[ AKE 2.5 180 KM] Brak mocy, sterownik silnika
[ AKE 2.5 180 KM] Brak mocy, sterownik silnika
Witam!
Mój problem polega na tym, że po przekładce skrzyni z automatu na manual pozostało mi parę błędów.
Mianowicie
Mam problem ze światłami. Mianowicie nie świeciła prawa lampa, diagnoza, spalona żarówka, wsadziłem nową, chwilę poświeciła. Potem znów padła. Kupiłem nową, wsadzam. Nie świeci. Ale mały bonus. Lewa również nie świeci. Bezpieczniki ok a światła mijania nie świecą. Po kolejnym odpaleniu nie działają światła wstecznego. Mam wrażenie że jest coś ze skrzynką oświetleniową. Natomiast jest jeszcze jedna rzecz, która może mieć wpływ.
Mianowicie na desce świeci mi się kontrolka absu oraz tzw. kontroli trakcji.
Podpięcie pod vaga. W dziale absu wyskakuje błąd że w silniku są jakieś błędy. Natomiast w sekcji silnika jest czysto. Gdy błąd się wyświetla, auto nie ma mocy, oraz nie wkręca się więcej niż 2 tys. obrotów. Natomiast też wpadłem na pomysł że może ma to związek z elektryką. Więc na włączniku świateł miałem tylko postojówki i odziwo przez jakieś kilka kilometrów błąd absu zniknął a autko zaczęło się kręcić do 3 tysięcy obrotów. Przy 1800 było czuć takie jakby uderzenie i gwałtowny wzrost mocy. Tak jakby turbina się załączała ale nie było to płynne załączenie.
Moje pytanie brzmi, co może być przyczyną braku świateł, oraz błędu absu?
Mój problem polega na tym, że po przekładce skrzyni z automatu na manual pozostało mi parę błędów.
Mianowicie
Mam problem ze światłami. Mianowicie nie świeciła prawa lampa, diagnoza, spalona żarówka, wsadziłem nową, chwilę poświeciła. Potem znów padła. Kupiłem nową, wsadzam. Nie świeci. Ale mały bonus. Lewa również nie świeci. Bezpieczniki ok a światła mijania nie świecą. Po kolejnym odpaleniu nie działają światła wstecznego. Mam wrażenie że jest coś ze skrzynką oświetleniową. Natomiast jest jeszcze jedna rzecz, która może mieć wpływ.
Mianowicie na desce świeci mi się kontrolka absu oraz tzw. kontroli trakcji.
Podpięcie pod vaga. W dziale absu wyskakuje błąd że w silniku są jakieś błędy. Natomiast w sekcji silnika jest czysto. Gdy błąd się wyświetla, auto nie ma mocy, oraz nie wkręca się więcej niż 2 tys. obrotów. Natomiast też wpadłem na pomysł że może ma to związek z elektryką. Więc na włączniku świateł miałem tylko postojówki i odziwo przez jakieś kilka kilometrów błąd absu zniknął a autko zaczęło się kręcić do 3 tysięcy obrotów. Przy 1800 było czuć takie jakby uderzenie i gwałtowny wzrost mocy. Tak jakby turbina się załączała ale nie było to płynne załączenie.
Moje pytanie brzmi, co może być przyczyną braku świateł, oraz błędu absu?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 338
- Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
- Imię: Daniel
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biecz
Takie pokazują się błędy. Według mechanika nic z silnikiem od strony mechanicznej nie zostało robione.
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 4B2 907 401
Component and/or Version: 2.5l/4VTEDC G000SG D01
Software Coding: 01015
Work Shop Code: WSC 02325
Additional Info: 000098280131
1 Błąd Zapis.:
00550 - Start of Injection Regulation
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 8D0 907 389 E
Component and/or Version: ABS/ESP allrad D36
Software Coding: 06255
Work Shop Code: WSC 02325
1 Błąd Zapis.:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-00 - -
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 4B2 907 401
Component and/or Version: 2.5l/4VTEDC G000SG D01
Software Coding: 01015
Work Shop Code: WSC 02325
Additional Info: 000098280131
1 Błąd Zapis.:
00550 - Start of Injection Regulation
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 8D0 907 389 E
Component and/or Version: ABS/ESP allrad D36
Software Coding: 06255
Work Shop Code: WSC 02325
1 Błąd Zapis.:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-00 - -
Było:
A6 C5 Avant 2.5 TDI 180hp Quattro TIP
Jest:
A6 C6 Avant 3.0 TDI ~290hp Quattro TIP
A6 C5 Avant 2.5 TDI 180hp Quattro TIP
Jest:
A6 C6 Avant 3.0 TDI ~290hp Quattro TIP
Witam
Tu masz małą podpowiedź na temat błędów:
Sygnał mocy: zgłoszenie usterki przez komputer sterujący silnika. Górna wartość skrajna przekroczona. Usterka najczęściej pojawia się w sterownikach ABS (ASR ESP) i automatycznej skrzyni biegów.
Oznacza iż sterownik silnika zarejestrował usterkę która może mieć pływ na jego moc.
W związku z nieprawidłową pracą silnika istnieje prawdopodobieństwo nieprawidłowej pracy skrzyni biegów czy też systemu kontroli trakcji. Z tego powodu najczęściej wraz z pojawieniem się tego błędu jest załączona kontrolka awari.
Reasumując usterka zawsze występuje wraz z usterką silnika i tam też należy poszukiwać przyczyny.

Tu masz małą podpowiedź na temat błędów:
Talaszek pisze:Control Module Part Number: 8D0 907 389 E
Component and/or Version: ABS/ESP allrad D36
Software Coding: 06255
Work Shop Code: WSC 02325
1 Błąd Zapis.:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-00 - -
Sygnał mocy: zgłoszenie usterki przez komputer sterujący silnika. Górna wartość skrajna przekroczona. Usterka najczęściej pojawia się w sterownikach ABS (ASR ESP) i automatycznej skrzyni biegów.
Oznacza iż sterownik silnika zarejestrował usterkę która może mieć pływ na jego moc.
W związku z nieprawidłową pracą silnika istnieje prawdopodobieństwo nieprawidłowej pracy skrzyni biegów czy też systemu kontroli trakcji. Z tego powodu najczęściej wraz z pojawieniem się tego błędu jest załączona kontrolka awari.
Reasumując usterka zawsze występuje wraz z usterką silnika i tam też należy poszukiwać przyczyny.
Regulacja kąta początku wtrysku. Granica regulacji przekroczona. Różnica regulacji.Talaszek pisze:Control Module Part Number: 4B2 907 401
Component and/or Version: 2.5l/4VTEDC G000SG D01
Software Coding: 01015
Work Shop Code: WSC 02325
Additional Info: 000098280131
1 Błąd Zapis.:
00550 - Start of Injection Regulation
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
Jak samochód, to tylko Audi;)
Tak tylko jak naprawić tą usterkę bo z tego co mi się wydaje, problem leży w kodowaniu silnika... Bo problem pojawił się po przekładce skrzyni. Po usunięciu błędu komputerem, można kawałek jechać jakieś kilkaset metrów i wtedy kręci się normalnie, dalej jest uderzenie przy zalaczeniu turbiny, a potem znow blad i znowu 2k obrotow nie wiecej. I chciałem się dowiedzieć czy kodowanie jest odpowiednie, a może przy przekładce czegoś mechanik nie uwzględnił?
Było:
A6 C5 Avant 2.5 TDI 180hp Quattro TIP
Jest:
A6 C6 Avant 3.0 TDI ~290hp Quattro TIP
A6 C5 Avant 2.5 TDI 180hp Quattro TIP
Jest:
A6 C6 Avant 3.0 TDI ~290hp Quattro TIP
może czujnik położenia wału ? coś mi świta że gdzieś o tym czytałem i były podobne objawy, musi być ten czujnik od manualna chyba bo od tipa nie podejdzie
tu coś więcej
-manual-przekladka-z-automatu-na-manual-vt45655.htm
tu coś więcej
-manual-przekladka-z-automatu-na-manual-vt45655.htm
W trakcie przekładki mechanik miał właśnie z tym problem ze był błędny czujnik i samochód wogole nie chciał odpalić, więc go wymienił natomiast czy wsadził dobry tego nie wiem
bo ogólnie warsztat mi tą przekładke robił ponad 3 miesiące także jestem w stanie spodziewać się wszystkiego

Było:
A6 C5 Avant 2.5 TDI 180hp Quattro TIP
Jest:
A6 C6 Avant 3.0 TDI ~290hp Quattro TIP
A6 C5 Avant 2.5 TDI 180hp Quattro TIP
Jest:
A6 C6 Avant 3.0 TDI ~290hp Quattro TIP