Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKE 2.5 180 KM] Brak mocy, sterownik silnika

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Talaszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 15 lis 2012, 21:52
Lokalizacja: Siedlce

[ AKE 2.5 180 KM] Brak mocy, sterownik silnika

Post autor: Talaszek » 22 sty 2017, 20:04

Witam!
Mój problem polega na tym, że po przekładce skrzyni z automatu na manual pozostało mi parę błędów.
Mianowicie
Mam problem ze światłami. Mianowicie nie świeciła prawa lampa, diagnoza, spalona żarówka, wsadziłem nową, chwilę poświeciła. Potem znów padła. Kupiłem nową, wsadzam. Nie świeci. Ale mały bonus. Lewa również nie świeci. Bezpieczniki ok a światła mijania nie świecą. Po kolejnym odpaleniu nie działają światła wstecznego. Mam wrażenie że jest coś ze skrzynką oświetleniową. Natomiast jest jeszcze jedna rzecz, która może mieć wpływ.
Mianowicie na desce świeci mi się kontrolka absu oraz tzw. kontroli trakcji.
Podpięcie pod vaga. W dziale absu wyskakuje błąd że w silniku są jakieś błędy. Natomiast w sekcji silnika jest czysto. Gdy błąd się wyświetla, auto nie ma mocy, oraz nie wkręca się więcej niż 2 tys. obrotów. Natomiast też wpadłem na pomysł że może ma to związek z elektryką. Więc na włączniku świateł miałem tylko postojówki i odziwo przez jakieś kilka kilometrów błąd absu zniknął a autko zaczęło się kręcić do 3 tysięcy obrotów. Przy 1800 było czuć takie jakby uderzenie i gwałtowny wzrost mocy. Tak jakby turbina się załączała ale nie było to płynne załączenie.
Moje pytanie brzmi, co może być przyczyną braku świateł, oraz błędu absu?

bajowsado
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 10 lip 2013, 23:40
Lokalizacja: Tąpkowice - Pyrzowice

Post autor: bajowsado » 22 sty 2017, 20:30

Przykładowo brak masy.

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 23 sty 2017, 00:25

A sterownik silnika przekodowany na manual ,i jakie dokładnie wyskakują błędy w sterownikach

Talaszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 15 lis 2012, 21:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Talaszek » 31 sty 2017, 16:19

Takie pokazują się błędy. Według mechanika nic z silnikiem od strony mechanicznej nie zostało robione.


VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 4B2 907 401
Component and/or Version: 2.5l/4VTEDC G000SG D01
Software Coding: 01015
Work Shop Code: WSC 02325
Additional Info: 000098280131
1 Błąd Zapis.:
00550 - Start of Injection Regulation
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 8D0 907 389 E
Component and/or Version: ABS/ESP allrad D36
Software Coding: 06255
Work Shop Code: WSC 02325
1 Błąd Zapis.:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-00 - -
Było:
A6 C5 Avant 2.5 TDI 180hp Quattro TIP
Jest:
A6 C6 Avant 3.0 TDI ~290hp Quattro TIP

Damolka89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:13
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damolka89 » 31 sty 2017, 20:24

Witam <luzik>
Tu masz małą podpowiedź na temat błędów:
Talaszek pisze:Control Module Part Number: 8D0 907 389 E
Component and/or Version: ABS/ESP allrad D36
Software Coding: 06255
Work Shop Code: WSC 02325
1 Błąd Zapis.:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-00 - -

Sygnał mocy: zgłoszenie usterki przez komputer sterujący silnika. Górna wartość skrajna przekroczona. Usterka najczęściej pojawia się w sterownikach ABS (ASR ESP) i automatycznej skrzyni biegów.

Oznacza iż sterownik silnika zarejestrował usterkę która może mieć pływ na jego moc.

W związku z nieprawidłową pracą silnika istnieje prawdopodobieństwo nieprawidłowej pracy skrzyni biegów czy też systemu kontroli trakcji. Z tego powodu najczęściej wraz z pojawieniem się tego błędu jest załączona kontrolka awari.

Reasumując usterka zawsze występuje wraz z usterką silnika i tam też należy poszukiwać przyczyny.

Talaszek pisze:Control Module Part Number: 4B2 907 401
Component and/or Version: 2.5l/4VTEDC G000SG D01
Software Coding: 01015
Work Shop Code: WSC 02325
Additional Info: 000098280131
1 Błąd Zapis.:
00550 - Start of Injection Regulation
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
Regulacja kąta początku wtrysku. Granica regulacji przekroczona. Różnica regulacji.
Jak samochód, to tylko Audi;)

Talaszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 15 lis 2012, 21:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Talaszek » 31 sty 2017, 22:02

Tak tylko jak naprawić tą usterkę bo z tego co mi się wydaje, problem leży w kodowaniu silnika... Bo problem pojawił się po przekładce skrzyni. Po usunięciu błędu komputerem, można kawałek jechać jakieś kilkaset metrów i wtedy kręci się normalnie, dalej jest uderzenie przy zalaczeniu turbiny, a potem znow blad i znowu 2k obrotow nie wiecej. I chciałem się dowiedzieć czy kodowanie jest odpowiednie, a może przy przekładce czegoś mechanik nie uwzględnił?
Było:
A6 C5 Avant 2.5 TDI 180hp Quattro TIP
Jest:
A6 C6 Avant 3.0 TDI ~290hp Quattro TIP

adasko185
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 25 sie 2009, 22:07
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: adasko185 » 01 lut 2017, 12:03

musisz przekodować abs i esp na manual, licznik na manual i sterownik silnika tez na manual o ile się da bo nie każdy chcę się kodować, wtedy dopiero zabieraj się za resztę

Damolka89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:13
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damolka89 » 01 lut 2017, 12:32

kolega adasko185 dobrze radzi i tak powinieneś zrobić.
Podjedź do kogoś kumatego w tym kodowaniu itd. i Ci ogarnie bez problemu <okok>
Jak samochód, to tylko Audi;)

adasko185
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 25 sie 2009, 22:07
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: adasko185 » 01 lut 2017, 12:37

jak dysponujesz kabelkiem kkl i vagiem to licznik i abs esp powinieneś bez problemu przekodować, z sterownikiem silnika jest różnie

Damolka89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:13
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damolka89 » 01 lut 2017, 12:39

dlatego napisałem, że niech podjedzie do kogoś kto to robił nie raz nie dwa i bez problemu rozwiąże ten problem <okok>
Jak samochód, to tylko Audi;)

adasko185
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 25 sie 2009, 22:07
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: adasko185 » 01 lut 2017, 12:47

Jak takowego znajdzie to będzie to najlepsza opcja

Damolka89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:13
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damolka89 » 01 lut 2017, 12:53

adasko185 pisze:Jak takowego znajdzie to będzie to najlepsza opcja
Dokładnie dolkładnie <okok>
Jak samochód, to tylko Audi;)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 lut 2017, 19:44

Panowie zanim będzie kminić o złym kodowaniu i sterownikach proponuję sprawdzić co i jak ponieważ ;)

- ECU 4b2907401 to AKE manual i zakodowany jest na manual Quattro
- kodowanie 06255 to manual

Gdyby było to spowodowane złym kodowaniem na automat to były błędy missing message from TCU itd.

adasko185
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 25 sie 2009, 22:07
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: adasko185 » 01 lut 2017, 22:03

może czujnik położenia wału ? coś mi świta że gdzieś o tym czytałem i były podobne objawy, musi być ten czujnik od manualna chyba bo od tipa nie podejdzie

tu coś więcej

-manual-przekladka-z-automatu-na-manual-vt45655.htm

Talaszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 15 lis 2012, 21:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Talaszek » 03 lut 2017, 08:06

W trakcie przekładki mechanik miał właśnie z tym problem ze był błędny czujnik i samochód wogole nie chciał odpalić, więc go wymienił natomiast czy wsadził dobry tego nie wiem ;) bo ogólnie warsztat mi tą przekładke robił ponad 3 miesiące także jestem w stanie spodziewać się wszystkiego
Było:
A6 C5 Avant 2.5 TDI 180hp Quattro TIP
Jest:
A6 C6 Avant 3.0 TDI ~290hp Quattro TIP

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja