Jak wymienić śruby do regulacji zbieżności. Tył.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 13 paź 2016, 11:23
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
Jak wymienić śruby do regulacji zbieżności. Tył.
Po diagnozie okazało się, że zapiekły mi się śruby w tulejach, te do regulacji zbieżności. Okazuje się, że wybijanie tulei i ponowne jej wprasowanie to nienajlepszy pomysł wg mechaników, więc radzą wymienić całe wahacze z tulejami plus oczywiście nowe śruby.
Czy ktoś z was już to robił w inny sposób? Gdzie najlepiej dostać wahacze. Kupować używki czy nowe (wstępny koszt 430 zł/szt)?
Czy ktoś z was już to robił w inny sposób? Gdzie najlepiej dostać wahacze. Kupować używki czy nowe (wstępny koszt 430 zł/szt)?
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
Re: Jak wymienić śruby do regulacji zbieżności. Tył.
kolego jacyś amatorzy chyba jak taką aferę robią z tulejek....IOException pisze:Po diagnozie okazało się, że zapiekły mi się śruby w tulejach, te do regulacji zbieżności. Okazuje się, że wybijanie tulei i ponowne jej wprasowanie to nienajlepszy pomysł wg mechaników, więc radzą wymienić całe wahacze z tulejami plus oczywiście nowe śruby.
Czy ktoś z was już to robił w inny sposób? Gdzie najlepiej dostać wahacze. Kupować używki czy nowe (wstępny koszt 430 zł/szt)?
jak się trochę postarają to wybiją starą śrubę i tuleja zostanie nie tknięta jakby mieli ją poobcinać albo coś to z ASO zamawiasz sobie nówkę śrubę z podkładką i nakrętką i masz po problemie, a jak tulejka też już będzie do bani to zrób tak jak ja wstaw sobie poliuretanową milion razy lepsza od FEBI chyba że gdzieś sobie LMO znajdziesz i już
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
_________________________________ Audi Quattro______________________________
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 13 paź 2016, 11:23
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
Re: Jak wymienić śruby do regulacji zbieżności. Tył.
Coś wspominali, że nie można nic zrobić, bo się cała tuleje obraca czy jakoś tak.xpbit pisze:
kolego jacyś amatorzy chyba jak taką aferę robią z tulejek....
jak się trochę postarają to wybiją starą śrubę i tuleja zostanie nie tknięta jakby mieli ją poobcinać albo coś to z ASO zamawiasz sobie nówkę śrubę z podkładką i nakrętką i masz po problemie, a jak tulejka też już będzie do bani to zrób tak jak ja wstaw sobie poliuretanową milion razy lepsza od FEBI chyba że gdzieś sobie LMO znajdziesz i już
Śruba była rozgrzewana do czerwoności podgrzewaczem indukcyjnym i nic nie ruszyło.nakręcasz na śrubę inną nakrętkę i grzejesz łepek śruby u z drugiej strony wybijasz.Ja tak robiłem i się udało
- Krix0
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 18 kwie 2015, 21:00
- Imię: Artur
- Rocznik: 1999
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: KGR
Slifierka kontowa i ciecie, tez mialem tak u ciebie, probowalem wszystkiego i na koncu szlifierka poszla w ruch, 15 min i wachacze wyszly oczywiscie tuleje i sruba mimosrodowa do wymiany, ale jka jesti zapieczona to i tak do wymianu z tulejami i tak wiec polecam
Mala szlifierka nowa tarcza i pewna reka dasz rade.
Mala szlifierka nowa tarcza i pewna reka dasz rade.
Pomoglem ?
Daj pomógł Ciebie nic nie kosztuje a mnie motywuje.
Nie zapomnij napisać czy problem znikł po otrzymanych radach, dla potomnych
Daj pomógł Ciebie nic nie kosztuje a mnie motywuje.
Nie zapomnij napisać czy problem znikł po otrzymanych radach, dla potomnych

- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
dokładnie.... w ostateczności powycinać wszystko wtedy wyprasować tuleje i już.Krix0 pisze:Slifierka kontowa i ciecie, tez mialem tak u ciebie, probowalem wszystkiego i na koncu szlifierka poszla w ruch, 15 min i wachacze wyszly oczywiscie tuleje i sruba mimosrodowa do wymiany, ale jka jesti zapieczona to i tak do wymianu z tulejami i tak wiec polecam
Mala szlifierka nowa tarcza i pewna reka dasz rade.
śruby mimośrodowe po jakieś 100zł z ASO bez problemu dostaniesz i po problemie
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
_________________________________ Audi Quattro______________________________
- pastaldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 358
- Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
- Imię: Janusz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Ja u siebie mam podobna sytuację. Z tym że u mnie stwierdzili że tez grzejąc nie mogli ruszyć tych śrub więc stwierdzili że żeby to wyjąć pasowało by wyjąć całe "sanki" z tyłu a przy tym wymianę innych elementów gumowych.
Pytanie brzmi: Czy powinni sobie z tym poradzić tzn z wycięciem tych zapieczonych tulei regulujących bez wyciągania można powiedzieć całego zawieszenia? Przy założeniu że inne elementy gumowe w sensie pozostałe tuleje i poduszki są ok to powinni sobie wymienić te tuleje regulacyjne i ustawić konty?
Pytanie brzmi: Czy powinni sobie z tym poradzić tzn z wycięciem tych zapieczonych tulei regulujących bez wyciągania można powiedzieć całego zawieszenia? Przy założeniu że inne elementy gumowe w sensie pozostałe tuleje i poduszki są ok to powinni sobie wymienić te tuleje regulacyjne i ustawić konty?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 13 paź 2016, 11:23
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
A jak potem wpasowałeś nowe tuleje do wahaczy? Nie działo się potem nic złego z tym? Może jednak lepiej całe wahacze wymianić?Krix0 pisze:Slifierka kontowa i ciecie, tez mialem tak u ciebie, probowalem wszystkiego i na koncu szlifierka poszla w ruch, 15 min i wachacze wyszly oczywiscie tuleje i sruba mimosrodowa do wymiany, ale jka jesti zapieczona to i tak do wymianu z tulejami i tak wiec polecam
Mala szlifierka nowa tarcza i pewna reka dasz rade.
- Krix0
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 18 kwie 2015, 21:00
- Imię: Artur
- Rocznik: 1999
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: KGR
Nie trzeba wyjmowac calego zawieszenia wyjmuja tylko wachacz trzyma sie na 3 srubach, w tym naprzypadku tej jednej nie szczesnej mimosrodowej koszt kompletu czyli sruba podkladka u nakretka to 50 pln, koszt samej sruby to okolo 35 pln.pastaldo pisze:Ja u siebie mam podobna sytuację. Z tym że u mnie stwierdzili że tez grzejąc nie mogli ruszyć tych śrub więc stwierdzili że żeby to wyjąć pasowało by wyjąć całe "sanki" z tyłu a przy tym wymianę innych elementów gumowych.
Pytanie brzmi: Czy powinni sobie z tym poradzić tzn z wycięciem tych zapieczonych tulei regulujących bez wyciągania można powiedzieć całego zawieszenia? Przy założeniu że inne elementy gumowe w sensie pozostałe tuleje i poduszki są ok to powinni sobie wymienić te tuleje regulacyjne i ustawić konty?
Z reka na sercu jesli mialbym autko na kanale to demontaz wachacza trwa 30 min, przy uzyciu szlifierki. Inna sprawa ze zanim zdecydowalem sie na szlifierke caly dzien mi zlecial na probach odkrecenia tej sruby innymi metodami.
Wyjolem stare wyczyscilem gniazda w wachaczu delikatnie wlozylem nowe i ta sruba ktora przykrecasz skrecalem i same sie wprasowaly nie przeciagniesz ich poniewaz w otworze znajdujasię sie ograniczniki ktore nie pozwola inaczej siasc gumom.IOException pisze:A jak potem wpasowałeś nowe tuleje do wahaczy? Nie działo się potem nic złego z tym? Może jednak lepiej całe wahacze wymianić?Krix0 pisze:Slifierka kontowa i ciecie, tez mialem tak u ciebie, probowalem wszystkiego i na koncu szlifierka poszla w ruch, 15 min i wachacze wyszly oczywiscie tuleje i sruba mimosrodowa do wymiany, ale jka jesti zapieczona to i tak do wymianu z tulejami i tak wiec polecam
Mala szlifierka nowa tarcza i pewna reka dasz rade.
Autkiem jezdzilem do Austrii pol roku i nic zlego sie nie dzieje do tej pory. Mozesz wymienic cale wachcacze ale zaplacisz duzo wiecej niz 50 pln za czesci a robocizne skrucisz o niewiele czasu.
Ostatnio zmieniony 25 sty 2017, 12:24 przez Krix0, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 13 paź 2016, 11:23
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 13 paź 2016, 11:23
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
No na razie nikt nie robił. Bo każdy ma "jakiś" problem. Jeden chce całe zawieszenie rozbierać, drugi żeby mu cześci kupić, trzeci nie chce wprasowywać tulei. Szukam fachowca...pastaldo pisze:Widzę że jesteśmy obaj z Lublina. Gdzie Ci to robili? Ja ze swoim byłem w Płouszowicach. Wcześniej sie na nich nigdy nie zawiodłem ale teraz dali troszke ciała.IOException pisze:A może być tak, że w przed-lifice - czyli tak jak u Ciebie, wygląda to inaczej niż u mnie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 13 paź 2016, 11:23
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin