witam,
tak jak w temacie zaczne od podania kodu bledu ktory wykrylem wczoraj po zapaleniu sie kontrolki engine check:
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
zdaje sobie sprawe ze bedzie to czujnik temperatury plynu chlodniczego, tylko czy oby napewno o niego chodzi w przypadku wystepowania tego kodu bledu.
Czy wystapienie tego bledu moze byc spowodowane slaba odpornoscia na mroz plynu ktory teraz jest zalany, zauwarzylem iz przy silnych mrozach pojawily sie grudki lodu w zbiorniczku. Wstrzymywalem sie z wymiana do wymiany rozrzadu ale teraz nie wiem co robic. Czy wymienic najpierw plyn na g12 i sprawdzac czy bedzie blad sie powtarzal, czy odrazu wymieniac czujnik ,prosze o porady ?!
Dodam też że nie ma problemu z temperaturą gdyż wskaźnik wskazuję 90 stopni po nagrzaniu, dodatkowo samochód zachowuję się normalnie nie szarpie ani nie ma problemu z odpaleniem.
Czujnik temperatury plynu chlodniczego
Witam
Po wymianie sprawdź wtyczkę do czujnika może coś słabo łączy i jak to nic nie pomoże to czujnik do wymiany. Może być uwalony i nie będzie widocznych tego objawów.
Pozdrawiam

Wymień płyn, bo z tego co napisałeś masz coś zalane tylko co jak przymarza Ci w zbiorniku.mamar6 pisze:zauwarzylem iz przy silnych mrozach pojawily sie grudki lodu w zbiorniczku. Wstrzymywalem sie z wymiana do wymiany rozrzadu ale teraz nie wiem co robic. Czy wymienic najpierw plyn na g12 i sprawdzac czy bedzie blad sie powtarzal, czy odrazu wymieniac czujnik ,prosze o porady ?!
Po wymianie sprawdź wtyczkę do czujnika może coś słabo łączy i jak to nic nie pomoże to czujnik do wymiany. Może być uwalony i nie będzie widocznych tego objawów.
Pozdrawiam

Jak samochód, to tylko Audi;)
no to chyba od tego zacznę jak tak i będę obserwował co dalej. Kupiłem auto niedawno i powoli wychodzą jakieś "kwiatki"...
[ Dodano: 2017-01-19, 22:49 ]
a więc było tak, pojechałem na wyminę świec a tu niespodzianka. Pełno oleju w świecach , uszczelki pod pokrywami do wymiany od razu... Doszły do tego stare sparciałe przewody, więc mam nadzieję że już się błąd nie będzie powtarzał wypadających zaworów. Błędy skasowane teraz pozostaje obserwacja czy engine check nie wyskoczy za jakiś czas...
Dzięki za wsparcie
[ Dodano: 2017-01-20, 23:07 ]
A więc po jednym dniu jeżdżenia wynik jest taki że dzisiaj wieczorem przez chwilę zapachniało olejem w kabinie mojej a6 i zapaliła się kontrolka engine check od razu. Jutro pierwsza rzecz rano to sprawdzenie jakie wystąpiły znów błędy... Czy nigdy nie może być dobrze...





[ Dodano: 2017-01-19, 22:49 ]
a więc było tak, pojechałem na wyminę świec a tu niespodzianka. Pełno oleju w świecach , uszczelki pod pokrywami do wymiany od razu... Doszły do tego stare sparciałe przewody, więc mam nadzieję że już się błąd nie będzie powtarzał wypadających zaworów. Błędy skasowane teraz pozostaje obserwacja czy engine check nie wyskoczy za jakiś czas...
Dzięki za wsparcie
[ Dodano: 2017-01-20, 23:07 ]
A więc po jednym dniu jeżdżenia wynik jest taki że dzisiaj wieczorem przez chwilę zapachniało olejem w kabinie mojej a6 i zapaliła się kontrolka engine check od razu. Jutro pierwsza rzecz rano to sprawdzenie jakie wystąpiły znów błędy... Czy nigdy nie może być dobrze...

