Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP+Q] [ALL A6 C6/4F] Badania diagnostyczne, rolki i napęd

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[ TIP+Q] [ALL A6 C6/4F] Badania diagnostyczne, rolki i napęd

Post autor: kamil666 » 02 kwie 2016, 12:47

Hej,
2 lata temu na badaniu na stacji kontroli pojazdów diagnosta ręczny sprawdzał w sposób taki, że go zablokował i próbował ruszyć autem - auto trzymało i sobie odpuścił rolki. Przód badał normalnie.

Rok temu za moją sugestią zaznaczyłem, że auto posiada elektryczny ręczny i Pan również odpuścił badanie na rolkach hamulców z tyłu. Przód również badał normalnie.

W tym roku diagnosta stwierdził, że nie ma żadnych przeciwwskazań żeby takiego auta jak moje TIP + Quattro nie sprawdzać na rolkach i testować w nim elektrycznego hamulca. Najechał normalnie przednią osią i wykonał test, a następnie najechał tylną osią i tu pojawił się jakiś komunikat na FIS'ie którego nie pamiętam. Może ktoś z Was kojarzy dokładny komunikat tzn. jego treść? Brzmiało to po angielsku, że teraz wykonywany jest test itd. Test diagnostic bla bla... zapomniałem <zalamka> i auto normalnie ładnie się przetestowało. Po zjechaniu z rolek włączył jeszcze ręczny i próbował ruszyć dla sprawdzenia/potwierdzenia, hamulec trzymał i tyle. Oczywiscie kręcenia kołami na rolkach były w pozycji skrzyni "N" - neutral. Wychodzi na to, że nasze auta same wykrywają tryb testowy/badań technicznych i chyba nie ma co się obawiać takich badań?

Kiedyś znajomy mnie postraszył, że jak się zablokuje ręczny (elektryczny) kiedy rolki się kręcą to można rozwalić hamulec ręczny co WY na to?

Czy ktoś kojarzy ten komunikat i zna jego dokładną treść, chciałbym go wygoogować i zobaczyć co można o tym trybie poczytać.

Jedyne info jakie znalazłem to o VW Passacie tryb HU/TÜV Modus:
Do tego celu VW Passat został wyposażony w automatyczne rozpoznanie funkcji testu na rolkach hamulcowych. Układ hamulcowy zostaje przełączony w modus &#8222;HU/TÜV Modus&#8220;, gdy rolki zaczynają kręcić się z prędkością 2,5 km/h do 9 km/h i równocześnie oba koła przednie pozostają w stanie spoczynku. Moduł kontrolny sygnalizowany jest również na desce rozdzielczej poprzez błyskającą kontrolkę układu hamulcowego.

odnalazłem informację do audi
Obrazek <luzik>

bont
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 21 sie 2016, 10:42
Lokalizacja: slask

Post autor: bont » 13 lut 2017, 10:36

Odgrzeje kotleta bo temat juz wisi jakis czas bez odzewu. Wyczytałem gdzieś ze nasze quattro z torsenem musi koniecznie stac na 4 rolkach podczas kontroli hamulców w innym wypadku grozi uszkodzeniem napedu. Jakie macie doswiadczenia z przegladami? Ja mam swoje audi niecały rok i dopiero bede wybieral sie na pierwszy przeglad i wolal bym zeby nic nie popsuli przy okazji

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 lut 2017, 13:14

Robiłem trzy miesięce temu przegląd w swojej A6 i rozmawiałem na ten temat z diagnostą. Cztery rolki są potrzebne, jeśli wszystkie kręcą się w jedną stronę (większość stacji diagnostycznych). U mnie na przeglądzie mają tylko rolki na jedną oś, ale każda z nich może kręcić się w różną stronę (możliwość wyboru rodzaju napędu: przód/tył lub 4x4). Gdy rolki kręcą się w różne strony, wtedy pracuje tylko mechanizm różnicowy danej osi i nic więcej. Niestety podczas hamowania na takich rolkach przy napędzie 4x4 auto potrafi trochę się przesuwać i lekko je wyrzuca z rolek. Dodam, że jest to okręgowa stacja kontroli pojazdów, która została otwarta na jesień 2016, także jest nowa i spełnia wszystkie standardy :] .

[ Dodano: 2017-02-13, 13:14 ]
Jeśli chodzi o elektryczny ręczny, to nie sprawdzano mi go na rolkach. Diagnosta sprawdzał czy ręczny trzyma po zaciągnięciu i nie wyrzuca żadnego błędu na desce. Po zaciągnięciu ma unieruchomić pojazd i tyle.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja