Stukająca maglownica ?
Stukająca maglownica ?
Cześć, mam problem ze swoim samochodem.
Mianowicie - na kierownicy nie czuć żadnych luzów, z zawieszenia też nic się nie przenosi, maglownica po regeneracji jakieś 20-30tys km temu. A stuka i to głośno... co ciekawe zarówno na włączonym jak i wyłączonym silniku. Czy to możliwe żeby maglownica się rozsypała ? Czy jest jeszcze jakiś inny element który może powodować stuki ? Chwytając za gumę pomiędzy drążkiem a maglownicą czuć że coś powyżej puka. Ale czy jest tam jakiś element który może to powodować ?
Mianowicie - na kierownicy nie czuć żadnych luzów, z zawieszenia też nic się nie przenosi, maglownica po regeneracji jakieś 20-30tys km temu. A stuka i to głośno... co ciekawe zarówno na włączonym jak i wyłączonym silniku. Czy to możliwe żeby maglownica się rozsypała ? Czy jest jeszcze jakiś inny element który może powodować stuki ? Chwytając za gumę pomiędzy drążkiem a maglownicą czuć że coś powyżej puka. Ale czy jest tam jakiś element który może to powodować ?
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Odświeżę temat do mam podobną sytuację z tym że moja maglownica jest ori i nigdy nie była regenerowana. Od zeszłego tygodnia coś zaczęło głośno stukać, najbardziej słychać to przy zgaszonym silniku przy niewielkich szybkich ruchach kierownicą lewo-prawo, po odpaleniu też występują stuki ale już mniej. Co dziwniejsze magiel suchutki, luzów brak tylko te stuki denerwujące Dotykając maglownicy od strony krzyżaka kierownicy nie czuć żadnych drgań przy stukaniu, czuć je natomiast w okolicy śruby mocującej magiel na podszybiu od strony kierowcy, maglownica dokręcona to już sprawdziłem. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Mechanik stwierdził, że to maglownica stuka ale wydaje mi się, że przy tak głośnym stukaniu powinny być jakieś luzy i wycieki a tu nic.
- pastaldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 358
- Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Ja u siebie mam podobnie. Tyle że luz jest zauważalny dopiero jak jedziemy powiedzmy 80-100km/h i wtedy ruszamy delikatnie kierownicą prawo lewo to czuć ze przełożenie na koła jest obarczone własnie luzem.
Może być luz na samym ślimaku w maglownicy a może być luz na drążku kierowniczym. Ale nie na końcówce tylko na drążku tam pod gumą harmonijką jest taki przegub kulowy który może mieć luz i stukać.
Może być luz na samym ślimaku w maglownicy a może być luz na drążku kierowniczym. Ale nie na końcówce tylko na drążku tam pod gumą harmonijką jest taki przegub kulowy który może mieć luz i stukać.
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Zapomniałem napisać drążek i końcówkę też sprawdzałem wszystko sztywne bez luzów. Żeby dostać się do manszet to trzeba by chyba i tak magiel wyjąć bo tam ciasno strasznie żeby cokolwiek ruszyć. Chyba czeka mnie jednak regeneracja magla bo faktycznie przy dużych prędkościach czuć na kierownicy drgania tylko ze u mnie to czuć tak powyżej 140km/h i podejrzewałem raczej bicie na piaście ale to faktycznie może być od tego.
A później ją zregenerujesz :Dteiwaz pisze:Po dłuższym namyśle rezygnuje z regeneracji, zapodam używaną maglownicę z servotronikiem i dołożę sobie tą funkcję<lol>
To tak sadystycznie :P
Znalazłeś opcję, oddajesz swoją, dopłacasz i bierzesz z serwotronikiem? Ile Ci wyjdzie?
Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Nie będe regenerował, kupuje używkę z serwotronikiem, przekaźnikiem i kawałkiem wiązki do podłączenia. Używka młodsza o 3 lata niż moja i nie jeździła po polszczy więc myślę że co najmniej 2 lata wytrzyma a potem faktycznie pewnie już zregeneruje bo te z serwotronikiem to ZF a teram mam chyba to francuskie gów!# Koyo. Koszt magla 400zł założenie koło 350zł(już z ustawieniem geometrii). Regeneracja wyniosła by koło 800-1000zł(do tego jeszcze montaż). Wiem, że można taniej zregenerować ale to była wycena w warsztacie, który to robi naprawdę bardzo porządnie i ponoć magiel potem jeszcze sporo wytrzyma.
Servotronik już w aucie;) Stukanie ustało ale nie mam pojęcia co stukało w starej przekładni. Mam ją wyciągniętą na stole, luzów brak, wycieków brak, okazało się że to też była przekładnia ZF cała alu więc z tych lepszych. Generalnie i tak jestem zadowolony bo teraz manewry po parkingu to bajka:)
Servotronik już w aucie;) Stukanie ustało ale nie mam pojęcia co stukało w starej przekładni. Mam ją wyciągniętą na stole, luzów brak, wycieków brak, okazało się że to też była przekładnia ZF cała alu więc z tych lepszych. Generalnie i tak jestem zadowolony bo teraz manewry po parkingu to bajka:)