Problem z rozrusznikiem, alternatorem ? Ciężko kręci
Pacalola około 14V mam.
Słuchajcie, kupilem ten sterownik napięcia, tylko że przyszedł o numerze 4fo915181B a u mnie stary miał numer 4fo915181A (różni się ostatnią literką), mimo wszystko wymieniłem na ten co przyszedł i dalej to samo, wyjechałem na miasto 2x zapalił a za trzecim niestety nie. Czy mozliwe jest że przyczyną moze być źle dobrany ten sterownik (ktory rozni sie ostatnią literką) ?
Słuchajcie, kupilem ten sterownik napięcia, tylko że przyszedł o numerze 4fo915181B a u mnie stary miał numer 4fo915181A (różni się ostatnią literką), mimo wszystko wymieniłem na ten co przyszedł i dalej to samo, wyjechałem na miasto 2x zapalił a za trzecim niestety nie. Czy mozliwe jest że przyczyną moze być źle dobrany ten sterownik (ktory rozni sie ostatnią literką) ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Jeżeli na starym i nowym jest tak samo to raczej ta literka nie ma znaczenia. Dla wszystkiego załóż lepiej stary sterownik.Przemo04 pisze:Pacalola około 14V mam.
Słuchajcie, kupilem ten sterownik napięcia, tylko że przyszedł o numerze 4fo915181B a u mnie stary miał numer 4fo915181A (różni się ostatnią literką), mimo wszystko wymieniłem na ten co przyszedł i dalej to samo, wyjechałem na miasto 2x zapalił a za trzecim niestety nie. Czy mozliwe jest że przyczyną moze być źle dobrany ten sterownik (ktory rozni sie ostatnią literką) ?
Co do problemu to pozostaje jeszcze sam akumulator (chyba, że go wymieniałeś i umknęło to mi).
Zobacz też czy w momencie jak nie odpala samochód to czy odpali z "kabli", ale podłączonych bezpośrednio z tyłu na klemy akumulatora.
Mam problem z niedoładowywaniem akumulatora (95Ah, 760EN), po zmierzeniu testerem ma 12,21V 639EN. Następnie zmierzyłem multimetrem następujące wartości na akumulatorze:
1) na wolnych obrotach 13,59V
2) 2500 obr/min 13,59V
3) na wolnych obrotach z obciążeniem (św.długie, ogrzew.tyl.szyby, radio, nawiewy) 13,38V
4) 2500 obr/min z obciążeniem (św.długie, ogrzew.tyl.szyby, radio, nawiewy) 13,36V
Dodam, że w czterech w.w. przypadkach napięcie wychodzące z alternatora to 14,20V. Przy sprawdzaniu napięcia na akumulatorze, łapałem też "-" omijając moduł/sterowonik napięcia akumulatora, wartości były te same, więc to nie wina tego modułu. Co o tym myślicie?
1) na wolnych obrotach 13,59V
2) 2500 obr/min 13,59V
3) na wolnych obrotach z obciążeniem (św.długie, ogrzew.tyl.szyby, radio, nawiewy) 13,38V
4) 2500 obr/min z obciążeniem (św.długie, ogrzew.tyl.szyby, radio, nawiewy) 13,36V
Dodam, że w czterech w.w. przypadkach napięcie wychodzące z alternatora to 14,20V. Przy sprawdzaniu napięcia na akumulatorze, łapałem też "-" omijając moduł/sterowonik napięcia akumulatora, wartości były te same, więc to nie wina tego modułu. Co o tym myślicie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 181
- Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
- Imię: Artur
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sląskie
Przypuszczam, że ten moduł reguluje napięcie podawane na AKU, u mnie jest podobnie.
W zależności od stopnia naładowania AKU jego napięcie/natężenie ładowania jest regulowane przez moduł. Im bardziej rozładowany tym większę napięcie - cytat z wątku
a6-c6-kodowanie-akumulatora-pomocy-vt27575,120.htm
"Tylko przy złym kodowaniu akumulator po kilku tygodniach/miesiącach potrafi być rozładowany. Jak to wytłumaczysz? Przypadek... nie sądzę
. Alternator nie ładuje akumulatora cały czas takim samym natężeniem prądu. Jest ono zmienne w zależności od bieżącego naładowania. Dzięki kodowaniu sterownik, który zarządza energią, może dostosować natężenie prądu ładowania, ponieważ 'wie' jaka jest pojemność akumulatora i kiedy będzie teoretycznie naładowany"
W zależności od stopnia naładowania AKU jego napięcie/natężenie ładowania jest regulowane przez moduł. Im bardziej rozładowany tym większę napięcie - cytat z wątku
a6-c6-kodowanie-akumulatora-pomocy-vt27575,120.htm
"Tylko przy złym kodowaniu akumulator po kilku tygodniach/miesiącach potrafi być rozładowany. Jak to wytłumaczysz? Przypadek... nie sądzę

pozdro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Nie macie koledzy racji.
O napięciu wyjściowym z alternatora decyduje moduł zarządzania energią.
Jeżeli byłoby tak jak piszecie to napięcie w całej instalacji byłoby takie jak na alternatorze, a dopiero na aku byłoby mniejsze. W rzeczywistości jest zupełnie inaczej co świadczy o jakichś spadkach na przewodach.
O napięciu wyjściowym z alternatora decyduje moduł zarządzania energią.
Jeżeli byłoby tak jak piszecie to napięcie w całej instalacji byłoby takie jak na alternatorze, a dopiero na aku byłoby mniejsze. W rzeczywistości jest zupełnie inaczej co świadczy o jakichś spadkach na przewodach.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Czyli jak widać największy spadek masz między tym plusem, a alternatorem.pacalola pisze:Napięcie na tych klemach pod maską mam następujące:wojciech007 pisze:Jakie masz napięcie na plusie pod maską? Nie grzeje się?
-na wolnych obrotach bez obciążenia zaczyna od 13,60V i co sekundę wzrasta o 0,01V aż do 13,80V
-na wolnych obrotach pod obciążeniem 13,60V
"Płus" się nie grzeje?