Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Problem z rozrusznikiem, alternatorem ? Ciężko kręci

Elektryka
Przemo04
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 12 sty 2013, 18:52
Lokalizacja: Suwałki

Problem z rozrusznikiem, alternatorem ? Ciężko kręci

Post autor: Przemo04 » 19 sty 2017, 15:38

Hej,
Piszę ponieważ od dłuższego czasu mam problem z odpalaniem swojej a6. Problem polega na tym, że dość ciężko kręci rozrusznik (ciężko obrócić) i na rozruch potrzebuje dużo prądu. Byłem już u kilku fachowców i pokolei wypiszę co zrobiłem:
- Pierwsza diagnoza rozrusznik. Oddałem go do regeneracji, włożyłem, wydawało się jakby lepiej ale po jakimś czasie znów mi nie odpalił (wyżarł cały prąd).

- Drugi krok to wymiana akumlatora, poniewaz stary był już dość mocno wyeksploatowany, ponownie wydawało sie ze jest juz lepiej ale nic z tego, po jakimś czasie znów wyżarło prąd.

- Kolejna diagnoza fachowca alternator. Wymieniłem na używany regenerowany i poraz kolejny złudne wrażenie że problem zniknął, ale tylko na jakiś czas.

- Kolejnym krokiem było "wzięcie sprawy w swoje ręce" kupiłem takie urządzenie które wkłada się do zapalniczki i pokazuje stan voltów. Na zgaszonym około 12/11.9 trzyma, po przekręceniu kluczyka ~11.2 a po zapaleniu ~13.5 pod duzym obciążeniem minimalnie mniej. Wiem, że zaraz każdy z Was powie, że alternator powinien dawać ponad 14V ale w moim przypadku sprawdzałem też jak to wygląda już bezposrednio przy akumulatorze i przy uruchomionym silniku voltomierz pokazuje ponad 14V, więc prawidłowo.

- Ostatnim krokiem który ostatnio wykonałem to pomyślałem, że może na samym początku jak zrobilem regeneracje rozrusznika ale nie zmieniłem alternatora to mogło pod roznymi obciążeniami mi popalić coś w rozruszniku i dlatego teraz ma cięzko, wiec kupilem od znajomego używany rozrusznik (bez gwarancji ze jest dobry 100%) ale tak z ciekawosci wymienilem jak to jest na innym, fakt na tego mego znajomego rozruszniku zachowywał się jeszcze gorzej.

Tak więc, obecnie jestem bezradny. Dodam jeszcze, że nie ma reguły kiedy mi zapali a kiedy nie. Czaseem pod domem normalnie zapali, jadę na miasto i na miescie juz mi nie odpala potrzebuje kablami sie podpiąć do innego akumulatora, a czasami bywa tak ze już pod domem nie zapala a pozniej normalnie na miescie chocbym i 5 razy gasił i zapalał to normlanie działa.
Czy ktoś z Was spotkał się/słyszał o podobnej sytuacji ? To jest po prostu jakaś anomalia.

Dzięki wielkie za porady !!!

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 20 sty 2017, 02:04

Na początku zmierz jaki masz pobór prądu na zamkniętym samochodzie.
Szukasz problemu w rozruszniku, alternatorze, akumulatorze, a może po prostu coś Ci rozładowuje baterię.
Jak naładujesz aku to też źle kręci?
Stawiam, że jakiś moduł się nie usypia i "zjada" prąd.

Przemo04
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 12 sty 2013, 18:52
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Przemo04 » 20 sty 2017, 08:49

W jaki sposób mogę zmierzyć pobór prądu na zamkniętym samochodzie ? Rozumiem, że trzeba zmierzyć jakoś nawet 10 min po zamknięciu aby wszystkie zbedne urzadzenia rzeczywiscie sie wylaczyly ?

Tak, cięzko kręci, spróbuję do wieczora nagrać film ze swego auta z rozruchu aby był dzwięk. Szukałem na internecie i znalazłem podobny rozruch

Chociaż u mnie jeszcze trudniej ma "przewalić" ten obrót silnika na samym początku.

I tutaj nie ma zależności czy zimny czy cieply, rozruch jest bardzo podobny. Po podłączeniu prostownika i naładowaniu akumulatora (jest pewność ze odpali) ale nadal to nie jest lekki rozruch.

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 20 sty 2017, 08:58

Ja bym dodatkowo sprawdził masę. Nie wiem jak jest dokładnie w C6 ale ja miałem podobnie z tym że nie był to aż taki stan gaoni jak tu bo zawsze kręcił i opalał ale ewidentnie się męczył. Wymieniłem przewody masujące pomiędzy akumulatorem i karoserią oraz karoserią a silnikiem. Z tym że ja zapobiegliwie zrobiłem masy z przewodu 70mm2. Przy tym wyczyściłem i zabezpieczyłem połączenia i ewidentnie odżył. Jak będzie kiepska masa to będzie duży spadek napięcia i w efekcie będzie słabo kręcił.

A pobór zmierz tak: podłącz miernik pomiędzy klemę dodatnia a przewód i ustaw na pomiar prądu (A). Zamknij samochód tylko tak żebyś miał możliwość patrzenia na miernik i zamknij na centralny. Po jakichś 10min sprawdź jaki masz pobór prądu.

Przemo04
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 12 sty 2013, 18:52
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Przemo04 » 20 sty 2017, 09:18

Z tą masą daje do myślenia ! może coś pokombinuje w weekend, zmienie te przewody. Dzięki za poradę, będę dawał znać.

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 20 sty 2017, 13:00

Przemo04 pisze:Z tą masą daje do myślenia ! może coś pokombinuje w weekend, zmienie te przewody. Dzięki za poradę, będę dawał znać.
Jakby była słaba masa lub płus to byś nie miał ładowania 14V na akumulatorze.
Daj znać po pomiarze prądu.

Awatar użytkownika
sonixh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 02 sie 2014, 01:22
Lokalizacja: UK

Post autor: sonixh » 21 sty 2017, 03:26

A czy jest różnica jak odpalasz na kable podłaczone z przodu pod maską a z tyłu bezpośrednio podpinając się pod aku? Mi dzisiaj nie odpalił na naładowanym akumulatorze i pierwsze co mechanik powiedział to alternator, potem po dokładniejszych oględzinach podejrzewał rozrusznik a na końcu okazało się, że niemal niemożliwe jest odpalenie na kablach podłaczonych bezpośrednio do aku. Za to podpinając się z przodu pod bolce do ładowania palił za każdym razem. Padł mi moduł sterowania aku. Objawy miałem identyczne. najpierw palił na zimno od ręki a na ciepło gorzej. Potem coś zaczęlo zjadać czasami baterię. Na końcu całkowicie padł. Agonalnym obiawem było falowanie świateł aż całkiem zdechł. :[

Przemo04
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 12 sty 2013, 18:52
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Przemo04 » 21 sty 2017, 11:32

Daj znać po pomiarze prądu.
- Niestety mam za słabe urządzenie do mierzenia, chyba sie spaliło. Od razu po zgaszeniu bardzo duzy pobór proądu, pozniej 0.5A a jeszcze pozniej zauwazylem 0.05, ale nie warto ufać temu urzadzeniu co mam do mierzenia. Zamówiłem lepszy sprzet wiec w przyszłym tygodniu będę w stanie powiedziec cos konkretnie.

A czy jest różnica jak odpalasz na kable podłaczone z przodu pod maską a z tyłu bezpośrednio podpinając się pod aku?
Nie sprawdzałem bezposrednio na akumlatorze, zawsze pod maską sie podpinałem.
Padł mi moduł sterowania aku.
Jesteś pewny ze to było przyczyną u Ciebie ? Patrzylem kosztuje okolo 150 zł uzywany, moze warto wymienić.

Awatar użytkownika
pacalola
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 05 gru 2015, 14:02
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: pacalola » 23 sty 2017, 17:51

Podepnę się pod temat, bo mam pytanie. Co ma po drodze napięcie (14,20V) z alternatora zanim trafi do akumulatora?

Przemo04
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 12 sty 2013, 18:52
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Przemo04 » 23 sty 2017, 18:29

Po drodze ma tylko chyba ten sterownik napiecia akumulatora (przy akumulatorze)

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 23 sty 2017, 19:08

pacalola pisze:Podepnę się pod temat, bo mam pytanie. Co ma po drodze napięcie (14,20V) z alternatora zanim trafi do akumulatora?
Jeżeli mówimy o przewodzie plusowym, to od alternatora to jest tak: pierwsze połączenie na alternatorze, potem dwa przewody łączą się na rozruszniku, przewód z rozrusznika leci do skrzynki na podszybiu po str. pasażera (ale ma słaby punkt w postaci zakuć od plusa pod maską), w skrzynce też są różne rozgałęzienia, bezpieczniki, itp., ze skrzynki wędruje do bagażnika, a tam już widać co i jak.
Przewód masowy nie wiem jak dokładnie jest ułożony.

Awatar użytkownika
pacalola
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 05 gru 2015, 14:02
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: pacalola » 23 sty 2017, 21:30

Dzięki za odpowiedź Wojtek. Jeżeli z alternatora wychodzi mi stałe 14,20V to tyle powinno trafić do modułu/sterownika napięcia akumulatora?

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 24 sty 2017, 15:07

pacalola pisze:Jeżeli z alternatora wychodzi mi stałe 14,20V to tyle powinno trafić do modułu/sterownika napięcia akumulatora?
Teoretycznie tak. Jednak w rzeczywistości zawsze będziesz miał jakiś spadek napięcia. Im mniejszy tym lepiej. Jak na akumulatorze zmierzysz 14V to możesz uznać, że jest bardzo dobrze.

Awatar użytkownika
pacalola
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 05 gru 2015, 14:02
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: pacalola » 24 sty 2017, 21:36

Przewód od klemy minusowej prowadzi do czarnego pudełka na zdjęciu (4F0 915 181 A). Czy to jest ten moduł/sterownik napięcia akumulatora? Ewentualnie jak sprawdzić go czy działa poprawnie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 24 sty 2017, 21:37

pacalola pisze: Czy to jest ten moduł/sterownik napięcia akumulatora?
tak <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl