Audi a6 1.8 T APU - dźwięk łańcucha przy odpaleniu
Audi a6 1.8 T APU - dźwięk łańcucha przy odpaleniu
Witam, od tygodnia jestem posiadaczem audi a6 1.8 turbo.
w aucie po odpaleniu z rana, oraz po tym jak postoii po odpaleniu słychać łańcuch, do momentu dojscia oleju na górę.
Czy do wymiany napinacz i łańcuch?
Olej będę wymieniał w tym tygodniu, ale aktualnie stan jest i jest zalany Castro 10w40
Drugie pytanie to że podczas przyspieszenia czuć czasu szampania- nie zawsze , z błędów jakie są jest tylko sonda lambda- jakiś błąd z elektryczności coś, jutro napisze dokładnie. Tylko że ten błąd jest po wymianie sondy na nową, tutaj pytanie czy reklamować? Na poprzedniej był błąd zbyt włoskiej rezystancji - padła grzałka.
Co może być przyczyną tych szarpan?
Z góry dziękuję za odpowiedź
w aucie po odpaleniu z rana, oraz po tym jak postoii po odpaleniu słychać łańcuch, do momentu dojscia oleju na górę.
Czy do wymiany napinacz i łańcuch?
Olej będę wymieniał w tym tygodniu, ale aktualnie stan jest i jest zalany Castro 10w40
Drugie pytanie to że podczas przyspieszenia czuć czasu szampania- nie zawsze , z błędów jakie są jest tylko sonda lambda- jakiś błąd z elektryczności coś, jutro napisze dokładnie. Tylko że ten błąd jest po wymianie sondy na nową, tutaj pytanie czy reklamować? Na poprzedniej był błąd zbyt włoskiej rezystancji - padła grzałka.
Co może być przyczyną tych szarpan?
Z góry dziękuję za odpowiedź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 gru 2016, 21:34
- Imię: Tomek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Siedlce
Siemka,
Jestem w sumie tutaj nowy, bo też od niedawna mam A6 1.8T AEB więc bliźniaczy silnik
.
Miałem podobne objawy co do łańcuszka jak u Ciebie, słychać go było (grzechotał) podczas np. przyspieszania na postoju.
U mnie powodem (tak mi się wydaje) był dawno nie zmieniany olej a może też i przebieg auta.
Ja zmieniałem rozrząd i przy okazji łańcuszek z napinaczem dodatkowo zalałem olej 5W50 (w moim przypadku to co miałem pod ręką, czyli Mobil) i aktualnie cisza
Jestem w sumie tutaj nowy, bo też od niedawna mam A6 1.8T AEB więc bliźniaczy silnik

Miałem podobne objawy co do łańcuszka jak u Ciebie, słychać go było (grzechotał) podczas np. przyspieszania na postoju.
U mnie powodem (tak mi się wydaje) był dawno nie zmieniany olej a może też i przebieg auta.
Ja zmieniałem rozrząd i przy okazji łańcuszek z napinaczem dodatkowo zalałem olej 5W50 (w moim przypadku to co miałem pod ręką, czyli Mobil) i aktualnie cisza

Te silniki znane są z niedomagania ciśnienia oleju. Możliwe ze łańcuch który napędza pompę olejową jest już luźny w rezultacie czego, po odpaleniu niewłaściwe ciśnienie oleju przekłada się na siłę napinacza hydraulicznego łańcucha. Również przy problemach z ciśnieniem mogą niedomagać popychacze, objawem tego może być szarpanie podczas przyspieszania. Skoro sam piszesz że będziesz wymieniał olej, wnioskuje ze olej już nie pierwszej jakości. Wymień olej i sprawdź jaki da to rezultat. Pamiętaj że dla tego silnika olej i jego stan jest bardzo ważny do właściwej pracy i trzeba go wymieniać po przejechaniu dolnej granicy zalecanej przez producenta kolejnej wymiany.
Olej wczoraj wymieniłem, dziś jeszcze nim nie jeździłem i zerknę, zająłem olej shell 5w30.
Planuję jeszcze wymienić napinacz ( u mnie nie jest z kostka elektryczna) tylko w sklepie dali mi jakiś kawałek plastiku z sprężyna. Rozbioru i zobaczę co u mnie jest. Łańcuch też pójdzie nowy. Jak nadal będzie odzywał łańcuch. Później zdam relacje co i jak
[ Dodano: 2016-12-31, 15:30 ]
Po wymianie oleju na 5w30 bylo troszeczke lepiej ale dslej halasowal. Po wymianie napinacz hydraulicznego łańcucha wszystko się uspokoiło.
Świecie poprzedni właściciel pisma że wymieniał 10 tys temu ale nie chce mi się wierzyć.. wyglądały jak po 60 tys
[ Dodano: 2016-12-31, 15:30 ]
Po wymianie oleju na 5w30 bylo troszeczke lepiej ale dslej halasowal. Po wymianie napinacz hydraulicznego łańcucha wszystko się uspokoiło.
Świecie poprzedni właściciel pisma że wymieniał 10 tys temu ale nie chce mi się wierzyć.. wyglądały jak po 60 tys
Planuję jeszcze wymienić napinacz ( u mnie nie jest z kostka elektryczna) tylko w sklepie dali mi jakiś kawałek plastiku z sprężyna. Rozbioru i zobaczę co u mnie jest. Łańcuch też pójdzie nowy. Jak nadal będzie odzywał łańcuch. Później zdam relacje co i jak
[ Dodano: 2016-12-31, 15:30 ]
Po wymianie oleju na 5w30 bylo troszeczke lepiej ale dslej halasowal. Po wymianie napinacz hydraulicznego łańcucha wszystko się uspokoiło.
Świecie poprzedni właściciel pisma że wymieniał 10 tys temu ale nie chce mi się wierzyć.. wyglądały jak po 60 tys

[ Dodano: 2016-12-31, 15:30 ]
Po wymianie oleju na 5w30 bylo troszeczke lepiej ale dslej halasowal. Po wymianie napinacz hydraulicznego łańcucha wszystko się uspokoiło.
Świecie poprzedni właściciel pisma że wymieniał 10 tys temu ale nie chce mi się wierzyć.. wyglądały jak po 60 tys

Kawałek plastiku ze sprężyną to zapewne zestaw naprawczy napinacza, który poza układem hydraulicznym właściwym napinacza, składa się również ze sprężyny która podczas rozruchu i słabym ciśnieniu oleju odpowiada za napięcie napinacza. Zalecał bym olej trochę lepszy do tego silnika 5w40 a nawet 5w50 volvelaina lub motula. Olej i ciśnienie bardzo ważne dla tego motoru żeby służył bezawaryjnie.
wegrzyn6 pisze:Kawałek plastiku ze sprężyną to zapewne zestaw naprawczy napinacza, który poza układem hydraulicznym właściwym napinacza, składa się również ze sprężyny która podczas rozruchu i słabym ciśnieniu oleju odpowiada za napięcie napinacza. Zalecał bym olej trochę lepszy do tego silnika 5w40 a nawet 5w50 volvelaina lub motula. Olej i ciśnienie bardzo ważne dla tego motoru żeby służył bezawaryjnie.
Jest taka sprawa bo nie wiem czemu ale z dokumentacji auta wynika że jest tam od zawsze olej 10W40. Przez całą historię faktury wkazują na olej 10W40 nie wiem czy teraz warto to zmieniać skoro cały żywot tam było 10W40. Tego nie wiem

Dam link do filmiku jak to wygląda.
Sprawa jest też taka że to nie dzieję się codziennie. To odpalanie z filmu jest po prawie 3dniowym postoju auta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 28 lut 2017, 08:19
- Lokalizacja: Chojnice
A te zimne poranki to ile na minusie? Może uzasadnię czemu uważam ze 5w40 dla "TEGO" silnika byłby bardziej odpowiedni. Olej w tym silniku z racji mocy poddawany jest często szybkim wzrostom temperatury czego rezultatem jest jego szybsza eksploatacja i pogorszenie parametrów. Według danych producenta 10W40 przestaje być ciekły przy -30 stopni Celsjusza. Jak do całej sprawy dodamy okres eksploatacji, wodę, nagar to tem. przy której zamarznie olej może wystąpić to nawet -20 stopni.
Dla porównania 5w40 posiada tą granice przy pułapie -60 stopni Celsjusza.
Dla porównania 5w40 posiada tą granice przy pułapie -60 stopni Celsjusza.