Audi a6 c6 3.0 problem DPF
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 132
- Rejestracja: 20 lis 2014, 16:20
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
- Lokalizacja: Szczecin
Czyli problemem w przypadku nasilenia się kontroli DPF, byłby wydruk nowej naklejki z podmienionym kodem.
Mat1324 nie odpowiedziałeś nic na mój wcześniejszy post.
Mat1324 nie odpowiedziałeś nic na mój wcześniejszy post.
mat1324 czy możesz w takim razie powiedzieć, co to znaczy prawidłowo użytkować samochód?:)
W tym przypadku prawidłowe pytanie to: jak eksploatować diesla z filtrem DPF by nie mieć z nim problemów?
Z chęcią posłucham rad, bo od nie dawna jeżdżę autem z tym ustrojstwem. Nie zapala mi się jeszcze filtr, jeżdżę trasę dwa razy dziennie po 30 km po ekspresówce i chyba wystarcza. Wszak czym innym muszę się martwic w mojej audi:) Jak już teraz robię remont silnika to się zastanawiałem czy nie wywalić tego filtra, żeby nie mieć problemu z silnikiem znowu. Podobno DPF jest źródłem wszystkiego złego w silnikach diesla w naszych C6.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Autem trzeba przynajmniej raz w tygodniu przejechać kilkanaście kilometrów autostradą lub ekspresówką. Nie chodzi mi tutaj o przegonienie ile fabryka dała, tylko o jednostajną jazdę ze stałą prędkością. Przykładowo, zapinasz tempomat na 150 km/h i lecisz tak kilkanaście kilometrów (im więcej tym lepiej). W tym czasie wydech nabiera temperatury i sterownik jest w stanie rozpocząć i zakończyć procedurę wypalania. Przy dynamicznej jeździe (gaz-hamulec-gaz-hamulec) wydech owszem nabiera temperaturę, ale za chwilę zostaje schłodzony, bo zaczynasz zwalniać. Sterownik rozpoczyna, ale nie kończy już wypalania i niby lecisz tą autostradą, ale zamiast być lepiej, jest coraz gorzej. W mieście nie ma szans, aby wypalić DPFa. Chociaż raz zaczął mi się wypalać przy zapiętym tempomacie na 55 km/h, bo leciałem przez długą miejscowość
. Gdy wypala się filtr na postoju albo przy niskiej prędkości jak mi w mieście, to w aucie czuć spalonym plastikiem
. Często jeżdżę autostradą A2 i nie mam żadnych problemów z DPFem, a mam na liczniku prawie 344 tysiące km
.



-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 472
- Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
- Imię: Przemysław
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
mi się dzisiaj udało tak wysmażyć dpfa jak nigdy,
akurat jechałem z podpiętym VCDS, temperatura prawie 600 stopni i widziałem jak w oczach spada wartość sadzy z 33 na 7 g (blok 104.2)
trwało to może ze 20 minut
akurat jechałem z podpiętym VCDS, temperatura prawie 600 stopni i widziałem jak w oczach spada wartość sadzy z 33 na 7 g (blok 104.2)
trwało to może ze 20 minut
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 472
- Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
- Imię: Przemysław
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
mi się dzisiaj udało tak wysmażyć dpfa jak nigdy,
akurat jechałem z podpiętym VCDS, temperatura prawie 600 stopni i widziałem jak w oczach spada wartość sadzy z 33 na 7 g (blok 104.2)
trwało to może ze 20 minut
akurat jechałem z podpiętym VCDS, temperatura prawie 600 stopni i widziałem jak w oczach spada wartość sadzy z 33 na 7 g (blok 104.2)
trwało to może ze 20 minut
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 70
- Rejestracja: 13 sie 2010, 02:30
- Lokalizacja: Wrocław
To rzecz oczywista, ale trochę absurdalna. Spora część z nas, robi większość kilometrów po mieście, w moim przypadku jest to 90 % miesięcznego przebiegu. Nie będę jeździł co tydzień na autostradę i niepotrzebnie zwiększał koszty eksploatacji tylko bo tak trzeba, żeby auto działało prawidłowo. Jeżdżąc po mieście zaczął mi się podnosić poziom oleju w chorym tempie (ok. 2l w 3-4 miesiące), wszystko wskazywało na DPFa. Został usunięty wraz z korektą programu. Auto odżyło, problem oleju zniknął, a ja z ciekawości podjechałem na stację skontrolować spaliny- wynik bez zarzutów. Także z własnego doświadczenia mogę polecić ten zabieg.mat1324 pisze:Autem trzeba przynajmniej raz w tygodniu przejechać kilkanaście kilometrów autostradą lub ekspresówką...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 532
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LUB
Nie trzeba jechać autostradę żeby wypalić DPF. Wystarczy raz na 1000 km jechać minimum 15 minut trzymając obroty ok. 2000 i DPF sam się wypali. Ja też jeżdżę na krótkich odcinkach już ponad rok i zero problemów z filtrem. Raz na jakiś czas zapnę tryb S w skrzyni i jadę w miarę równo przez dłuższy czas. Co prawda mój DPF był 30 tys. temu wymieniony na nowy przez poprzedniego właściciela więc jego świeżość też ma tu znaczenie.carnivore1 pisze:
To rzecz oczywista, ale trochę absurdalna. Spora część z nas, robi większość kilometrów po mieście, w moim przypadku jest to 90 % miesięcznego przebiegu. Nie będę jeździł co tydzień na autostradę i niepotrzebnie zwiększał koszty eksploatacji tylko bo tak trzeba, żeby auto działało prawidłowo.
Ze względu na częsty temat smogu w mediach nie byłbym tak skłonny ochoczo wycinać filtra, żeby nie mieć potem z tego tytułu nieprzyjemności.