Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP] a6c5 2.5TDI tip. problem, tryb awaryjny - względem te

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
SebaAce
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 16 lut 2017, 10:12
Lokalizacja: Kętrzyn

[ TIP] a6c5 2.5TDI tip. problem, tryb awaryjny - względem te

Post autor: SebaAce » 16 lut 2017, 11:29

Witam wszystkich forumowiczów.
Otóż od niedawna stałem się szczęśliwym ( lub trochę mniej ) posiadaczem a6c5 2.5TDI ( 180km ) w tipie bez quattro (2000r). Autko przyjąłem w rozliczeniu z teoretycznie uszkodzonym selekcjonerem f125 ( na to wskazywał vag ). Auto jeździło na pierwszych 3 biegach ( po wrzuceniu na "3" - na D od razu awaryjny tip to samo ) ale nie było sensu, takiej jazdy. postanowiłem zajrzeć pod spód, no i oczywiście przejrzeć wiązkę. okazało się że w nadkolu, w wiązce przetarty był jeden z przewodów - do 0 przez nieodpowiednie koło ;) po zrobieniu wiązki i podłączeniu pod vaga bład zniknął, auto podniesione do góry pracowało na wszystkich biegach ( D i TIp również ), lecz po wyjazdu z garażu, ku mojemu zdziwieniu, ponownie tryb awaryjny, więc przed wczesna radość zgasła. - Nadmienię, iż był mróz i to nie mały. Auto znowu pod vaga i wywalało błędy przełożeń ( przełożenie 1, 2, 3 oraz 4 TJ. błedy 17116 17118 itd ) lecz finalnie pozostawał tylko błąd 17114. lecz było to też loterią ponieważ cczasem jadąc normalnie przerzucała biegi dopiero po zatrzymaniu do 0 przechodziła w tryb awaryjny a po odpaleniu ponownie było okej, aż do kolejnego wytrącenia prędkości do 0. czasem zanim weszła w awaryjny przerzucała biegi jak chciała z 2 na 3 z 3 na 4 z 4 na 2 i wchodziła w awaryjny ( jeżdząc na tipie ) albo po prostu mieszała biegi po czym awaryjny. ( oczywiście wszystko przy ujemnych temperaturach, nawet po rozgrzaniu auta ) Jako iż skrzynia była robiona i do Kwietnia jest na gwarancji chciałem oddać to w ręcę osób które już przy tym Grzebały ( Tomasz Krajewski AUTOMATIC ), żeby nie było większych szkód lecz Matka natura obdarzyła nas dodatnią temperaturą i otóż problem zniknął, auto jechało normalnie po zatrzymaniu wszystko było okej, no wszystko działało ruszała zmieniała biegi redukowała - do dziś ( ponieważ znowu w nocy było na - ) więc auto po porannym odpaleniu ( temperatura -2 c) i przełączniu na D znowu w trybie awaryjnym . Nadpiszę iż vag nie pokazuje żadnych błędów czujników, stąd wykluczałem awarię któregoś z nich. ;/

Może być wina oleju ? na karcie gwarancyjnej pisze iż olej jaki był zalany to " LT 71141 "

Ma ktoś jakiś pomysł, sugestie ?

Temperatura idzie w górę, więc zaraz sprawdzę czy znów jest okej, podepnę jeszcze raz vaga sprawdzę może coś się zmieniło . .

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 16 lut 2017, 12:03

olej zgodny ze specyfikacją

SebaAce
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 16 lut 2017, 10:12
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: SebaAce » 17 lut 2017, 22:35

właśnie czytałem że spełnia specyfikacje...
Jakieś pomysły ? <smutny>
od czego w ogóle zacząć ? szukać w wiązce, kostki sprawdzać ? jakiegoś czujnika może być wina ?
nie wiem czy to zbieg okoliczności no ale dopóki było ciepło chodziło okej, jest zimno, już nie jeździ.. po rozgrzaniu także nie chce chodzić jak powinna.
Jest sens szukać czy po prostu ciągnąć auto " gwarancyjnie " ? To już ostatecznościa bo mam prawie 200 km w jedną stronę także taka wycieczka nie jest mi na rękę.

aby nie było, iż chcę iść najprostszą drogą - lubie sam grzebać przy samochodach, dodatkowo idę w stronę mechanika, lecz w mojej historii to pierwszy automat, a uważam że na " ślepo " nic nie zdziałam.
wujek google nic sensownego nie pomógł - wycieków oleju nie ma więc brakować jego nie powinno. ale czy względem temperatury,to może być coś mechanicznego ? :[

[ Dodano: 2017-02-17, 22:35 ]
Panowie, pojechałem dzis na podnosnik ( do znajomego ) - oczywiscie w trybie awaryjnym.
poprawiłem połaczenie filtr powietrza - turbo ( zasysał lewe ) - wymieniłem przewody powrotne wtrysków ( jeden lał ) zmieniłem waż EGR ( swoja droga może lepiej go zaslepić ? ) auto do góry, po odpinałem kostki od skrzyni ( 2 - jedna głowna druga pozycjonera ) dokładnie wyczysciłem styki, wygrzałem kostki ( opalarka ) zlaczyłem , i wróciłem do domu bez żadnych problemów ( zrobiłem około 10km i jest okej :) ).
pytanie, zbieg okolicznosci czy mogło być cos przyczyna ?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 17 lut 2017, 23:16

niesprawności silnika mają wpływ na pracę skrzyni , dodatkowo połączenia elektryczne mogły nie łączyć , oby to było to <okok>

SebaAce
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 16 lut 2017, 10:12
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: SebaAce » 18 lut 2017, 16:56

no i niestety, nadal nic.
z błędów silnika wyskakuj tylko błąd poduszki silnika..
skrzynia dalej w awaryjnym, co to może być ? raz chodzi okej, a raz nie... ktoś jakiś pomysł ?

" PAN MECHANIK " z warsztatu w którym ASB była robiona nie odbiera telefonów <zalamka>
nie wiem już co o tym myśleć <mysli>

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 18 lut 2017, 18:47

Błędy te same? możesz wrzucić je z opisami?

SebaAce
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 16 lut 2017, 10:12
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: SebaAce » 18 lut 2017, 21:32

Jutro podłacze pod kompa i dam znać co i jak, ogólnie auto znowu zaczęło chodzić okej ;|
najdziwniejsze jest to, że nie ma tutaj żadnego jasno okreslonego momentu w którym to się dzieje. wczoraj zrobiłem 100km, stawałem na biegu wszystko okej, dzisiaj po 40 km, ( trasa ) awaria, dojazd do domu ( 6km ) w awaryjnym ( bo ciagle wchodził ) po powrocie postoju 40 min. znowu było okej, ponownie 15 km bez żadnych problemów. tutaj też nie chodzi o temperature jak się wydawało - chyba czysty zbieg okolicznosci aczkolwiek jak był mróz ciagle był w awaryjnym. znalazłem mały wyciek ze skrzyni, może brakować oleju ? :| ma ktos może jakis opis, która sruba sprawdzić poziom, i która ewentualnie dolać ?

Sorki że w temacie robi się mały misz masz, ale jest po prostu tyle nie wiadomych, że sam nie wiem za co się zabrać. ciagle wynika cos nowego. <nerwus>

jutro podepne wkleje jakie błędy, ( skrzyni oraz silnika :) ) a w poniedziałek ( jak ktos machnie fotkę z podpisem, albo jakis poradnik ) sprawdze poziom oleju i w ewentualnosci doleje .

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 18 lut 2017, 22:41

tu masz co nieco i liniki do filmów https://a4-klub.pl/topic/256590-skrzyni ... tne-linki/

SebaAce
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 16 lut 2017, 10:12
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: SebaAce » 22 lut 2017, 12:43

No więc Panowie, na poczatek oznajmię iż skrzynia od napisania ostatniego postu do dnia dzisiaj jeździ poprawnie <hura> . - mrozów nie było <stres> .
Otóż podpiałem pod Vaga i znalazłem takie o to błędy.

SILNIK
1375 - zawór poduszki silnika, nie da się usunać :)

Skrzynia
17118 - nieprawidłowe przełożenie biegu 4
17114 - Nieprawidłowe przełożenie
17116 - nieprawidłowe przełożenie biegu 2
znowu 17114
i Uwaga nowy bład 17125 - uszkodzenie konwertera sprzęgła lub odcięty - sprzęgło robione w Kwietniu Ub.R. - mam papiery. jest opcja żeby się kończyło po takim krótkim okresie i 30kkm przelotu ? <zalamka> :|

Otóż do błędu 17118, auto oczywiscie przed tem przed wejsciem w awaryjny jechało własnie jakby na poslizgu sprzęgła ( czyt, pół sprzęgło jak w manualu ) i dopiero w awaryjny <mysli>


Reszte patrzac na Ross Tech'u się wiażę ..
możliwe że będzie to czujnik biegów jakis ? przed tem miał być uszkodzony selekcjoner ale po wyeliminowaniu uszkodzenia w wiazce już jego bład nie wyskakuje. Ręcę mi opadaja. <zmeczony>


PS. aktualnie trasa - miasto wszystko okej, ale w niedzielę czeka mnie trasa do warszawy - 250km w jedna stronę, obawiam się aby nie miała żadnych kaprysów no i focha nie strzeliła. narazie nic się nie dzieję <bezradny>

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 22 lut 2017, 12:53

A nie masz normalnego wypisu z VAGCOM/VCDS , czy to błędy chwilowe , stałe itd. po drugie angielski opisy sa dokłądniejsze ;)

SebaAce
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 16 lut 2017, 10:12
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: SebaAce » 02 mar 2017, 19:23

wszystko było " sporadyczne " niestety nic więcej tam nie zapisałem..
Mogę wkleić co najwyżej z ROSS tech'a - wtedy anglojęzyczne

17125/P0741/001857 - Torque Converter Clutch: Stuck OFF / No Power being transferred -
Automatic Transmission Fluid (ATF) Level not OK
Transmission Sealing faulty
Automatic Transmission Fluid (ATF) dirty
Torque Converter faulty or incorrect Torque Converter installed
Solenoid Valve 7 (N94)/Pressure Regulating Valve 4 (N218) faulty
Torque Converter Pressure Valve faulty
Valve for Torque Converter Clutch faulty
Torque Converter Lock-Up Clutch faulty/worn our

17114/P0730/001840 - Gear Ratio Monitoring: Incorrect Gear Ratio

Possible Symptoms
Malfunction Indicator Light (MIL) ON
Possible Causes
Transmission Fluid contaminated
Transmission faulty (Mechanical Problem)

17118/P0734/001844 - Gear 4: Incorrect Ratio

Possible Symptoms
Clutch Slipping
Reduced Power Output
Possible Causes
Gear related Clutch slipping/faulty
Gear related Solenoid Valve dirty/faulty
Overloaded Clutch due to continuous high Torque or Tuning
Wiring and/or Connections faulty
Sensor Gear Position Indicator faulty
Mechanical Failure

17116/P0732 - Gear 2: Incorrect Ratio

Possible Causes
Wiring and/or connections faulty
Sensor Gear Position Indicator faulty
Gear Solenoids faulty
Mechanical failure

o to chodziło ? ;)

Ps.
po małej przejażdzce ( leje deszcz ) po błocie na prawdę sporym - auto dosyć bardzo brudne, po sam dach .
Po zatrzymaniu awaryjny. po 5 min. postoju spowrotem było okej <bezradny>

[ Dodano: 2017-02-24, 23:13 ]
jakies wnioski ?

[ Dodano: 2017-03-02, 19:23 ]
nikt nic nie wie ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja