Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] 1.8TQ APU 150km czy oplaca sie robic program

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

[A6 C5] 1.8TQ APU 150km czy oplaca sie robic program

Post autor: zarzyk » 25 sty 2017, 21:16

Czesc,
Pytalem u tunerow o stage 1 na max 200km osobiscie 180 bu starczylo. Slyszalem i czytalem glownie o awt ze poprawia sie spalanie bo masa ta sama ale koni i momentu wiecej. Wszyscy o APU mowia ze konie moment tak ale spalania nie uda sie zmniejszyc bo to stary komputer... To prawda? W aucie zero bledow gazu pali duuuzo teraz zima 19-20l na setke bp dawno nie testowalem ale jak zapali sie rezerwa to sprawdze. Latem gazu pali 17-18l na sto km. Wiem co kupic by program zrobic ale czy jest sens jak palic ma tyle samo lub mniej. Gaz ledwo dotykam zazwyczaj do tuch 2,5tys. Moze to spalanie jest wynikiem jakiejs usterki w aucie typu dolot, olej woda sonda lub cos innego. Ale bledow nie ma, logi zrobie na dniach to bedzie cos wiadomo. Gazownicy bylem w kolomaks i nagaz w lodzi. Oboje regulowali ale spalanie nadal takie samo. Komputer pokazuje srednie w gtanicy 14-15l. Ktos moze przerabial podobny problem. Dodam ze jak próbowałem jezdzic do 4tys to pali wiecej 40l gazu starcza wtedy na jakies 170km do 3 tys tak smo okolo 180km robie dla tego im nizej tym mniej pali...
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 25 sty 2017, 21:30

Kolega ma passata z takim silnikiem i pali mu okolo 10-12 litrow gazu. Na pelnej butli okolo 70 litrow robi ponad 600 km z tego co mowil. Tl moze u ciebie cos innego wplywa na spalanie? Moze swiece przewody sonda
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 25 sty 2017, 21:53

zarzyk, 14-15lpb98/100km to u mnie jest średnie spalanie przy normalnej jeździe.
Zrób logi,niech mondrzejsi ocenią.
Ja wiem jedno, każde auto z turbo będę modził.
Seria 250hp 350Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 26 sty 2017, 07:47

Coś masz raczej nie tak. Mam A4 1.8 T po programie na 212 KM i pali obecnie 10 litrów lpg w trasie. Latem przy ciężkiej nodze niecałe 12 litrów.

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 26 sty 2017, 09:36

No dobra to juz wiem ze pali jak smok... Ale dla czego i jak to zdiagnozowac o ile sonde jedna wymienie ta za katem bo czasami no raz na 3 - 4 miesiace pokaze mi blad tymczasowy grzalki o ile pamietam. Odmy drozne olej ok. Moze kondycja silnika juz nie ta i np trze na panewkach nie wiem podobno im bardziej wyeksploatowany silnik tym wiecej pali bo duze opory ma. Zaciski nowe lozyska raczej ok bo kolo spokojnie sie obraca jedna reka.

To APU jest tym starym komputerem czy tylko tak mowia. Rozumiem ze awt ma wiecej czujnikow ale czy to pomaga w spalaniu i osiagach?

Kasy szkoda na kupowanie przeplywki pompy i innych klamotow na podmianke i testy. Logi zrobie tylko jak bu mogl ktos przypomniec strone gdzie je wkleić by udostepnic i pamietam byl program co przeksztalcal je na ladniejsza forme dla oka.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 26 sty 2017, 10:42

Strasznie dużo pali. A jak z instalacją LPG? U mnie palił ok 18-20l LPG. Wymieniłem listwy, parownik, wszystkie rurki i spalanie spadło do ok 12-14l w mieście.

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 26 sty 2017, 13:20

Gaz mam 3 lata i gazu pali wlasnie te 20l na setke... Listwe wtryskowa do bp czy o jaka Ci chodzi jakies bledy miales lub vos odczules jakis spadek mocy itp. Parownik gazownicy mowia ze jest ok wszystkie regulacje dzialaja i wykresiki nie wiem jal to nazwac jest ok
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 26 sty 2017, 13:29

Chodzi mi o listwę gazową - te śmieszne zaworki. Mogą być wyrobione i przepuszczają gaz. U mnie niby pracował ok, braku mocy nie odczuwałem, ale spalanie było za wysokie. Po wymianie na nowe spalanie LPG mocno spadło. U Ciebie jest tylko jedna listwa. Koszt nowej jest niewiele wyższy niż regenerowanie starej.

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 26 sty 2017, 13:42

Najpierw sprawdź ile pali Ci samej benzyny, jeśli będą duże rozbieżności między spalaniem Pb a lpg to masz wskazówkę gdzie szukać problemu.

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 26 sty 2017, 13:52

Moze być tak ze przez gazownię rozwala korekty, ale wtedy byłby błąd zbyt ubogiej mieszanki.
Oczywiście sprawdzenie spalania PB nie zaszkodzi.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 26 sty 2017, 16:55

Jeśli chodzi o komputer to AWT ma taki sam komputer jak APU, istotna różnica jest w sondzie(szerokopasmowa w AWT) i w posiadaniu przez AWT innego napinacza łańcucha między wałkami. Samym chipem nie zejdzie ze spalaniem jeśli się tej mocy używa, nawet pewnie pociągnie więcej. Jeśli będzie mniejsze spalanie to wyniknie ono ze stylu jazdy i tym że silnik będzie lepiej sobie radził z osiągnięciem zadanej prędkości. Co do wysokiego spalania to trzeba było by logi porobić. Tuner nie powinien brać się za niesprawny silnik a coś mu dolega patrząc na spalanie.

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 26 sty 2017, 16:58

Racja, najpierw ogarnięcie silnika, a później "podkręcanie". Zrób logi i zobaczymy co go boli.

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 28 sty 2017, 14:35

A poda mi ktos te dwie steonki do kknwertowania i wrzucnia logów? W obote sie wybiore na pomiary.

[ Dodano: 2017-01-28, 14:35 ]
logi zrobione

Statycznie:
Grupy 003, 020: http://vaglog.pl/log-003_020_ymch0Zo.html
Grupy 115, 118: http://vaglog.pl/log-115_118_IU5tJ.html
Grupy 002, 033: http://vaglog.pl/log-002_033_Zn4G5E0.html

Dynamicznie:
Grupy 003, 020: http://vaglog.pl/log-003_020_HxLijSI.html
Grupy 002, 033: http://vaglog.pl/log-002_033_1e81RwB.html
Grupy 115, 118: http://vaglog.pl/log-115_118_ijeld.html
Ostatnio zmieniony 29 sty 2017, 12:13 przez zarzyk, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 28 sty 2017, 16:34

115-118 dynamicznie bo to log turbiny

z przepływki masz około 180KM - jakiś soft? albo przepływka zawyża

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 29 sty 2017, 12:12

Już podaję nie ten plik dodałem.

Grupy 115, 118: http://vaglog.pl/log-115_118_ijeld.html

tamtego posta zaraz edytuje

Kiedyś ktoś mi podawał jak to się liczy, to była chyba masa powietrza przy 5500 obrotów podzielona przez jakąś wartość dobrze mi się kojarzy?

Czy jest możliwe żeby przepływka zawyżała? w salonie audi powiedzieli mi, że tym autem kiedyś wożony był premier holandii bo sprowadzałem auto z z holandii. Możliwe że oni coś zrobili by było żwawsze.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja