie pada po ok. 200-250 tysiącach km, ale niekoniecznie, ponieważ sam mam już prawie 352 tysięcy i konwerter ma się jeszcze bardzo dobrze. Trzeba jednak dodać, że mój przebieg to w 80% jazda w trasie (głównie autostrada).
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Ja z takim objawem zrobiłem już ponad 22 tysiące km, więc jak najbardziej możesz z tym jeździć. To co robić - obroty falują Ci na 5 w czasie gdy skrzynia nie wie czy wrzucić już 6 czy nie. Podobnie może być na 4 przed zmianą na 5, czy w odwrotności czyli z 6 na 5 i z 5 na 4. Radzę Ci trzymać zakres obrotów 1.6k-1.8k wtedy skrzynia nie zmienia biegu i falowanie będzie minimalne. Ewentualnie powyżej 4 przerzucać biegi w trybie manualnym, wtedy falowania nie będzie w ogóle:)
Wiesz, nie zagwarantuje Ci, że to wystarczy, bo nie wiadomo, co się w Twojej skrzyni odjaniepawla w środku. W każdym razie, nie skróci to jej żywotności w taki sposób jeżeli byś się do tego nie stosował. Wiesz dlaczego w trybie S nie ma falowania? Bo skrzynia jest tak zaadaptowana że zmienia biegi w górnym zakresie obrotów. Jeżeli w trybie S jechałbyś na 4 ze stałymi obrotami powiedzmy 3.8k-4.2, też mógłbyś falowanie zauważyć, bo występuje kiedy skrzynia się zastanawia:)