[A6 C5 2.5TDI 150KM, quattro, model przed filtem] opinie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 259
- Rejestracja: 16 mar 2009, 12:02
- Lokalizacja: Płock
[A6 C5 2.5TDI 150KM, quattro, model przed filtem] opinie?
witam gorąco , mianowicie mam pytanka do właścicieli takich właśnie A-szóstek :-P , mianowicie jaki macie przebieg, jak ogólnie autko się sprawuje, co ile wymieniacie olej itp , czy mieliście jakieś większe awarie i czy jesteście zadowoleni z zakupu oraz ile Wasze ślicznotki palą ON będę wdzięczny za opinie, pozdrawiam :-D
No to będę pierwszy. Jestem cholernie niezadowolony z zakupu. 2 tygodnie po zakupie auto wystawiłem na sprzedaż. Mam AFB + tip, przed zakupem z kilku źródel dowiedziałem się, że to coś pali 10-11l w mieście. Jako, że mam raczej lekką nogę, byłem święcie przekonany, że zejdę poniżej 10. A tu lipa, ten smok pali 16l/100km (!!) mieście (w sumie wioska) robiąc jednorazowo przebiegi do 5km. Silink diagnozowałem na wszelkie sposoby i jest ok, skrzynia raczej (raczej - bo mam małe doświadczenie co do automatów) pracuje prawidłowo.censored pisze:Nikt nie napisał, że nie jest zadowolony z zakupu.marcin290890 pisze:jesteście zadowoleni z zakupu
Auto ma ogromną wadę w postaci:
-długiego czasu nagrzewania się, przez co, przez pierwsze ~5-8km pali jak smok,
-skrzyni, po przerzuceniu się z manuala (w poprzednich autach) działa jakby chciała a nie mogła.
Natomiast to auto jest idealne na trasy...
W sumie auto jest ok, tylko ten silnik i ta skrzynia to jakaś pomyłka. Jak sprzedam tego smoka, planuje zakupic raz jeszcze A6, lecz w benzynie+lpg lub 1.9TDI tylko i wyłącznie w manualu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 259
- Rejestracja: 16 mar 2009, 12:02
- Lokalizacja: Płock
- paw1972
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol
Chyba ArturJ powinien znaleść fachowca od w/w. Spalaniem zbliżył sie do V8. Przecież widać, ze coś nie tak. Nawet jak jeździ zimnym/niedogrzanym, ma tipa i AFB (gdyby miał Q to mógłby dodać jeszcze z 1-1.5 l/100 km) oraz ciężką nogę to 16 l/100 km nie powinien mu palić. Najcięższe przypadki o jakich słyszałem (oczywiście z Q) to 13-14 l/100 km i to na własne życzenie. Sprawny powinien spalić około 11-12 litrów (nawet nie dogrzany).
Do autora - jak już zaczynałbym historię z TDI V6 od AYM (koniec 2001), czyli po lifcie. O poprzednich z przed FL zapomniałbym na twoim miejscu.
To tylko osobiste wyznanie
Do autora - jak już zaczynałbym historię z TDI V6 od AYM (koniec 2001), czyli po lifcie. O poprzednich z przed FL zapomniałbym na twoim miejscu.
To tylko osobiste wyznanie
2.5 TDI AYM 2002
Zdaję sobie sprawę, jest to w koncu 2.5 a nie 1.9.censored pisze:E no Panie Artur....tu nie należy miec pretensji do auta.
2,5 nie należa do oszczędnych. Pomyśl nad motorem 3,0 lub 4,2 na takich odcinkach- to dopiero smoki. Do tego w automacie.
To nie jest auto na takie króciutkie odcinki , znaczy nie należy sie spodziewać ekonomiczności.
Poz
Biorąc pod uwagę, że auto z slinikiem 1.9 pali w mieście max 8l a 2.5 jest o ok 32% pojemniejszy, 36% mocniejszy, 50% ma więcej cylindrów to średnio ten smok powinien palić o 40% więcej paliwa, czyli jakieś 11.2l .
I jest to spalanie akceptowalne.
Już ten wywód gdzieś opisywałem, ale jakimś dziwnym trafem posty zniknęły.
Jak juz wspomniałem, silnik przebadałem na wszelkie sposoby (dane z sieci ASO, błędy, logi dynamiczne i statyczne, fizyczne sprawdzenie wałków i hydrauliki) , autko ma prawdziwy przebieg 235000km i chodzi idealnie jak na volkswagenowskiego diesla. Jedynie problem może tkwić w skrzyni. Niby chodzi ok, nie ma szrpnieć, biegi przerzuca ale będęc wieloletnim użytkownikiem manuali, dla mnie skrzynia ta chodzi jakby nie mogla, tj. jakies poslizgi, polbiegi ...
Wg kilku fachowców, których cenię, ponoć ten typ tak ma...
A ile Twój pali i jaką masz skrzynie ?paw1972 pisze:Chyba ArturJ powinien znaleść fachowca od w/w. Spalaniem zbliżył sie do V8. Przecież widać, ze coś nie tak. Nawet jak jeździ zimnym/niedogrzanym, ma tipa i AFB (gdyby miał Q to mógłby dodać jeszcze z 1-1.5 l/100 km) oraz ciężką nogę to 16 l/100 km nie powinien mu palić. Najcięższe przypadki o jakich słyszałem (oczywiście z Q) to 13-14 l/100 km i to na własne życzenie. Sprawny powinien spalić około 11-12 litrów (nawet nie dogrzany). ...
a Ty jakie masz spalanie ... w mieście (jakie robisz przebiegi)?marcin290890 pisze: a co do spalania, to rzeczywiście Tiptronic jest fajna skrzynią ale podobno z jej powodu auto ma apetyt , ja na szczęście mam 6 manual :mrgreen:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 259
- Rejestracja: 16 mar 2009, 12:02
- Lokalizacja: Płock
mój z silnikiem V6 2.5Tdi 150KM Quattro, manualna skrzynia 6 biegów, spala na mieście przeważnie 12-12.5 litra (rekord 11.5 , max.15) , przyznam że lubię i potrafię wcisnąć prawy pedał...
[ Dodano: 2009-03-26, 14:13 ]
Do autora - jak już zaczynałbym historię z TDI V6 od AYM (koniec 2001), czyli po lifcie. O poprzednich z przed FL zapomniałbym na twoim miejscu.
To tylko osobiste wyznanie
Słyszałem że te przed FL sa awaryjne, ja póki co (odpukać) jestem very happy :mrgreen: , dlatego też pytam o te właśnie silniki...
... również lubię DM :mrgreen:
[ Dodano: 2009-03-26, 14:13 ]
Do autora - jak już zaczynałbym historię z TDI V6 od AYM (koniec 2001), czyli po lifcie. O poprzednich z przed FL zapomniałbym na twoim miejscu.
To tylko osobiste wyznanie
Słyszałem że te przed FL sa awaryjne, ja póki co (odpukać) jestem very happy :mrgreen: , dlatego też pytam o te właśnie silniki...
... również lubię DM :mrgreen:
- paw1972
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol
Mój to akurat AYM z 2002 i skrzynia to multitronik po kilku modach (w maju wymiana sterownika hydr. i elektr. na model z nowych multi). Silnik ma dzisiaj 252 tys. km i nie ma czasu stygnąć (bardzo duże przebiegi autostradowe, ale i też częste i krótkie kilkukilometrowe odcinki w jeździe codziennej). Spalanie w mieście w przedziale 9.5-10.5. Typowe to 10 l/100 km. Miasto to jazda w 50 % na stromych zjazdach i podjazdach - coś w stylu górskim. Aby osiągnąć więcej niż 10 l/100 km muszę naprawdę napracować się.ArturJ pisze:A ile Twój pali i jaką masz skrzynie ?paw1972 pisze:Chyba ArturJ powinien znaleść fachowca od w/w. Spalaniem zbliżył sie do V8. Przecież widać, ze coś nie tak. Nawet jak jeździ zimnym/niedogrzanym, ma tipa i AFB (gdyby miał Q to mógłby dodać jeszcze z 1-1.5 l/100 km) oraz ciężką nogę to 16 l/100 km nie powinien mu palić. Najcięższe przypadki o jakich słyszałem (oczywiście z Q) to 13-14 l/100 km i to na własne życzenie. Sprawny powinien spalić około 11-12 litrów (nawet nie dogrzany). ...
Na trasie (szybka autostrada) zużycie od 7.6 - 9.0 l. Na + zużycia to skrzynia, przy której to spalanie jest mniejszej niż w Tipie, a nawet w manualu (jeśli jest sprawna, bo jeśli nie - np. ślizga się - to spalanie będzie trochę większe, oraz max. Nm osiągany już przy 1400 obr.). Artur w ten silnik wpakowałem kupę siana i to generalnie w serwisowanie, aby utrzymać go przy najwyższej sprawności. Sam olej wymieniam 3-4 razy w roku i co rok olej w skrzyni. Za rok o tej porze powinienem miec już około 300 tys. Dużo jeżdżę przez EU i auto nie może zawieść. Wszystko co było wymieniane było na podzespołach ori. Może to jest właśnie przyczyna w miarę dobrego spalania.
pozdr.
ps. Przepraszam censored odpisałem tylko na pytanie kolegi.
ps2. zdaje się, że 16 l/100 km jest możliwe np. przy pomiarze na 10 l paliwa i takich krótkich dytansach , choć mi się to nie zdarzyło. stawiałbym na przyczyny w silniku, np. niesprawny G80 - może nie wyświetlać błędów, choć do sprawdzenia w grupie 004, itd
2.5 TDI AYM 2002
- piotrekkawa
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 240
- Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 45
- Rejestracja: 22 mar 2009, 17:59
- Lokalizacja: Wrocław
Czesc,
trzeba byc wyjatkowym ignorantem by nie wiedziec, ze auto w tiptronicu pali wiecej niz bez tiptronica
trzeba byc wyjatkowym optymista, zeby zakladac, ze auto bedzie palilo mniej niz podaje konstruktor
130konny 1.9TDI passat fwd w automacie w miescie (wg producenta) pali 10.2l, 150konny 2.5V6tdi wg tej samej instrukcji obslugi (strona dalej) pali 11.7 czyli mamy 14.7% wieksze zuzycie paliwa (przy tej samej konf.) - zapewniam, ze w praktyce mieszcze go (jazda ekonomiczna z glowa) we Wro w okolicach 10.5 (passat fwd, tip), pierwsze zuzycia byly w okolicy 12L (niedoszkolony bylem)
130konny 1.9TDI w manualu w miescie pali 7.7L (wg instrukcji)
Roznica pomieddzy 1.9tdi manual a 2.5tip (oba wg instrukcji) to ponad 50% wieksze zuzycie paliwa
Zakladam, ze A6 pali wiecej niz passat bo waga auta wieksza
Zakladam, ze auta w quatro pala jeszcze wiecej
Zakladam, ze proporcje zuzycia w A6 sa podobne (do sprawdzenia) do passata
Do tych informacji srednio roztropny internauta dojdzie w 15 min szukajac po necie (ewentulanie sciagajac z netu skana instrukcji obslugi by nie narazic sie na blad w serwisach ze "zbiorczymi danymi roznych aut")
2.5V6tdi jest glosniejszy niz 1.9tdi (a i ten najcichszy nie jest) i w klekocie na wolnych obrotach nie ma nic fascynujacego (wolalbym wcale sinika nie slyszec niz "jarac sie dzwiekiem v6")
V6TDI jest skomplikowany (za skomplikowanych czesto dla przecietnego mechanika) i z racji tego juz tylko (pomijajac juz typowe dla niego wady w postacie kloptow z hydraulika zaworowa+walki czy elektornika pompy VP44) przy awariach bedzie drozszy w naprawie a pare durnych rozwiazan ulatwia jego zepsucie podczas rutynowych czynnosci serwisowych (jak np wymiana filtru paliwa) - mechanik/user musi myslec/wiedziec
1,9PD tez ma swoje fochy
1.9VP37 pewnie jest najbardziej udanym (w sensie bezawaryjnosci w przeliczeniu na lata lub km) tylko, ze A6 z tym to w F1 nie wystartuje a pozatym z racji wieku podmeczone sa te silniki
V6TDI bylo n "edycji" i nowsze niz AFB/AKE "ponoc" sa poprawione (tyle, ze to mlodsze auta wiec maja tez mniejsze przebiegi - ciezko porownac uczciwie)
Pozdrawiam,
Przemek
trzeba byc wyjatkowym ignorantem by nie wiedziec, ze auto w tiptronicu pali wiecej niz bez tiptronica
trzeba byc wyjatkowym optymista, zeby zakladac, ze auto bedzie palilo mniej niz podaje konstruktor
130konny 1.9TDI passat fwd w automacie w miescie (wg producenta) pali 10.2l, 150konny 2.5V6tdi wg tej samej instrukcji obslugi (strona dalej) pali 11.7 czyli mamy 14.7% wieksze zuzycie paliwa (przy tej samej konf.) - zapewniam, ze w praktyce mieszcze go (jazda ekonomiczna z glowa) we Wro w okolicach 10.5 (passat fwd, tip), pierwsze zuzycia byly w okolicy 12L (niedoszkolony bylem)
130konny 1.9TDI w manualu w miescie pali 7.7L (wg instrukcji)
Roznica pomieddzy 1.9tdi manual a 2.5tip (oba wg instrukcji) to ponad 50% wieksze zuzycie paliwa
Zakladam, ze A6 pali wiecej niz passat bo waga auta wieksza
Zakladam, ze auta w quatro pala jeszcze wiecej
Zakladam, ze proporcje zuzycia w A6 sa podobne (do sprawdzenia) do passata
Do tych informacji srednio roztropny internauta dojdzie w 15 min szukajac po necie (ewentulanie sciagajac z netu skana instrukcji obslugi by nie narazic sie na blad w serwisach ze "zbiorczymi danymi roznych aut")
2.5V6tdi jest glosniejszy niz 1.9tdi (a i ten najcichszy nie jest) i w klekocie na wolnych obrotach nie ma nic fascynujacego (wolalbym wcale sinika nie slyszec niz "jarac sie dzwiekiem v6")
V6TDI jest skomplikowany (za skomplikowanych czesto dla przecietnego mechanika) i z racji tego juz tylko (pomijajac juz typowe dla niego wady w postacie kloptow z hydraulika zaworowa+walki czy elektornika pompy VP44) przy awariach bedzie drozszy w naprawie a pare durnych rozwiazan ulatwia jego zepsucie podczas rutynowych czynnosci serwisowych (jak np wymiana filtru paliwa) - mechanik/user musi myslec/wiedziec
1,9PD tez ma swoje fochy
1.9VP37 pewnie jest najbardziej udanym (w sensie bezawaryjnosci w przeliczeniu na lata lub km) tylko, ze A6 z tym to w F1 nie wystartuje a pozatym z racji wieku podmeczone sa te silniki
V6TDI bylo n "edycji" i nowsze niz AFB/AKE "ponoc" sa poprawione (tyle, ze to mlodsze auta wiec maja tez mniejsze przebiegi - ciezko porownac uczciwie)
Pozdrawiam,
Przemek
vw passat 2.5V6TDI TIP: seria->box->chip autoseby->chip wlasny
witam ja mam takie audi o które ci chodzi
A6 C5 Quattro 2,5TDI 150KM Tiptronic
ogólnie jestem z auta zadowolony troszkę zaczyna mi olej wyciekać ale reszta w bardzo dobrym stanie wszystko zależy jaką kupisz i na co trafisz niektórzy narzekają a niektórzy nie
Spalanie wygląda w zimie około 12-13litrów na 100km w cyklu miejskim teraz jak juz robi sie ciepło to spadło mi do 10,5 do 11,5 litrów na 100km
A6 C5 Quattro 2,5TDI 150KM Tiptronic
ogólnie jestem z auta zadowolony troszkę zaczyna mi olej wyciekać ale reszta w bardzo dobrym stanie wszystko zależy jaką kupisz i na co trafisz niektórzy narzekają a niektórzy nie
Spalanie wygląda w zimie około 12-13litrów na 100km w cyklu miejskim teraz jak juz robi sie ciepło to spadło mi do 10,5 do 11,5 litrów na 100km
- piotrekkawa
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 240
- Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
- Lokalizacja: Łódź
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Pomykam Avant-em 2,5TDI/V6 z roku 2000 (150KM) manual Quattro.
Sprzedawca twierdzil ze jest na chipsie i zniecierpliwoscia czekam az mi dosle wykres z hamowni... Od 2 tyg uzytkowania jezdzac w 80% po miescie srednio komputer wyswietla mi spalanie 8,2 L/100km ! I w zeczywistosci tak jest tankujac do pelna po przejechaniu 100-tki znow do pelna Na trasie zchodze z klima na 7,3 L/100km i to jest REALNY wynik...
-AFB (teoretycznie + chips)
-Quattro
-przebieg: 203 tys
-srednio pokonywany dzienny dystans do pracy: 15km+15km (temp. 90st)
Za caloksztalt po zakupie moge w skali od 1 do 10 ocenic 2,5TDI / AFB na 9,5 ! Szukałem dlugooo, widzialem na prawde w oplakanym stanie A6 z roku 2000/2001 wyjezdzilem cysterne paliwa zanim znalazlem odpowiednia :mrgreen: gdybym mial ponownie wybierac wzią bym znow 2,5TDI ze skrzynia 6-stka.
Wiekszosc materialow i opini zapodałem z tego forum, dla tego moze jestem zadowolony :mrgreen:
Sprzedawca twierdzil ze jest na chipsie i zniecierpliwoscia czekam az mi dosle wykres z hamowni... Od 2 tyg uzytkowania jezdzac w 80% po miescie srednio komputer wyswietla mi spalanie 8,2 L/100km ! I w zeczywistosci tak jest tankujac do pelna po przejechaniu 100-tki znow do pelna Na trasie zchodze z klima na 7,3 L/100km i to jest REALNY wynik...
-AFB (teoretycznie + chips)
-Quattro
-przebieg: 203 tys
-srednio pokonywany dzienny dystans do pracy: 15km+15km (temp. 90st)
Za caloksztalt po zakupie moge w skali od 1 do 10 ocenic 2,5TDI / AFB na 9,5 ! Szukałem dlugooo, widzialem na prawde w oplakanym stanie A6 z roku 2000/2001 wyjezdzilem cysterne paliwa zanim znalazlem odpowiednia :mrgreen: gdybym mial ponownie wybierac wzią bym znow 2,5TDI ze skrzynia 6-stka.
Wiekszosc materialow i opini zapodałem z tego forum, dla tego moze jestem zadowolony :mrgreen:
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga