Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AKE 2.5 180 KM] Komunikat " low range" i kontrol

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
bmxmen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 22 sty 2017, 00:07
Lokalizacja: Jaworzno

[ AKE 2.5 180 KM] Komunikat " low range" i kontrol

Post autor: bmxmen » 24 sty 2017, 17:43

Witam. Posiadam audi od prawie dwoch lat. To juz druga awaria ktora skonczyla sie holowaniem. Jechalem normalnie, nagle samochod zgasl, wyskoczyla kontrolka oleju i na dole napis low range. PRobowalem go odpalic to cos tam kaszle, gdy w tym czasie dodaje gazu to czasem odpali, wejdzie na obroty do 3-4 tys(jesli trzymam gaz) i odrazu gasnie. Dowiedzialem sie ze samochod posiada trzy czujniki oleju, poziomu, temperatury, no i cisnienia. Stan oleju jest prawidlowy, nawet dolalem pol litra dla pewnosci. Czy moze byc tak ze z racji niskiego cisnienia oleju komputer utrudnia odpalenie silnika i go wylacza jak odpali? Na ta chwile czekam na baterie do laptopa zeby zrobic zczyt bledow Vagiem. Moze ktos mial podobnie? Dziekuje za wszelkie porady.

[ Dodano: 2017-01-24, 17:43 ]
Zczytalem bledy.Wczesniej probowalem odpalic, lekko kaszlal.
VCDS-Lite Version: Release 1.2
Tuesday, 24 January 2017, 17:13:24:0
Control Module Part Number: 4Z7 907 401 B
Component and/or Version: 2.5l/4VTEDC 0000SG D09
Software Coding: 01018
Work Shop Code: WSC 02325
VCID: 3C0BB7F33F73
Additional Info: 00018059 130 106EC150_1.R75604013289
Additional Info: 00018059 130 106EC150_1.R75604013289
5 Faults Found:
00550 - Start of Injection Regulation
11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent
01268 - Quantity Adjuster (N146)
37-00 - Faulty
01318 - Control Module for Injection Pump (J399)
37-00 - Faulty
01318 - Control Module for Injection Pump (J399)
37-00 - Faulty
01375 - Valves for Engine Mounting; Stage 1
38-10 - Output won't Switch or Short to Plus - Intermittent

Probowalem bledy skasowac i wyskoczyly te;
1318 - Control Module for Injection Pump (J399)
37-00 - Faulty
01318 - Control Module for Injection Pump (J399)
37-00 - Faulty
01375 - Valves for Engine Mounting; Stage 1
38-10 - Output won't Switch or Short to Plus - Intermittent

Nie wiem czy to nie to samo co kiedys, chyba pol roku temu mialem podobne bledy. Wtedy sie okazalo ze uszkodozny byl tranzystor w module vp44, ten ktory steruje dawka. Wiec go wymienilem, po odpowietrzeniu auto palilo i jezdzilo jak nalezy. Nie wiem czy to mozliwe zeby znowu ten same blad wyskakiwal.
Wtedy przy uszkodzonbym tranzystorze nawet nie kaszlnal, do tego teraz dodatkowo wyskakuje kontrolka oleju, na czerwono.

grzechu 031
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 18 mar 2012, 18:28
Lokalizacja: zielona góra

Post autor: grzechu 031 » 24 sty 2017, 19:11

pompa do naprawy

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 24 sty 2017, 20:43

Moze mi ktos wytłumaczyć z w tych pompach sie psuje ze one tak z dnia na dzien potrafic unieruchomic samochód? Uszkodzenie jest mechaniczne czy cos z elektronika sie dzieje?
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7165
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 24 sty 2017, 20:45

mechaniczne które uszkadza elektronikę z tego co wiem - wymiana tranzystorka to tylko drutowanie bo przyczyna nie zostaje usunięta

bmxmen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 22 sty 2017, 00:07
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: bmxmen » 24 sty 2017, 20:52

I tak i nie. Dlatego ze tranzystorek steruje cewka, ktora nawet podczas zatarcia przeciez ma taki sam prad, kolo 5A.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 24 sty 2017, 20:52

A mozna temu jakos zapobiec czy taka objawa jest nie unikniona? Bo rozmawialem kiedys z facetrm i powiedzial ze te pompy wytrzymuja 300 tys
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

bmxmen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 22 sty 2017, 00:07
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: bmxmen » 24 sty 2017, 21:47

Rozbierajac sterownik widac odrazu ze jest on zrobiony po to zeby sie predzej czy pozniej uszkodzic. Np chociazby bardzo cienkie druciki idace do tranzystorow sterujacych.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 24 sty 2017, 22:04

I wtedy jest konieczność regeneracji calej pompy?
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

bmxmen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 22 sty 2017, 00:07
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: bmxmen » 24 sty 2017, 22:25

Nie wiem, moze w weekend sie dowiem co jest grane u mnie. Czy to znowu tranzystor. Dodam ze mimo bardzo duzej wprawy w lutowaniu, swietnego sprzetu do lutowania to i tak bardzo ciezko podlutowac sie pod pady w pcb sterownika, u mnie czesciowo zlapalo. wiec dokleilem klejem. Mozliwe ze tutaj jest przyczyna..

grzechu 031
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 18 mar 2012, 18:28
Lokalizacja: zielona góra

Post autor: grzechu 031 » 25 sty 2017, 10:38

Poogladaj na Y T o pompach vp 44 jast gosciu co robi to za 300 i daje gwarancję

bmxmen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 22 sty 2017, 00:07
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: bmxmen » 12 mar 2017, 12:19

Widziałem. Jednak nie do końca wierzę że tranzystor ma więcej krzemu itd. Zresztą zastosowany tranzystor pracuje na pradzie ponad 90 A. A tam mamy 5A. Wiec albo puścili lutowanie albo coś innego padło.

[ Dodano: 2017-03-12, 12:19 ]
Hej. Na tą chwilę sytuacja wygląda tak że kupiłem moduł. Podobno do tego auta, wpiolem go, wciąż są błędy modułu do tego po przekroczeniu stacyjki słychać bzyczenie któregoś zaworu w pompie. Jest możliwość sprawdzenia czy dany moduł pasuje do pompy? Np po numerach na module? Sciagkem klapkę z modułu i widać że nie był naprawiany i wizualnie jest sprawny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga