Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BNG 3.0 211 KM] Falowanie obrotów. Pomocy!

Silniki wysokoprężne
halass1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 11 kwie 2016, 00:55
Lokalizacja: Racibórz

[ BNG 3.0 211 KM] Falowanie obrotów. Pomocy!

Post autor: halass1 » 08 mar 2017, 19:37

Witam. Od ok. tygodnia występuje u mnie problem, falują mi obroty podczas jazdy na tempomacie. Powyżej 2tys. obrotów jakby mniej.... Oprócz falowania odczuwam lekkie szarpania z częstotliwością skakania obrotów... Dodam że na biegu jałowym trzymając dane obroty nic się nie dzieje. Poniżej załączam wideo, od ok. 30s wyraźnie widać problem. Pozdrawiam.

Nima.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 mar 2017, 20:07

Niestety, ale czeka Cię remont skrzyni albo chociaż wymiana konwertera, ponieważ ewidentnie się ślizga.

halass1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 11 kwie 2016, 00:55
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: halass1 » 08 mar 2017, 20:15

Konwerter tzn?

A usterka mogła się tak z dnia na dzień stać??

Co było powodem?

Ile to może kosztować??
Nima.

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 08 mar 2017, 21:41

Konwerter to sprzęgło hydrokinetyczne, usterka typowa dla wysokich przebiegów. Koszt naprawy zależy gdzie będziesz robił, kompletny remont z wymianą konwertera pewnie od 4tys. wzwyż. Z doświadczenia wiem że z takimi objawami można jeszcze przejechać sporo kilometrów i odkładać na dość kosztowny remont :|
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 mar 2017, 22:14

Porządny remont tiptronica to ok. 5 tysięcy, ale netto :] . Dopóki nie przeszkadza Ci to, to nie musisz tego robić. Z czasem obroty zaczną coraz mocniej falować i auto zacznie lekko szarpać/przerywać. Konwerter przeważnie pada po ok. 200-250 tysiącach km, ale niekoniecznie, ponieważ sam mam już prawie 352 tysięcy i konwerter ma się jeszcze bardzo dobrze. Trzeba jednak dodać, że mój przebieg to w 80% jazda w trasie (głównie autostrada).

halass1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 11 kwie 2016, 00:55
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: halass1 » 08 mar 2017, 23:26

Aha, rozumiem. Czy wystarczy wymiana samego konwertera? Sam w sobie kosztuje chyba ok. 500zł? Czy odrazu trzeba regenerowac cała skrzynie?
Nima.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 mar 2017, 23:43

Wymiana samego konwertera to koszt ok. 2,5 tysiąca brutto.

halass1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 11 kwie 2016, 00:55
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: halass1 » 09 mar 2017, 00:18

Allegro pokazało mi 500 :-P Ok, może być ze wystarczy sama wymiana konwertera?

Czy mogę na tym zrobić jeszcze ok 2500km? Jeśli tak to jak jeździć? może unikać obrotów przy których obroty skaczą?
Nima.

marstooq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 02 lut 2016, 16:18
Lokalizacja: Białystok

Post autor: marstooq » 09 mar 2017, 17:19

Ja z takim objawem zrobiłem już ponad 22 tysiące km, więc jak najbardziej możesz z tym jeździć. To co robić - obroty falują Ci na 5 w czasie gdy skrzynia nie wie czy wrzucić już 6 czy nie. Podobnie może być na 4 przed zmianą na 5, czy w odwrotności czyli z 6 na 5 i z 5 na 4. Radzę Ci trzymać zakres obrotów 1.6k-1.8k wtedy skrzynia nie zmienia biegu i falowanie będzie minimalne. Ewentualnie powyżej 4 przerzucać biegi w trybie manualnym, wtedy falowania nie będzie w ogóle:)

halass1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 11 kwie 2016, 00:55
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: halass1 » 10 mar 2017, 01:14

Ok. Czyli starać się jeździć tak by jak najmniej skakalo...
Dziś jechałem w trybie S i w ogóle nie zauważyłem skakania. Pozdrawiam
Nima.

marstooq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 02 lut 2016, 16:18
Lokalizacja: Białystok

Post autor: marstooq » 10 mar 2017, 17:01

Wiesz, nie zagwarantuje Ci, że to wystarczy, bo nie wiadomo, co się w Twojej skrzyni odjaniepawla w środku. W każdym razie, nie skróci to jej żywotności w taki sposób jeżeli byś się do tego nie stosował. Wiesz dlaczego w trybie S nie ma falowania? Bo skrzynia jest tak zaadaptowana że zmienia biegi w górnym zakresie obrotów. Jeżeli w trybie S jechałbyś na 4 ze stałymi obrotami powiedzmy 3.8k-4.2, też mógłbyś falowanie zauważyć, bo występuje kiedy skrzynia się zastanawia:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja