Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

Stukająca maglownica ?

Układ kierowniczy
ODPOWIEDZ
cyp3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 26 lut 2013, 22:19
Lokalizacja: Londyn

Stukająca maglownica ?

Post autor: cyp3k » 25 sie 2016, 14:48

Cześć, mam problem ze swoim samochodem.
Mianowicie - na kierownicy nie czuć żadnych luzów, z zawieszenia też nic się nie przenosi, maglownica po regeneracji jakieś 20-30tys km temu. A stuka i to głośno... co ciekawe zarówno na włączonym jak i wyłączonym silniku. Czy to możliwe żeby maglownica się rozsypała ? Czy jest jeszcze jakiś inny element który może powodować stuki ? Chwytając za gumę pomiędzy drążkiem a maglownicą czuć że coś powyżej puka. Ale czy jest tam jakiś element który może to powodować ?

Awatar użytkownika
kovalnet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 27 gru 2012, 21:58
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: MARCINOWICE

Post autor: kovalnet » 28 sie 2016, 05:24

Może maglownica nie przykręcona, poluzowała się.

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 07 lut 2017, 09:52

Odświeżę temat do mam podobną sytuację z tym że moja maglownica jest ori i nigdy nie była regenerowana. Od zeszłego tygodnia coś zaczęło głośno stukać, najbardziej słychać to przy zgaszonym silniku przy niewielkich szybkich ruchach kierownicą lewo-prawo, po odpaleniu też występują stuki ale już mniej. Co dziwniejsze magiel suchutki, luzów brak tylko te stuki denerwujące :/ Dotykając maglownicy od strony krzyżaka kierownicy nie czuć żadnych drgań przy stukaniu, czuć je natomiast w okolicy śruby mocującej magiel na podszybiu od strony kierowcy, maglownica dokręcona to już sprawdziłem. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Mechanik stwierdził, że to maglownica stuka ale wydaje mi się, że przy tak głośnym stukaniu powinny być jakieś luzy i wycieki a tu nic.

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 07 lut 2017, 11:10

Ja u siebie mam podobnie. Tyle że luz jest zauważalny dopiero jak jedziemy powiedzmy 80-100km/h i wtedy ruszamy delikatnie kierownicą prawo lewo to czuć ze przełożenie na koła jest obarczone własnie luzem.
Może być luz na samym ślimaku w maglownicy a może być luz na drążku kierowniczym. Ale nie na końcówce tylko na drążku tam pod gumą harmonijką jest taki przegub kulowy który może mieć luz i stukać.

sawiksaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 28 sty 2017, 13:04
Lokalizacja: pabianice

Post autor: sawiksaw » 07 lut 2017, 11:20

zdjąć mażety i zobaczyć :)
tz jechać do mechanika i niech on zobaczy

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 07 lut 2017, 12:13

Zapomniałem napisać drążek i końcówkę też sprawdzałem wszystko sztywne bez luzów. Żeby dostać się do manszet to trzeba by chyba i tak magiel wyjąć bo tam ciasno strasznie żeby cokolwiek ruszyć. Chyba czeka mnie jednak regeneracja magla bo faktycznie przy dużych prędkościach czuć na kierownicy drgania tylko ze u mnie to czuć tak powyżej 140km/h i podejrzewałem raczej bicie na piaście ale to faktycznie może być od tego.

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 07 lut 2017, 13:57

Żeby było jasne ja nie mówiłem o biciu przy większej prędkości tylko wyczuwalne luzy w układzie kierowniczym.

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 10 lut 2017, 07:48

Po dłuższym namyśle rezygnuje z regeneracji, zapodam używaną maglownicę z servotronikiem i dołożę sobie tą funkcję<lol>

maniocek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 28 lut 2016, 14:06
Lokalizacja: Mrągowo/Olsztyn

Post autor: maniocek » 11 lut 2017, 19:36

teiwaz pisze:Po dłuższym namyśle rezygnuje z regeneracji, zapodam używaną maglownicę z servotronikiem i dołożę sobie tą funkcję<lol>
A później ją zregenerujesz :D
To tak sadystycznie :P

Znalazłeś opcję, oddajesz swoją, dopłacasz i bierzesz z serwotronikiem? Ile Ci wyjdzie?
Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 13 lut 2017, 06:54

Nie będe regenerował, kupuje używkę z serwotronikiem, przekaźnikiem i kawałkiem wiązki do podłączenia. Używka młodsza o 3 lata niż moja i nie jeździła po polszczy więc myślę że co najmniej 2 lata wytrzyma a potem faktycznie pewnie już zregeneruje bo te z serwotronikiem to ZF a teram mam chyba to francuskie gów!# Koyo. Koszt magla 400zł założenie koło 350zł(już z ustawieniem geometrii). Regeneracja wyniosła by koło 800-1000zł(do tego jeszcze montaż). Wiem, że można taniej zregenerować ale to była wycena w warsztacie, który to robi naprawdę bardzo porządnie i ponoć magiel potem jeszcze sporo wytrzyma.

Servotronik już w aucie;) Stukanie ustało ale nie mam pojęcia co stukało w starej przekładni. Mam ją wyciągniętą na stole, luzów brak, wycieków brak, okazało się że to też była przekładnia ZF cała alu więc z tych lepszych. Generalnie i tak jestem zadowolony bo teraz manewry po parkingu to bajka:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl