Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ANK 4.2 340 KM] Jakie koszty wymiany napinacza łańcucha spi

Silniki benzynowe
schabo78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 23 lip 2011, 13:35
Lokalizacja: LUBLIN

[ANK 4.2 340 KM] Jakie koszty wymiany napinacza łańcucha spi

Post autor: schabo78 » 15 lut 2017, 20:44

Witam
Interesują mnie koszty wymiany napinacza i łańcucha (pomocniczego) na wałkach rozrzadu,jaki koszt zakupu i ile bierze srednio mechanior za taką robotę.
Druga sprawa ile krzyknie mechanior za wymianę rozrządu głównego tzn paska,koszt robocizny,cene gratów mam na alllllleeee
Czy kogos możecie polecić w Lublinie do takich prac.
Dzięki

marcin85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 11 sty 2010, 18:57
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 15 lut 2017, 22:35

ostatnio przechodzilem podobna operacje, jak chcesz na ori napinaczach to w zaleznosci jakie masz dojscia ok 2200-2500pln za sztuke ( ori bo zamienniki szybko padaja slyszalem ze o
ju 5-30tys km te chyba cos ok 650 sztuka) lancuchy swag w aso 330 ale spokojnie po za kupisz to samo ok 134 sztuka potrzeba 2, do tego dojda uszczelki pod nastawniki ok 40pln w aso i tam trzeba kupic, przy okazji 2x zaslepki walkow i tez w aso 40pln, ja za wymiane lancochow dalem 600pln a rozrzad trzeba i tak caly rozpiac pewnie plus 200 z cala wymiana

schabo78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 23 lip 2011, 13:35
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: schabo78 » 16 lut 2017, 08:43

marcin85 pisze:ostatnio przechodzilem podobna operacje, jak chcesz na ori napinaczach to w zaleznosci jakie masz dojscia ok 2200-2500pln za sztuke ( ori bo zamienniki szybko padaja slyszalem ze o
ju 5-30tys km te chyba cos ok 650 sztuka) lancuchy swag w aso 330 ale spokojnie po za kupisz to samo ok 134 sztuka potrzeba 2, do tego dojda uszczelki pod nastawniki ok 40pln w aso i tam trzeba kupic, przy okazji 2x zaslepki walkow i tez w aso 40pln, ja za wymiane lancochow dalem 600pln a rozrzad trzeba i tak caly rozpiac pewnie plus 200 z cala wymiana
Dzięki za odpowiedz,powiedz mi jeszcze ile taki napinacz oryginalny wytrzymuje przebiegu i jak można sprawdzić zużycie napinacza i łańcucha....
Czy jak silnik zarzęźi przy porannym rozruchu przez 1s czy to kwalifikuje napinacze i łańcuch już do wymiany??
Czy może programem można sprawdzić kąty faz rozrządu i tym się posiłkować.?

marcin85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 11 sty 2010, 18:57
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 16 lut 2017, 21:35

nie ma opcji powiedziec ile wytrzymuja zalezy od wielu rzeczy tak samo z lancuchami ale zeby obadac to raczej tylko zrzucenie pokryw przy 1s rano nie dotykalbym bo szkoda roboty poki co jezdzic, vagiem mozna obadac czy wstaja nastawniki kanal 090 w blokach pomiarowych silnika ale jak masz ochote i duzo czasu to obadaj ten temat mysle ze nie ma pytania na ktore tu nie odpowiedzieli http://www.a8team.pl/d2-fl-all-nastawni ... vt9642.htm mam nadzieje ze moderator nie wywali bo to duza porcja wiedzy o nastawnikach w V8

13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 23 sty 2017, 16:51
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie

Post autor: 13 » 21 lut 2017, 19:45

U mnie klekotało 1-2 s po rozruchu gdy auto dłużej postało zdecydowałem się na wymianę lewego napinacza podczas wymiany rozrządu (koszt robocizny 350 zł za wymianę rozrządu i napinacza) wcześniej wymieniłem zaworki zwrotne pod kolektorem ssącym mi nie pomogło to na klekotanie. Przy wymianie napinacza bałem się koreańskich, chińskich podróbek z żółtymi ślizgami to kupiłem firmy automotiv (tańszy niż chinol a wygląda jak oryginalny) tu masz link schabo78 ale mają tylko lewe
http://allegro.pl/zawor-sterujacy-walek ... 79597.html
zrobiłem już na nim 1000 km i sprawuje się dobrze (w grupie 90 na vagu daje wartości 23-24) ale klekotanie przy rozruchu powróciło po 2 tygodniach, czyli napinacz był sprawny.
Stawiam, że łańcuch którego nie wymieniłem przy wymianie napinacza się rozciągnął <nerwus> i stąd to poranne klekotanie. Trudno nie będę teraz znów się z tym grzebał, przed rozruchem po dłuższym czasie przekręcam kluczyk ale nie do odpalenia auta tylko niech sobie przewali raz i po tym zabiegu odpala cicho.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 23 lut 2017, 10:47

13 pisze:zrobiłem już na nim 1000 km i sprawuje się dobrze (w grupie 90 na vagu daje wartości 23-24) ale klekotanie przy rozruchu powróciło po 2 tygodniach, czyli napinacz był sprawny
Czyli kolejny napinacz na śmietnik.
motostacja - części samochodowe.

13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 23 sty 2017, 16:51
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie

Post autor: 13 » 23 lut 2017, 18:45

Nie rozumiem czemu na śmietnik ? piszę że chodzi dobrze w czasie pracy silnika nie mam do niego najmniejszych zastrzeżeń, spełnia swoją funkcję na oryginalnym było to samo klekotanie przy rozruchu i skoro nie ustąpiło po wymianie na nowy no to nie jest to wina napinacza, a za klekotanie odpowiada rozciągnięty łańcuch, którego nie wymieniłem przy montażu nowego nastawnika.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 24 lut 2017, 09:28

To, że nie wymieniłeś łańcucha to pierwszy podstawowy błąd, bo po tylu latach na pewno już jest rozciągnięty w jakimś stopniu, natomiast napinacz ma w środku blokadę, która blokuje wypływ oleju na zgaszonym silniku. Jak jest niesprawna to "dzwoni" na zimnym. Zwykle napinacze hałasują tylko na zimnym przy rozruchu. Twój akurat wytrzymał z tego co piszesz dwa tygodnie. Inni mają mniej lub więcej szczęścia, bo albo od razu cieknie i do kosza, albo do najbliższej wymiany oleju względna cisza.
motostacja - części samochodowe.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 24 lut 2017, 11:32

Gosia ale chyba w napinaczach od V6 nie ma tej blokady , cos chyba o tym kiedyś rozmawialiśmy?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 24 lut 2017, 12:44

Michał tak, dokładnie ;) fizycznie takiej samej blokady nie ma, bo w V8 jest pin blokujący (wygląda to jak patyk) i sprężyna, a w V6 za blokadę odpowiada sprężyna na tłoku.
motostacja - części samochodowe.

13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 23 sty 2017, 16:51
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie

Post autor: 13 » 24 lut 2017, 17:43

Czyli w nowym napinaczu po 2 tygodniach sprężyna wczesnego napięcia straciła by swoje właściwości ? skoro nie ma w tych nastawnikach pinu blokującego wypływ oleju.
W napinaczu który wyjąłem rzeczywiście była słaba bo ściskałem go w rękach nowy się stawiał.
Wydaję mi się że u mnie może to być łańcuch albo olej bo z powodu wcześniejszych problemów z kontrolką ciśnienia oleju przeszedłem na motula 10w40.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 06 mar 2017, 20:09

Te zamienniki są bardzo słabej jakości, bo padają jak muchy, a czasami potrafią od razu nie działać jak trzeba.
13 pisze:Wydaję mi się że u mnie może to być łańcuch
Po tylu latach łańcuch na pewno też jest wyciągnięty.
13 pisze:albo olej bo z powodu wcześniejszych problemów z kontrolką ciśnienia oleju przeszedłem na motula 10w40
Ubić to mało ;d Jak jest problem z ciśnieniem to zmiana na półsyntetyk nie pomoże. Weź manometr i sprawdź jakie jest ciśnienie oleju na zimnym i ciepłym silniku.
motostacja - części samochodowe.

13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 23 sty 2017, 16:51
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie

Post autor: 13 » 09 mar 2017, 22:25

Problem ciśnienia oleju już rozwiązałem usterka leżała po stronie elektryki ale nie ważne poczytałem i przyznaję Ci rację Mazdomania że wina leży po stronie zamiennika, który zamontowałem.
Znalazłem ciekawy artykuł (http://www.audiworld.com/forums/a8-s8-d ... 275/page5/), który wiele mi wyjaśnił np. iż za irytujące trykanie odpowiada sam napinacz który wpada w wibracje podczas napełniania się olejem przy rozruchu które przenosi na łańcuch i stąd ten dżwięk.
Mam pytanie czyli u mnie w v6 jeśli nie mam tego pinu blokującego wypływ oleju jak w V8 to którędy ten olej schodzi z napinacza, i za co odpowiada ta sprężyna która znajduje się w dolnym ramieniu napinacza za samo napięcia łańcucha czy ma wpływ na zatrzymanie oleju w napinaczu ?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 09 mar 2017, 22:43

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_182.PDF - od strony 30 masz co nieco o napinaczu i schematy działania

13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 23 sty 2017, 16:51
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie

Post autor: 13 » 25 mar 2017, 14:24

Mam obecnie wyciek z oringu na wałku z przodu to i tak rozrząd będzie rozpinany więc chyba wyciągnę ten napinacz firmy Einparts i będę go reklamował a z powrotem wrzucę stary bo nie stać mnie za bardzo na następny nowy za tysiaka np. firmy Bugiad, myślę ,że wymienię tylko ślizgi w starym no i łańcuch tym razem :) skoro oryginał ma taką samą awarię jak nowy to wraca a odzyskam chociaż 500 zł za ten zamiennik to będzie na naprawę wycieku, nowe ślizgi do oryginału i nowy łańcuch.
Jeszcze jedno pytanie do forumowiczów czy napinacz od 2.8 można z powodzeniem zamontować w 2.4?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga