Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AWX 1.9 131 KM] Szarpie, chwilowo traci moc.

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
krs2919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Oświęcim

[ AWX 1.9 131 KM] Szarpie, chwilowo traci moc.

Post autor: krs2919 » 05 lut 2017, 12:05

Witam kolegów...dzisiaj rano autko jak zawsze odpaliło od strzała, ale jak zacząłem jechać to po zmianie z 1 na 2 bieg i dodaniu gazu zaczęło szarpać... i to samo pomiędzy kolejnymi biegami... <mysli> po nagrzaniu silnika nie szarpie ale objawia się tym, że w okolicy 2 tyś. obrotów przy powolnym przyśpieszaniu auto nie ciągnie (odczucie jak gdyby zaciągnąć ręczny) tak jest ok. 3-5 sek. i nagle dostaje buta....podpiąłem się do kompa i zero błędów... przy wyższych obrotach autko żwawe jak zawsze...nawet go pociskałem do 5tyś. na 3 i 4 biegu (może się zamulił) podczas zmiany biegów ciągnie normalnie...przy puszczaniu gazu i leciutkim dodaniu poszarpie troszkę i ciągnie dalej... <mysli> .
Co może być przyczyną...:
1. pompowtryski (1- +0,19; 2- -0,52; 3. -0,19; 4. +0,52 )
2. przepływka (raczej nie bo po chwilowym zamuleniu ciągnie jak szalony)
3. pedał gazu (może się coś poprzecierało...nie wiem jak jest zbudowany w środku)
ma ktoś pomysł??? a może przyczyną jest kąt synchronizacji, który ok. miesiąca temu przestawiałem z 0.0 na -0.55 ?

[ Dodano: 2017-02-05, 12:05 ]
No panie i panowie..nie ma specjalistów od diesli? nikt nie ma pomysłu?

Nie nazywa się tematu "o co chodzi?" Jeśli ktoś będzie miał kiedyś podobny problem, nie odnajdzie go przez to w wyszukiwarce. [yaszczur]
Ostatnio zmieniony 24 lut 2017, 21:46 przez krs2919, łącznie zmieniany 3 razy.

Majowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 15 paź 2016, 20:54
Lokalizacja: Końskie

Post autor: Majowy » 05 lut 2017, 22:52

Miałem podobny problem w bmw.Gdy silnik był zimny poszarpywał podczas przyśpieszania w zakresie 1600-2000obr/min.Winnym okazał się zawór egr.Pomogło jego wyczyszczenie.Z tą różnicą,że u mnie brudny egr nie miał wpływu na moc silnika.

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 337
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 05 lut 2017, 23:28

może turbina ,zacina się może zmienna geometria łopatek .

krs2919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: krs2919 » 07 lut 2017, 12:56

ok..po wstępnych ustaleniach zaczynam od filtra paliwa...potem przepływka...

[ Dodano: 2017-02-07, 12:56 ]
filtr paliwa wymieniony...autko wróciło do życia...przy okazji oczyściłem przepływkę, więc jeszcze zobaczymy za jakiś czas czy rzeczywiście to nie ona... <rotfl>

Majowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 15 paź 2016, 20:54
Lokalizacja: Końskie

Post autor: Majowy » 12 lut 2017, 20:27

krs2919, czym czyściłeś przepływkę?Odczułeś jakąś różnice po zabiegu czyszczenia?
177km/367nm

krs2919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: krs2919 » 14 lut 2017, 11:37

A więc przepływkę czyściłem preparatem do czyszczenia gaźników i przepływomierzy w spray'u + kompresor...czy coś dało? zupełnie nic...
na szczęście mój mechanik miał w pudełku zupełnie nową przepływkę Boscha, trochę inne numery końcowe, ale podeszło...po wstępnym teście (ok. 60km) nie ma żadnej różnicy... <zalamka> , więc wychodzi na to że to nie przepływka jest powodem mojej rozterki...
Ma ktoś nowe pomysły???

Damolka89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:13
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damolka89 » 14 lut 2017, 12:07

Witam <luzik>
krs2919 pisze:filtr paliwa wymieniony...autko wróciło do życia...przy okazji oczyściłem przepływkę, więc jeszcze zobaczymy za jakiś czas czy rzeczywiście to nie ona...
Wychodzi na to że coś nie tak masz z dopływem paliwa <mysli> jakiej firmy założyłeś filtr???
Ja około 2 lat wstecz miałem podobny problem,ale u mnie prawie wcale nie chciał wkręcać się na obroty, a jak to zrobił to chwila i dalej muł. Powodem był wymieniony filtr (nowy) był zje ba ny jakoś w środku i to była przyczyna, a też wiele rzeczy sprawdzałem zaczynając od pompy paliwa w baku myślałem że się zapowietrza jakoś, ale to był zwykły wkład filtra paliwa, po założeniu na próbę starego który jeszcze miałem ,bo nie wyrzuciłem... moc wróciła i wszystko było ok <okok>

Może coś z filtrem masz nie tak albo lewe powietrze w układzie paliwa i takie objawy mogą występować.

Piszesz,że jak wymieniłeś filtr autko ożyło miało moc, a moje pytanie na jak długo???

[ Dodano: 2017-02-14, 12:07 ]
krs2919 pisze:A więc przepływkę czyściłem preparatem do czyszczenia gaźników i przepływomierzy w spray'u + kompresor...czy coś dało? zupełnie nic...
Po odłączeniu przepływki na chwilę jakaś różnica była czy nic???
Jeszcze na Twoim miejscu podjechałbym na najbliższy szrot i podmienił przepływkę na chwilę ( oczywiście muszą być takie same nr do danego oznaczenia silnika) musiałbyś rzucić okiem co etka mówi <mysli> ewentualnie od kogoś znajomego kto ma autko z takim motorem jak u Ciebie i też sprawdzić <mysli>
Jak samochód, to tylko Audi;)

krs2919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: krs2919 » 14 lut 2017, 15:25

Damolka89 pisze:jakiej firmy założyłeś filtr???
niemieckiego HENGST'a...pisałem, że wróciło do normy...ale zauważyłem, że raz jest OK a raz nie, więc może zmyliło mnie po wymianie filtra paliwa, że wróciło do życia...wiesz założyłem i się przejechałem było OK, po 2 dniach niejeżdżenia, znowu troszkę zamulało..potem pare km nie i tak na przemian...

[ Dodano: 2017-02-14, 13:43 ]
Damolka89 pisze:lewe powietrze w układzie paliwa
raczej nie , bo by źle odpalał a od cyka odpala, chodzi równo i płynnie...więc raczej sie nie zapowietrza... <mysli>

[ Dodano: 2017-02-14, 13:48 ]
Damolka89 pisze:Po odłączeniu przepływki na chwilę
nie odłączałem jej do jazdy...najdziwniejsze że powyżej 2tyś. obrotów nic go nie zamula....niekiedy objawy są takie przy puszczaniu pomału gazu że szarpnie silnikiem jakby był problem paliwowy właśnie...
Damolka89 pisze:oczywiście muszą być takie same nr do danego oznaczenia silnika
przepływka jest i jedna i druga po numerach ...do tego auta...ja mam oryg. z końcówką numerów inną a ta jest 3 letnia , więc może i inne numery końcowe...ale spróbuję od avf'a sąsiada...silniki te same tylko skrzynie różne...

[ Dodano: 2017-02-14, 15:25 ]
a może dawkę paliwa trzeba zmienić? jakie są prawidłowe ustawienia dawki? czy po chipowaniu trzeba zwiększyć dawkę....ponad pół roku od podniesienia mocy nic się nie działo...mogła się sama rozregulować?

Damolka89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:13
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damolka89 » 14 lut 2017, 15:35

krs2919 pisze:a może dawkę paliwa trzeba zmienić? jakie są prawidłowe ustawienia dawki? czy po chipowaniu trzeba zwiększyć dawkę....ponad pół roku od podniesienia mocy nic się nie działo...mogła się sama rozregulować?
Nie wspominałeś, że silnik po wirusie <mysli>
Sprawdzałeś jeszcze układ dolotowy i podciśnienia???
Jak samochód, to tylko Audi;)

krs2919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: krs2919 » 15 lut 2017, 20:48

no nie wspominałem o wirusie...ale pojawiły się nowe wątpliwości...a mianowicie pojechałem do mechanika oddać jego przepływkę i założyć swoją...po zmianie przepływki chcieliśmy sprawdzić jeszcze czy nie zawiesza się grucha przy turbo...gdy zacząłem wkręcać go do ok. 5tyś. przy puszczeniu gazu zaczął szarpać silnikiem, ( ale tak inaczej jak podczas jazdy ) syczeć ...buczeć jakby gdzieś chciał szybko spuścić duży nadmiar jakiegoś ciśnienia... <mysli> okazało się że do tego jeszcze turbo wydaje dziwne odgłosy w środku...ustaliliśmy, że turbo pewnie się uszkodziło i wymaga regeneracji...podejrzewany był wirnik, że łapał jakieś luzy poprzeczne i haczy o obudowę...stąd te dźwięki , huczenie, buczenie...no i zamulanie na niższych obrotach...więc co dzisiaj turbo poszło na zewnątrz...i co zdziwienie...jest całkiem sprawne...ale zawieźliśmy do speców od regeneracji...podłączył po maszynę i po testował...okazało się, że rzeczywiście jest w porządku i nie wymaga regeneracji...poza drobnym osadem na kierowniczkach, który został odrazu usunięty nic jej nie było... <mysli> więc teraz nie wiem co juz o tym wszystkim myśleć...macie pomysły....chyba zostaja tylko logi dynamiczne...

[ Dodano: 2017-02-15, 20:48 ]
jutro najprawdopodobniej ją założą spowrotem...i będziemy widzie co dalej...wątpię, że lekko zabrudzone kierownice miały by taki wpływ na jego zachowanie...gdzie sam tester powiedział, że to naprawdę niewiele syfku...

Damolka89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:13
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damolka89 » 15 lut 2017, 21:19

Sprawdziłeś dokładnie jeszcze układ dolotowy turbo-ic itd. ???
Jak samochód, to tylko Audi;)

krs2919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: krs2919 » 15 lut 2017, 22:28

Damolka89 pisze:Sprawdziłeś dokładnie jeszcze układ dolotowy turbo-ic itd. ???

wielokrotnie...

Damolka89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:13
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damolka89 » 15 lut 2017, 23:28

To tylko logi robić,wrzucić je na forum i się nie zastanawiać <okok> może będzie coś widać <mysli>
Jak samochód, to tylko Audi;)

krs2919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: krs2919 » 24 lut 2017, 21:23

Witajcie, problem rozwiązany...poza drobnym osadem na kierowniczkach jak pisałem wyżej...to była przyczyna całego defektu auta...po założeniu turbo na miejsce już nie ma żadnych problemów...dziwne to trochę bo gość od turbo powiedział, że niewielki nalot na kierowniczkach...a takie problemy...ach, ale człowiek uczy się całe życie. Dzięki chłopaki za zainteresowanie i pomoc.

[ Dodano: 2017-02-18, 17:39 ]
to wydruk z turbo...może ktoś się zna na tym...i określi czy wszystko jest wporzo

[ Dodano: 2017-02-20, 12:43 ]
wczoraj znów to samo trzepanie silnikiem przy zmianie biegów....ale bez zamulania...podłączenie do vaga i silnik czysty....popatrzyłem jeszcze wszystkie inne grupy i jest w 35 [centralny zamek] chyba przyczyna szarpania....przekroczono jakiś zakres immobilajzera na kluczu nr 2....to chyba oznacza że immo odcina paliwo i stąd te trzepanie....wziąłem 2 kluczyk i na razie wszystko gra....
Coś eis podziało z transponderem? czy jakaś inna przyczyna.... :|

[ Dodano: 2017-02-24, 21:23 ]
odświeżę kotleta..a więc po kolei jeszcze raz...pisałem że raz jest dobrze raz źle...po wymianie filtra paliwa było ok, na chwilkę potem znów to samo...wymieniłem filtr powietrza (pipercross) i nadal nic, podmiana przepływki też nic nie dała...po wyjęciu turbo...co się później okazało niepotrzebnie (na ale te dźwięki dziwne) i włożeniu spowrotem pisałem że jest ok...ale znowu było to na chwilkę...potem padło na immo...ale znów błędnie...będąc zdeterminowany wyjąłem kosz z baku (myślę, że może sitko ale niestety, czyste jak nowe...), sprawdziłem jeszcze tandemówkę, czy nie ma wycieku (uszczelniałem ją rok temu, po zakupie auta), bo zdejmowałem ją ok. 3 m-cy temu jak wymieniałem popychacze hydrauliczne, dokręciłem jeszcze nieznacznie jej śruby...i nagle ujrzałem błahą przyczynę (chyba właściwą...jak na razie), a mianowicie poprzecierane kable przy wtyczce czujnika paliwa na przewodzie do tandema...ustaliłem, że przy wymianie filtra była poprawa, bo kable były ruszane, więc nie stykały się, potem znów musiały się ułożyć po swojemu i problem powrócił...więc polutowałem je i odpowiednio zabezpieczyłem i od 3 dni jest prawie dobrze. Błędu nie było, bo czujnik był podłączony a kable nie zerwane (tylko przetarte), ale czujnik podając parametry do ECU oszukiwał i stąd było trzepanie silnika, czyli złe dawkowanie paliwa...teraz jest Ok , ale od czasu do czasu (szczególnie na zimnym) szarpnie raz i tyle i od czasu do czasu na rozgrzanym zamuli na ok.1-2 sek. (w mniejszym zakresie niż wcześniej), więc coś jeszcze jest na rzeczy...tylko co?
Popsuł się sam czujnik, który był na zwarciu? czy może przydałoby się wyregulować wtryski? Macie jakieś pomysły? :[
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga