[ANK 4.2 340 KM] Jakie koszty wymiany napinacza łańcucha spi
[ANK 4.2 340 KM] Jakie koszty wymiany napinacza łańcucha spi
Witam
Interesują mnie koszty wymiany napinacza i łańcucha (pomocniczego) na wałkach rozrzadu,jaki koszt zakupu i ile bierze srednio mechanior za taką robotę.
Druga sprawa ile krzyknie mechanior za wymianę rozrządu głównego tzn paska,koszt robocizny,cene gratów mam na alllllleeee
Czy kogos możecie polecić w Lublinie do takich prac.
Dzięki
Interesują mnie koszty wymiany napinacza i łańcucha (pomocniczego) na wałkach rozrzadu,jaki koszt zakupu i ile bierze srednio mechanior za taką robotę.
Druga sprawa ile krzyknie mechanior za wymianę rozrządu głównego tzn paska,koszt robocizny,cene gratów mam na alllllleeee
Czy kogos możecie polecić w Lublinie do takich prac.
Dzięki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 309
- Rejestracja: 11 sty 2010, 18:57
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
ostatnio przechodzilem podobna operacje, jak chcesz na ori napinaczach to w zaleznosci jakie masz dojscia ok 2200-2500pln za sztuke ( ori bo zamienniki szybko padaja slyszalem ze o
ju 5-30tys km te chyba cos ok 650 sztuka) lancuchy swag w aso 330 ale spokojnie po za kupisz to samo ok 134 sztuka potrzeba 2, do tego dojda uszczelki pod nastawniki ok 40pln w aso i tam trzeba kupic, przy okazji 2x zaslepki walkow i tez w aso 40pln, ja za wymiane lancochow dalem 600pln a rozrzad trzeba i tak caly rozpiac pewnie plus 200 z cala wymiana
ju 5-30tys km te chyba cos ok 650 sztuka) lancuchy swag w aso 330 ale spokojnie po za kupisz to samo ok 134 sztuka potrzeba 2, do tego dojda uszczelki pod nastawniki ok 40pln w aso i tam trzeba kupic, przy okazji 2x zaslepki walkow i tez w aso 40pln, ja za wymiane lancochow dalem 600pln a rozrzad trzeba i tak caly rozpiac pewnie plus 200 z cala wymiana
Dzięki za odpowiedz,powiedz mi jeszcze ile taki napinacz oryginalny wytrzymuje przebiegu i jak można sprawdzić zużycie napinacza i łańcucha....marcin85 pisze:ostatnio przechodzilem podobna operacje, jak chcesz na ori napinaczach to w zaleznosci jakie masz dojscia ok 2200-2500pln za sztuke ( ori bo zamienniki szybko padaja slyszalem ze o
ju 5-30tys km te chyba cos ok 650 sztuka) lancuchy swag w aso 330 ale spokojnie po za kupisz to samo ok 134 sztuka potrzeba 2, do tego dojda uszczelki pod nastawniki ok 40pln w aso i tam trzeba kupic, przy okazji 2x zaslepki walkow i tez w aso 40pln, ja za wymiane lancochow dalem 600pln a rozrzad trzeba i tak caly rozpiac pewnie plus 200 z cala wymiana
Czy jak silnik zarzęźi przy porannym rozruchu przez 1s czy to kwalifikuje napinacze i łańcuch już do wymiany??
Czy może programem można sprawdzić kąty faz rozrządu i tym się posiłkować.?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 309
- Rejestracja: 11 sty 2010, 18:57
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
nie ma opcji powiedziec ile wytrzymuja zalezy od wielu rzeczy tak samo z lancuchami ale zeby obadac to raczej tylko zrzucenie pokryw przy 1s rano nie dotykalbym bo szkoda roboty poki co jezdzic, vagiem mozna obadac czy wstaja nastawniki kanal 090 w blokach pomiarowych silnika ale jak masz ochote i duzo czasu to obadaj ten temat mysle ze nie ma pytania na ktore tu nie odpowiedzieli http://www.a8team.pl/d2-fl-all-nastawni ... vt9642.htm mam nadzieje ze moderator nie wywali bo to duza porcja wiedzy o nastawnikach w V8
U mnie klekotało 1-2 s po rozruchu gdy auto dłużej postało zdecydowałem się na wymianę lewego napinacza podczas wymiany rozrządu (koszt robocizny 350 zł za wymianę rozrządu i napinacza) wcześniej wymieniłem zaworki zwrotne pod kolektorem ssącym mi nie pomogło to na klekotanie. Przy wymianie napinacza bałem się koreańskich, chińskich podróbek z żółtymi ślizgami to kupiłem firmy automotiv (tańszy niż chinol a wygląda jak oryginalny) tu masz link schabo78 ale mają tylko lewe
http://allegro.pl/zawor-sterujacy-walek ... 79597.html
zrobiłem już na nim 1000 km i sprawuje się dobrze (w grupie 90 na vagu daje wartości 23-24) ale klekotanie przy rozruchu powróciło po 2 tygodniach, czyli napinacz był sprawny.
Stawiam, że łańcuch którego nie wymieniłem przy wymianie napinacza się rozciągnął
i stąd to poranne klekotanie. Trudno nie będę teraz znów się z tym grzebał, przed rozruchem po dłuższym czasie przekręcam kluczyk ale nie do odpalenia auta tylko niech sobie przewali raz i po tym zabiegu odpala cicho.
http://allegro.pl/zawor-sterujacy-walek ... 79597.html
zrobiłem już na nim 1000 km i sprawuje się dobrze (w grupie 90 na vagu daje wartości 23-24) ale klekotanie przy rozruchu powróciło po 2 tygodniach, czyli napinacz był sprawny.
Stawiam, że łańcuch którego nie wymieniłem przy wymianie napinacza się rozciągnął

- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Nie rozumiem czemu na śmietnik ? piszę że chodzi dobrze w czasie pracy silnika nie mam do niego najmniejszych zastrzeżeń, spełnia swoją funkcję na oryginalnym było to samo klekotanie przy rozruchu i skoro nie ustąpiło po wymianie na nowy no to nie jest to wina napinacza, a za klekotanie odpowiada rozciągnięty łańcuch, którego nie wymieniłem przy montażu nowego nastawnika.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
To, że nie wymieniłeś łańcucha to pierwszy podstawowy błąd, bo po tylu latach na pewno już jest rozciągnięty w jakimś stopniu, natomiast napinacz ma w środku blokadę, która blokuje wypływ oleju na zgaszonym silniku. Jak jest niesprawna to "dzwoni" na zimnym. Zwykle napinacze hałasują tylko na zimnym przy rozruchu. Twój akurat wytrzymał z tego co piszesz dwa tygodnie. Inni mają mniej lub więcej szczęścia, bo albo od razu cieknie i do kosza, albo do najbliższej wymiany oleju względna cisza.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Czyli w nowym napinaczu po 2 tygodniach sprężyna wczesnego napięcia straciła by swoje właściwości ? skoro nie ma w tych nastawnikach pinu blokującego wypływ oleju.
W napinaczu który wyjąłem rzeczywiście była słaba bo ściskałem go w rękach nowy się stawiał.
Wydaję mi się że u mnie może to być łańcuch albo olej bo z powodu wcześniejszych problemów z kontrolką ciśnienia oleju przeszedłem na motula 10w40.
W napinaczu który wyjąłem rzeczywiście była słaba bo ściskałem go w rękach nowy się stawiał.
Wydaję mi się że u mnie może to być łańcuch albo olej bo z powodu wcześniejszych problemów z kontrolką ciśnienia oleju przeszedłem na motula 10w40.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Te zamienniki są bardzo słabej jakości, bo padają jak muchy, a czasami potrafią od razu nie działać jak trzeba.
Jak jest problem z ciśnieniem to zmiana na półsyntetyk nie pomoże. Weź manometr i sprawdź jakie jest ciśnienie oleju na zimnym i ciepłym silniku.
Po tylu latach łańcuch na pewno też jest wyciągnięty.13 pisze:Wydaję mi się że u mnie może to być łańcuch
Ubić to mało13 pisze:albo olej bo z powodu wcześniejszych problemów z kontrolką ciśnienia oleju przeszedłem na motula 10w40

Problem ciśnienia oleju już rozwiązałem usterka leżała po stronie elektryki ale nie ważne poczytałem i przyznaję Ci rację Mazdomania że wina leży po stronie zamiennika, który zamontowałem.
Znalazłem ciekawy artykuł (http://www.audiworld.com/forums/a8-s8-d ... 275/page5/), który wiele mi wyjaśnił np. iż za irytujące trykanie odpowiada sam napinacz który wpada w wibracje podczas napełniania się olejem przy rozruchu które przenosi na łańcuch i stąd ten dżwięk.
Mam pytanie czyli u mnie w v6 jeśli nie mam tego pinu blokującego wypływ oleju jak w V8 to którędy ten olej schodzi z napinacza, i za co odpowiada ta sprężyna która znajduje się w dolnym ramieniu napinacza za samo napięcia łańcucha czy ma wpływ na zatrzymanie oleju w napinaczu ?
Znalazłem ciekawy artykuł (http://www.audiworld.com/forums/a8-s8-d ... 275/page5/), który wiele mi wyjaśnił np. iż za irytujące trykanie odpowiada sam napinacz który wpada w wibracje podczas napełniania się olejem przy rozruchu które przenosi na łańcuch i stąd ten dżwięk.
Mam pytanie czyli u mnie w v6 jeśli nie mam tego pinu blokującego wypływ oleju jak w V8 to którędy ten olej schodzi z napinacza, i za co odpowiada ta sprężyna która znajduje się w dolnym ramieniu napinacza za samo napięcia łańcucha czy ma wpływ na zatrzymanie oleju w napinaczu ?
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_182.PDF - od strony 30 masz co nieco o napinaczu i schematy działania
Mam obecnie wyciek z oringu na wałku z przodu to i tak rozrząd będzie rozpinany więc chyba wyciągnę ten napinacz firmy Einparts i będę go reklamował a z powrotem wrzucę stary bo nie stać mnie za bardzo na następny nowy za tysiaka np. firmy Bugiad, myślę ,że wymienię tylko ślizgi w starym no i łańcuch tym razem
skoro oryginał ma taką samą awarię jak nowy to wraca a odzyskam chociaż 500 zł za ten zamiennik to będzie na naprawę wycieku, nowe ślizgi do oryginału i nowy łańcuch.
Jeszcze jedno pytanie do forumowiczów czy napinacz od 2.8 można z powodzeniem zamontować w 2.4?

Jeszcze jedno pytanie do forumowiczów czy napinacz od 2.8 można z powodzeniem zamontować w 2.4?