Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

3.0 tdi BMK remont czy wymiana?

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
posti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 387
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
Imię: Robert
Rocznik: 2007
Moje auto: A4 B7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

3.0 tdi BMK remont czy wymiana?

Post autor: posti » 19 kwie 2014, 14:00

koledzy stoję przed decyzją zakupu samochodu z padniętym motorem, polały wtryski i silnik stracił kompresję, jeden cylinder 16 atm, 4 cylindry 19-20 atm, i jeden 24 atm.

Wtryski właściciel już wsadził nowe, ale jednak silnik jest do roboty głebiej i teraz jest zagwozdka czy silnik wymieniać na inny (kórego pochodzenia nigdy człowiek nie ebdzie w 100% pewien), czy jak mówi mechanik który zajmuje sie u nas w miescie dieslami i ogarnia silniki diesla, lepiej zrobić kompletny remont tego kóry już jest czyli (tłoki, pierścienie, głowice, blok, rozrząd, świece, uszczelki itp it....) czyli praktycznie kapitalka, która będzie kosztowała 8-10tys zł

Właściciel może sam wstawić auto do mechanika i sprzedać jak bedzie gotowe ale za odpowiednio większą kase, albo moze mi sprzedać w takim stanie jak jest i remont leży po mojej stronie (oczywiscie zakup wtedy w dużo niższej cenie)
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 19 kwie 2014, 14:09

Ja osobiście wolałbym wymienić ten silnik na nowszy bez wad:
CDY lub ASB

Za ok 7-8 tyś. można ogarnąć silnik z wymianą i gwarancją.
Pytałem ostatnio w wymiensilnik.pl

Przy Twoim silniku poza remontem przydałoby się od razu zrobić rozrząd...
dla mnie bez sensu robota.

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 19 kwie 2014, 14:12

posti, kupuj auto i zrób remont. Jesli masz zaprzyjaźniony warsztat to się nie zastanawiaj nad używanym silnikiem bo możesz kupić tak samo do remontu, a wcześniej zainwestujesz w pakiet startowy.
Warsztat, naprawy Audi A6.

Deniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 954
Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
Imię: Robert
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Deniro » 19 kwie 2014, 16:41

Popieram tylko i wyłącznie remont , wymieniasz rozrządu na nowych częściach wtrysku masz wymienione wiec praktycznie jak byś wsadził cdya 240 ps masz silnik wolny od wad i śmiało zrobisz na nim 500 000 km odpowiednio serwisujac

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 19 kwie 2014, 17:41

też jestem za remontem, wtedy masz pewność co jest w silniku i spokój na długi czas, używany silnik z niepewnego źródła to nie jest dobry pomysł

Awatar użytkownika
posti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 387
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
Imię: Robert
Rocznik: 2007
Moje auto: A4 B7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: posti » 19 kwie 2014, 17:45

tak jak myślałem. Remont to najlepsze rozwiązanie i jedyna opcja na zapomnienie o bolączkach 3.0tdi na długi czas. We wtorek dogaduję zakup, a potem remont i pochwalę się nowym nabytkiem

Co do serwisu to juz jest dogadany zaprzyjaźniony zakład który sprawdzał mi w niej sprężanie
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...

Deniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 954
Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
Imię: Robert
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Deniro » 19 kwie 2014, 17:49

Pamietaj nie daj sie tylko nabic , kontroluj nadzoruj przebieg calego procesu

Awatar użytkownika
posti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 387
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
Imię: Robert
Rocznik: 2007
Moje auto: A4 B7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: posti » 19 kwie 2014, 17:55

będę robił co mogę
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...

mires2401
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 15 sty 2017, 12:08
Lokalizacja: Leszno

Post autor: mires2401 » 15 sty 2017, 12:48

Witam
mam ten sam dylemat /problem co opisywał Pan na forum czyli padł silnik BMK.
(dotyczy to 2-go audi-takiego jak ma Pan w profilu)
Czy ostatecznie udała się ta wymiana na CDYA i nie było żadnych problemów.
Będę BARDZO WDZIĘCZNY za wszelkie informacje.

przemaspoll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 29 kwie 2015, 18:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: przemaspoll » 15 sty 2017, 22:44

Zamiast silnika BMK można tylko włożyć silnik ASB. Nowszy nie podejdzie.

marstooq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 02 lut 2016, 16:18
Lokalizacja: Białystok

Post autor: marstooq » 17 sty 2017, 11:49

Jak w naszych silnikach mierzy się, sprawdza sprężanie?posti?

andi50
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 22 lip 2013, 18:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

silnik

Post autor: andi50 » 21 sty 2017, 21:33

Polecam tez wymiane na ASB silnik jestem 2 lata po tej operacji jest wszystko super ..

przemaspoll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 29 kwie 2015, 18:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: przemaspoll » 24 sty 2017, 01:05

Też wymieniłem na ASB. Drugi rok już latam i tylko olej wymieniam. Do silnika nawet nie było okazji się dotknąć. Kupiłem cały kompletny,żadnego składania.

shaqal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1124
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:47
Imię: hmm?
Rocznik: 2021
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk - DES Auto
Kontakt:

Post autor: shaqal » 26 sty 2017, 19:30

ASB to dalej kiepski silnik.

Lepiej troche dołożyć i zamontowac liftowy silnik.

przemaspoll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 29 kwie 2015, 18:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: przemaspoll » 28 sty 2017, 18:30

Ale co dołożyć ? Silnik poliftowy był tańszy od silnika ASB. Nie założysz silnika CDY bo nie podejdzie. Przerabiałem temat i zbyt wiele zachodu zeby taki silnik włożyć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl