Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Problem z rozrusznikiem, alternatorem ? Ciężko kręci

Elektryka
Przemo04
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 12 sty 2013, 18:52
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Przemo04 » 24 sty 2017, 22:42

No właśnie, jest sposób aby sprawdzić czy to jest działające ?

Awatar użytkownika
pacalola
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 05 gru 2015, 14:02
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: pacalola » 26 sty 2017, 08:34

Przemek, a jakie wychodzi Ci napięcie z alternatora?

Przemo04
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 12 sty 2013, 18:52
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Przemo04 » 26 sty 2017, 20:37

Pacalola około 14V mam.

Słuchajcie, kupilem ten sterownik napięcia, tylko że przyszedł o numerze 4fo915181B a u mnie stary miał numer 4fo915181A (różni się ostatnią literką), mimo wszystko wymieniłem na ten co przyszedł i dalej to samo, wyjechałem na miasto 2x zapalił a za trzecim niestety nie. Czy mozliwe jest że przyczyną moze być źle dobrany ten sterownik (ktory rozni sie ostatnią literką) ?

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 26 sty 2017, 21:15

Przemo04 pisze:Pacalola około 14V mam.

Słuchajcie, kupilem ten sterownik napięcia, tylko że przyszedł o numerze 4fo915181B a u mnie stary miał numer 4fo915181A (różni się ostatnią literką), mimo wszystko wymieniłem na ten co przyszedł i dalej to samo, wyjechałem na miasto 2x zapalił a za trzecim niestety nie. Czy mozliwe jest że przyczyną moze być źle dobrany ten sterownik (ktory rozni sie ostatnią literką) ?
Jeżeli na starym i nowym jest tak samo to raczej ta literka nie ma znaczenia. Dla wszystkiego załóż lepiej stary sterownik.
Co do problemu to pozostaje jeszcze sam akumulator (chyba, że go wymieniałeś i umknęło to mi).
Zobacz też czy w momencie jak nie odpala samochód to czy odpali z "kabli", ale podłączonych bezpośrednio z tyłu na klemy akumulatora.

Awatar użytkownika
pacalola
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 05 gru 2015, 14:02
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: pacalola » 01 lut 2017, 18:40

Mam problem z niedoładowywaniem akumulatora (95Ah, 760EN), po zmierzeniu testerem ma 12,21V 639EN. Następnie zmierzyłem multimetrem następujące wartości na akumulatorze:
1) na wolnych obrotach 13,59V
2) 2500 obr/min 13,59V
3) na wolnych obrotach z obciążeniem (św.długie, ogrzew.tyl.szyby, radio, nawiewy) 13,38V
4) 2500 obr/min z obciążeniem (św.długie, ogrzew.tyl.szyby, radio, nawiewy) 13,36V

Dodam, że w czterech w.w. przypadkach napięcie wychodzące z alternatora to 14,20V. Przy sprawdzaniu napięcia na akumulatorze, łapałem też "-" omijając moduł/sterowonik napięcia akumulatora, wartości były te same, więc to nie wina tego modułu. Co o tym myślicie?

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 01 lut 2017, 21:03

Jakie masz napięcie na plusie pod maską? Nie grzeje się?

Flex 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
Imię: Artur
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: Flex 78 » 01 lut 2017, 21:57

Przypuszczam, że ten moduł reguluje napięcie podawane na AKU, u mnie jest podobnie.
W zależności od stopnia naładowania AKU jego napięcie/natężenie ładowania jest regulowane przez moduł. Im bardziej rozładowany tym większę napięcie - cytat z wątku
a6-c6-kodowanie-akumulatora-pomocy-vt27575,120.htm


"Tylko przy złym kodowaniu akumulator po kilku tygodniach/miesiącach potrafi być rozładowany. Jak to wytłumaczysz? Przypadek... nie sądzę <lol> . Alternator nie ładuje akumulatora cały czas takim samym natężeniem prądu. Jest ono zmienne w zależności od bieżącego naładowania. Dzięki kodowaniu sterownik, który zarządza energią, może dostosować natężenie prądu ładowania, ponieważ 'wie' jaka jest pojemność akumulatora i kiedy będzie teoretycznie naładowany"
pozdro

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 01 lut 2017, 22:25

Widzę, że ktoś cytuje może wypowiedzi :p.

Ogólnie alternator zawsze ładuje akumulator takim samym napięciem, ponieważ regulator, który jest w nim, decyduje o napięciu wyjściowym. Kwestia jest taka, ile tego napięcia przepuści moduł do akumulatora.

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 02 lut 2017, 00:45

Nie macie koledzy racji.
O napięciu wyjściowym z alternatora decyduje moduł zarządzania energią.
Jeżeli byłoby tak jak piszecie to napięcie w całej instalacji byłoby takie jak na alternatorze, a dopiero na aku byłoby mniejsze. W rzeczywistości jest zupełnie inaczej co świadczy o jakichś spadkach na przewodach.

Flex 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
Imię: Artur
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: Flex 78 » 02 lut 2017, 21:08

Mat, mam nadzieję że cytat Twojej wypowiedzi w moim wywodzie Cie nie uraził, sądzę, żę jest w tym dużo prawdy więc takie wypowiedzi należy "promować"
pozdro

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 02 lut 2017, 21:22

Spoko :).

Awatar użytkownika
pacalola
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 05 gru 2015, 14:02
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: pacalola » 06 lut 2017, 20:17

wojciech007 pisze:Jakie masz napięcie na plusie pod maską? Nie grzeje się?

Napięcie na tych klemach pod maską mam następujące:
-na wolnych obrotach bez obciążenia zaczyna od 13,60V i co sekundę wzrasta o 0,01V aż do 13,80V
-na wolnych obrotach pod obciążeniem 13,60V

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 07 lut 2017, 14:11

pacalola pisze:
wojciech007 pisze:Jakie masz napięcie na plusie pod maską? Nie grzeje się?
Napięcie na tych klemach pod maską mam następujące:
-na wolnych obrotach bez obciążenia zaczyna od 13,60V i co sekundę wzrasta o 0,01V aż do 13,80V
-na wolnych obrotach pod obciążeniem 13,60V
Czyli jak widać największy spadek masz między tym plusem, a alternatorem.
"Płus" się nie grzeje?

Awatar użytkownika
pacalola
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 05 gru 2015, 14:02
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: pacalola » 07 lut 2017, 18:56

Przejechałem się tylko do sklepu i wróciłem, klema "+" była letnia, niegorąca, ale wyraźnie cieplejsza

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja