[ A6 C5] Upgrade hampli w C5
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 104
- Rejestracja: 07 sty 2015, 18:13
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Pomorskie
Czas przyszedł ocenić swoją zmianę jeżdżę już parę miesięcymwx pisze:Liczy się głownie średnica tarczy i powierzchnia tłoczka, która przekłada się na siłę zaciskania. Tarcza jest taka sama, a różnica w zsumowanej powierzchni tłoczków to ok 2% (na korzyść HP2)
Niestety małe klocuszki z zacisków HP2 łatwiej przegrzać, no i wybór klocków jest mniejszy niż w przypadku FNRG60.
HP2 są bardziej skomplikowane i problematyczne ze względu na spore rozmiary, dlatego np. w allroadach zastąpiły je prostsze konstrukcyjnie zaciski FNRG60.
Opisz swoje wrażenia po tej zmianie jak już wszystko się dotrze bo to dość ciekawe.
1 po dobrym rozgrzaniu tarcz powiedzmy dystans powyżej 50km hamulce zaczynają bić wina krzywych tarczy czy raczej mojej "modyfikacji tarcze Zimmerman klocki MS
2 sprawdzić bicie tarcz i piast jeżeli nie mają bicie ( w co nie bardzo wierze bo niestety mechanik zakładający tarcze jak sie okazało posmarował powierzchnie styku tarczy i piasty smarem a tego nie wolno robić. Moja wina bo nie patrzyłem na łapy a trza było
3 Na szczęście stare zaciski leżą sobie na półce w piwnicy odkurzyć wymienić uszczelnienie i osłonki tłoczków i zakładać?
4 Nie mam pojęcia ale zacznę od sprawdzenia bicia (chłopak się z ojca śmieje że stary zamienił siekierkę na kijek)

Sprawdzone prawe koło bicie tarczy około 0,2 mm dopuszczalne 0,06 lewe w normie więc tarcze i klocki poszły na złom kupiłem nowe tarcze i klocki i tematy z przednimi hamulcami nie ma ale żeby nie było tak wesoło to grzeje mi sie lewy tył. Zacisk wyjety wyczyszczony nowe uszczelnienie załozony i.. dalej grzeje wymieniony przewód elastyczny bo zachodzila obawa że to on jest sprawca i co dalej grzeje, linka hamulca chodzi w pancerzy bez zadnych oporow i zacięć co może być przyczyną szukam też info na forum i nie wiem

Ostatnio zmieniony 28 sty 2017, 14:44 przez Kosmy, łącznie zmieniany 2 razy.
Trza było iść w brembo 17z i tarcze 330 pod felgi 17 cali. lub brembo 18z i tarcze 345 pod felfi min. 18 cali.
Z tymi pływającymi zaciskami zawsze coś jest nie tak. U mnie podobnie było , dwa nowe komplety , zimermann wiercone i gładkie , klocki ferodo , ate i ciągle były jakieś drgania mimo sprawnego zacisku.
P0 założenie zestawu brembo różnica ogromna w zachowaniu i hamowaniu.
Z tymi pływającymi zaciskami zawsze coś jest nie tak. U mnie podobnie było , dwa nowe komplety , zimermann wiercone i gładkie , klocki ferodo , ate i ciągle były jakieś drgania mimo sprawnego zacisku.
P0 założenie zestawu brembo różnica ogromna w zachowaniu i hamowaniu.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 468
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
Mazdomania pisze:Kurcze ciężko będzie.
nooo właśnie....

Pomysł wydaje się być dobry tylko ja myślałem, żeby to zrobić przed montażem nowej tarczy przykładając klocek hamulcoy oznaczając jego dolną część na tarczy i ten nieużywany „nadmiar” zebrać z tarczy na tokarce lub tak jak piszesz na frezarce. Powiedzmy na głębokość 1mm to pozostaje do sprawdzenia jeżeli będę miał tarcze w rękach.
Chcę jeszcze sprawdzić tarcze Zimmermann 400.3649.20 chyba z Mercedesa ML tarcza jest cieńsza o 2,0mm czyli 32 mm a nie 34mm ale ma 350mm offset 54,5 mm tylko otwór centralny 67 mm - do przetoczenia na 68 mm lub Zimmermann 100.3357.20 tutaj 356 mm do przetoczenia na 350 mm, ale i tutaj offset jest inny - 52,4 mm, a z tego, co wiem u Ciebie Gosia jest offset 59,6 mm. Było by najlepiej mieć tarcze "na żywo" i robić przymiarkę.

- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Kwestia jeszcze jakich zwrotnic użyjesz. U mnie trzeba było użyć podkładek między uszy zwrotnicy, a zacisk o grubości ok. 1.5mm, czyli realnie aby było bez podkładek offset 58mm byłby idealny do wycentrowania zacisku nad tarczą. W przedliftowych S6 inna grubość tych podkładek szła, a jak ktoś założył zwrotnicę z RS-a to jeszcze inaczej trzeba było kombinować z tego co pamiętam. Najlepiej jakbyś miał zacisk i komplet tarcz do przymiarki - byłby wtedy punkt odniesienia w którą stronę najlepiej iść.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 309
- Rejestracja: 11 sty 2010, 18:57
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
w poliftowej esie i rsie szla ta sama zwrotnica dla przykładu lewa to 4B3407253G co do tarcz to zasugerowałem się wypowiedzią Immo który wrzucał ten zestaw i mi powiedział że podchodzi 360mm po pewnej przeróbce uszu zacisku i zwrotnicy i nie trzeba toczyć tarczy na 350 nr tarcz też ma w razie czego ale mogę zmierzyć jutro dokładnie
Cytat z naszej rozmowy na maila mam nadzieje że się nie obrazi że wrzuciłem
Hej Immo
1. Znajomy szuka też takich zacisków na przód i mi mówiłeś że można jakoś pod szlifować zaciski gdzieś ( pewnie uszy ) że siada tarcza 360mm bez toczenia i żadnych dystansów rozwiejesz wątpliwości co dokładnie zrobić z tym zaciskiem??
Hej,
co do zacisków, to trzeba przerobić otwory w uszach tzn. przesunąć o 2mm w dół i najlepiej zmniejszyć średnicę o 2mm (bodajże z fi14 na fi12), żeby odsunąć zacisk od osi piasty. Ja liznąłem jeszcze minimalnie owal zacisku od wewnątrz, ale nie wiem czy to konieczne. Wolałem tak zrobić żeby tarcza nie wchodziła na styk tylko miała luz techniczny
także wnioskuje że tej wypowiedzi że siada tarcza 360
Cytat z naszej rozmowy na maila mam nadzieje że się nie obrazi że wrzuciłem
Hej Immo
1. Znajomy szuka też takich zacisków na przód i mi mówiłeś że można jakoś pod szlifować zaciski gdzieś ( pewnie uszy ) że siada tarcza 360mm bez toczenia i żadnych dystansów rozwiejesz wątpliwości co dokładnie zrobić z tym zaciskiem??
Hej,
co do zacisków, to trzeba przerobić otwory w uszach tzn. przesunąć o 2mm w dół i najlepiej zmniejszyć średnicę o 2mm (bodajże z fi14 na fi12), żeby odsunąć zacisk od osi piasty. Ja liznąłem jeszcze minimalnie owal zacisku od wewnątrz, ale nie wiem czy to konieczne. Wolałem tak zrobić żeby tarcza nie wchodziła na styk tylko miała luz techniczny

także wnioskuje że tej wypowiedzi że siada tarcza 360