Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Audi a6 1.8 T APU - dźwięk łańcucha przy odpaleniu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Tomex95
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 27 gru 2016, 00:25
Lokalizacja: Szczytno

Audi a6 1.8 T APU - dźwięk łańcucha przy odpaleniu

Post autor: Tomex95 » 27 gru 2016, 00:33

Witam, od tygodnia jestem posiadaczem audi a6 1.8 turbo.
w aucie po odpaleniu z rana, oraz po tym jak postoii po odpaleniu słychać łańcuch, do momentu dojscia oleju na górę.
Czy do wymiany napinacz i łańcuch?
Olej będę wymieniał w tym tygodniu, ale aktualnie stan jest i jest zalany Castro 10w40

Drugie pytanie to że podczas przyspieszenia czuć czasu szampania- nie zawsze , z błędów jakie są jest tylko sonda lambda- jakiś błąd z elektryczności coś, jutro napisze dokładnie. Tylko że ten błąd jest po wymianie sondy na nową, tutaj pytanie czy reklamować? Na poprzedniej był błąd zbyt włoskiej rezystancji - padła grzałka.
Co może być przyczyną tych szarpan?
Z góry dziękuję za odpowiedź

golfik88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 18 gru 2016, 21:34
Imię: Tomek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: golfik88 » 27 gru 2016, 08:53

Siemka,

Jestem w sumie tutaj nowy, bo też od niedawna mam A6 1.8T AEB więc bliźniaczy silnik :> .
Miałem podobne objawy co do łańcuszka jak u Ciebie, słychać go było (grzechotał) podczas np. przyspieszania na postoju.
U mnie powodem (tak mi się wydaje) był dawno nie zmieniany olej a może też i przebieg auta.
Ja zmieniałem rozrząd i przy okazji łańcuszek z napinaczem dodatkowo zalałem olej 5W50 (w moim przypadku to co miałem pod ręką, czyli Mobil) i aktualnie cisza :)

wegrzyn6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 lip 2016, 12:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wegrzyn6 » 28 gru 2016, 01:04

Te silniki znane są z niedomagania ciśnienia oleju. Możliwe ze łańcuch który napędza pompę olejową jest już luźny w rezultacie czego, po odpaleniu niewłaściwe ciśnienie oleju przekłada się na siłę napinacza hydraulicznego łańcucha. Również przy problemach z ciśnieniem mogą niedomagać popychacze, objawem tego może być szarpanie podczas przyspieszania. Skoro sam piszesz że będziesz wymieniał olej, wnioskuje ze olej już nie pierwszej jakości. Wymień olej i sprawdź jaki da to rezultat. Pamiętaj że dla tego silnika olej i jego stan jest bardzo ważny do właściwej pracy i trzeba go wymieniać po przejechaniu dolnej granicy zalecanej przez producenta kolejnej wymiany.

Tomex95
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 27 gru 2016, 00:25
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: Tomex95 » 31 gru 2016, 15:30

Olej wczoraj wymieniłem, dziś jeszcze nim nie jeździłem i zerknę, zająłem olej shell 5w30.
Planuję jeszcze wymienić napinacz ( u mnie nie jest z kostka elektryczna) tylko w sklepie dali mi jakiś kawałek plastiku z sprężyna. Rozbioru i zobaczę co u mnie jest. Łańcuch też pójdzie nowy. Jak nadal będzie odzywał łańcuch. Później zdam relacje co i jak

[ Dodano: 2016-12-31, 15:30 ]
Po wymianie oleju na 5w30 bylo troszeczke lepiej ale dslej halasowal. Po wymianie napinacz hydraulicznego łańcucha wszystko się uspokoiło.
Świecie poprzedni właściciel pisma że wymieniał 10 tys temu ale nie chce mi się wierzyć.. wyglądały jak po 60 tys :)

[ Dodano: 2016-12-31, 15:30 ]
Po wymianie oleju na 5w30 bylo troszeczke lepiej ale dslej halasowal. Po wymianie napinacz hydraulicznego łańcucha wszystko się uspokoiło.
Świecie poprzedni właściciel pisma że wymieniał 10 tys temu ale nie chce mi się wierzyć.. wyglądały jak po 60 tys :)

Awatar użytkownika
szewczi90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 17 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Chełm

Post autor: szewczi90 » 07 mar 2017, 14:01

U mnie słychać jak by łańcuch przy odpalaniu i to w zimne poranki tylko. Jak jest cieplej to nie ma grzechotu. Grzechot trwa od 1sekundy do 2 sekund podczas zapalania wlasnie. Po za tym silnik pracuje jak zegareczek. Co o tym sądzicie? Jest to 1.8T AWT 150KM.

wegrzyn6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 lip 2016, 12:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wegrzyn6 » 08 mar 2017, 21:42

Kawałek plastiku ze sprężyną to zapewne zestaw naprawczy napinacza, który poza układem hydraulicznym właściwym napinacza, składa się również ze sprężyny która podczas rozruchu i słabym ciśnieniu oleju odpowiada za napięcie napinacza. Zalecał bym olej trochę lepszy do tego silnika 5w40 a nawet 5w50 volvelaina lub motula. Olej i ciśnienie bardzo ważne dla tego motoru żeby służył bezawaryjnie.

Awatar użytkownika
szewczi90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 17 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Chełm

Post autor: szewczi90 » 14 mar 2017, 12:22

wegrzyn6 pisze:Kawałek plastiku ze sprężyną to zapewne zestaw naprawczy napinacza, który poza układem hydraulicznym właściwym napinacza, składa się również ze sprężyny która podczas rozruchu i słabym ciśnieniu oleju odpowiada za napięcie napinacza. Zalecał bym olej trochę lepszy do tego silnika 5w40 a nawet 5w50 volvelaina lub motula. Olej i ciśnienie bardzo ważne dla tego motoru żeby służył bezawaryjnie.

Jest taka sprawa bo nie wiem czemu ale z dokumentacji auta wynika że jest tam od zawsze olej 10W40. Przez całą historię faktury wkazują na olej 10W40 nie wiem czy teraz warto to zmieniać skoro cały żywot tam było 10W40. Tego nie wiem <stres>


Dam link do filmiku jak to wygląda.
Sprawa jest też taka że to nie dzieję się codziennie. To odpalanie z filmu jest po prawie 3dniowym postoju auta.


gregory135
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 28 lut 2017, 08:19
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: gregory135 » 14 mar 2017, 12:40

musisz poprawić link bo nie działa

Awatar użytkownika
szewczi90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 17 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Chełm

Post autor: szewczi90 » 14 mar 2017, 14:38

Sorki faktycznie nie działał tamten link daje drugi teraz powinno działać:


wegrzyn6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 lip 2016, 12:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wegrzyn6 » 25 mar 2017, 08:46

A te zimne poranki to ile na minusie? Może uzasadnię czemu uważam ze 5w40 dla "TEGO" silnika byłby bardziej odpowiedni. Olej w tym silniku z racji mocy poddawany jest często szybkim wzrostom temperatury czego rezultatem jest jego szybsza eksploatacja i pogorszenie parametrów. Według danych producenta 10W40 przestaje być ciekły przy -30 stopni Celsjusza. Jak do całej sprawy dodamy okres eksploatacji, wodę, nagar to tem. przy której zamarznie olej może wystąpić to nawet -20 stopni.

Dla porównania 5w40 posiada tą granice przy pułapie -60 stopni Celsjusza.

Tomex95
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 27 gru 2016, 00:25
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: Tomex95 » 23 sie 2017, 09:48

Dopisze do tematu:
Po wymianie napinacza hydraulicznego dźwięk ustał, lecz po miesiącu znów powróciło.. ;/
W tym czasie wymieniłem:
4 cewki zapłonowe (nowe, beru)
pompę olej
Przepływomierz (Pierurga)
oraz po czym ustały szarpania to moduł zapłonowy na filtrze powietrza. Dałem nową pastę

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 23 sie 2017, 09:53

jaki napinacz wrzuciłeś? Ciśnienienie oleju?

Tomex95
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 27 gru 2016, 00:25
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: Tomex95 » 23 sie 2017, 10:51

Napinacz SWAG, ciśnienie oleju prawidłowe, na starej też było prawidłowe ale podczas jazdy potrafiłą przyciąć i wyświetlić komunikat o ciśnieniu oleju.. Ale na szczęście wszystkie objawy ustały i jest cisza

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl