Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Zamiana 2,5 TDi AFB na 2,5 TDi AKE, BAU, BDH, BND

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Tomas74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 28 sty 2017, 22:31
Lokalizacja: Berlin

Zamiana 2,5 TDi AFB na 2,5 TDi AKE, BAU, BDH, BND

Post autor: Tomas74 » 30 sty 2017, 14:30

Witam.

Jestem tu nowy i mam taki dylemat. Niedawno nabyłem A6 C5 2,5 TDI ale coś mi klekocze silnik i z diagnozy wynika , że to wałki są do wymiany.
Po przeczytaniu kilkunastu artykułów i postów wychodzi na to , że ten silniczek ma taką wadę i już. Lepsze są te 179 konne. Teraz pytanie czy wymieniać silniczek na mocniejszy czy kupić wałki, popychacze i całą resztę osprzętu. Skrzynia jest automatyczna.
Wymieniłem też rozrusznik bo był padnięty. Teraz kręci jak złoto.
Proszę o śmiałe komentarze. Jestem laikiem , natomiast podpieram się doświadczeniem kiedy to w Mercedesie padł mi silnik i znacznie taniej było kupić używany i wymienić (pozytywna zamiana 1,8 na 2,0) niż naprawiać ten co się rozsypał.
Jeszcze jedno , nie mam pojęcia czy w opisie silnika AKE, BAU itd jest tylko różnica w roku produkcji czy jeszcze coś. Za wyjaśnienie też dziękuję.
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

woyciech555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 02 paź 2016, 22:46
Lokalizacja: Leszno

Post autor: woyciech555 » 30 sty 2017, 21:17

Kup anglika i wymien na 1,9tdi awx 130km albo wsadz 2,5 BDG,BDH

Ja mam swapa na 1,9 awx

Tomas74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 28 sty 2017, 22:31
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Tomas74 » 31 sty 2017, 17:24

No po kolejnych godzinach czytania kolejne pytania.
Jeśli zamontuję dół silnika 2,5 TDI w wersji BDH to czy resztę mogę zamontować od AFB ?
Czy będą konieczne zmiany ? Może ktoś coś takiego już robił i może wspomóc radą ?

Damolka89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:13
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damolka89 » 31 sty 2017, 20:54

Witam <luzik>
Jak już szukasz słupka z głowicami do bierz BAU (najlepszy) przerzuć graty ze swojego i śmigaj sobie <okok>
Z drugiej strony to przelicz czy nie lepiej dorzucić i kupić kompletny motor z osprzętem,wiązką i ECU ze wszystkim niż tylko sam słupek, a po przekładce rozsprzedać resztę i zawsze coś kasy Ci się zwróci <okok> Ja jeszcze w tym roku będę przeprowadzać taką operację na wywaleniu starego AKN a wrzuceniu BAU <okok>
Decyzja należy do Ciebie <okok>
Pozdrawiam <luzik>
Jak samochód, to tylko Audi;)

adasko185
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 25 sie 2009, 22:07
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: adasko185 » 01 lut 2017, 12:07

bau, bdh i bdg to praktycznie takie same słupki silnika

Damolka89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:13
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damolka89 » 01 lut 2017, 12:29

Tu masz wszystko jasno opisane <okok>
Zapożyczony link od sąsiedniego forum <okok>
http://błąd/silniki-2-5-tdi-v6-pr ... w-t43.html
Ostatnio zmieniony 01 lut 2017, 12:36 przez Damolka89, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak samochód, to tylko Audi;)

adasko185
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 25 sie 2009, 22:07
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: adasko185 » 01 lut 2017, 12:36

Dokładnie tak jak w tym opisie, jak się zmienia same słupki to można brać od bdg bdh i bau, ponoć same głowice można zmienić

Damolka89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:13
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damolka89 » 01 lut 2017, 12:37

adasko185 pisze:ponoć same głowice można zmienić
Samych głowic nie zmienisz, bo inny układ smarowania masz, wiec tylko komplet słupek+ głowice razem. <okok>
Jak samochód, to tylko Audi;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja