Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Upgrade hampli w C5

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 22 paź 2016, 21:51

jakie w końcu jarzma zamontowałeś?

Majowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 15 paź 2016, 20:54
Lokalizacja: Końskie

Post autor: Majowy » 22 paź 2016, 22:37

Kupiłem dokładnie ten zestaw

Obrazek

Nr nabity na jarzmie to 569 z "kopniętym" kwadratem.
177km/367nm

Kosmy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 07 sty 2015, 18:13
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Kosmy » 04 sty 2017, 21:12

mwx pisze:Liczy się głownie średnica tarczy i powierzchnia tłoczka, która przekłada się na siłę zaciskania. Tarcza jest taka sama, a różnica w zsumowanej powierzchni tłoczków to ok 2% (na korzyść HP2)
Niestety małe klocuszki z zacisków HP2 łatwiej przegrzać, no i wybór klocków jest mniejszy niż w przypadku FNRG60.
HP2 są bardziej skomplikowane i problematyczne ze względu na spore rozmiary, dlatego np. w allroadach zastąpiły je prostsze konstrukcyjnie zaciski FNRG60.

Opisz swoje wrażenia po tej zmianie jak już wszystko się dotrze bo to dość ciekawe.
Czas przyszedł ocenić swoją zmianę jeżdżę już parę miesięcy
1 po dobrym rozgrzaniu tarcz powiedzmy dystans powyżej 50km hamulce zaczynają bić wina krzywych tarczy czy raczej mojej "modyfikacji tarcze Zimmerman klocki MS
2 sprawdzić bicie tarcz i piast jeżeli nie mają bicie ( w co nie bardzo wierze bo niestety mechanik zakładający tarcze jak sie okazało posmarował powierzchnie styku tarczy i piasty smarem a tego nie wolno robić. Moja wina bo nie patrzyłem na łapy a trza było
3 Na szczęście stare zaciski leżą sobie na półce w piwnicy odkurzyć wymienić uszczelnienie i osłonki tłoczków i zakładać?
4 Nie mam pojęcia ale zacznę od sprawdzenia bicia (chłopak się z ojca śmieje że stary zamienił siekierkę na kijek) <nerwus>
Sprawdzone prawe koło bicie tarczy około 0,2 mm dopuszczalne 0,06 lewe w normie więc tarcze i klocki poszły na złom kupiłem nowe tarcze i klocki i tematy z przednimi hamulcami nie ma ale żeby nie było tak wesoło to grzeje mi sie lewy tył. Zacisk wyjety wyczyszczony nowe uszczelnienie załozony i.. dalej grzeje wymieniony przewód elastyczny bo zachodzila obawa że to on jest sprawca i co dalej grzeje, linka hamulca chodzi w pancerzy bez zadnych oporow i zacięć co może być przyczyną szukam też info na forum i nie wiem <wnerw>
Ostatnio zmieniony 28 sty 2017, 14:44 przez Kosmy, łącznie zmieniany 2 razy.

Irekk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 07 mar 2012, 20:07
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Irekk » 06 sty 2017, 18:12

Trza było iść w brembo 17z i tarcze 330 pod felgi 17 cali. lub brembo 18z i tarcze 345 pod felfi min. 18 cali.
Z tymi pływającymi zaciskami zawsze coś jest nie tak. U mnie podobnie było , dwa nowe komplety , zimermann wiercone i gładkie , klocki ferodo , ate i ciągle były jakieś drgania mimo sprawnego zacisku.
P0 założenie zestawu brembo różnica ogromna w zachowaniu i hamowaniu.

marcin85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 11 sty 2010, 18:57
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 06 sty 2017, 19:35

do 18z da rade wrzucic 360 i miec 17 fele nie koniecznie 18

Kosmy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 07 sty 2015, 18:13
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Kosmy » 07 sty 2017, 19:11

Na razie nici ze sprawdzenia córka zabrała ojcu samochód bo jej się rozkraczył tylko pasek wielorowkowy pękł a że to Saab to tylko do wymiany pasek napinacz i rolka więc narazie nici ale na wszelki wypadek odświeżę zaciski bo mam w piwnicy audi 974 i 973 <radocha>

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 468
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 12 sty 2017, 23:36

marcin85 pisze:do 18z da rade wrzucic 360
Mogę poprosić o rozwinięcie tego tematu....

Gosia z forum zmieniała na 18Z i z tego, co pisała to toczyła tarcze na 350mm. Więc jak jest dokładnie z tymi 360mm o czym piszesz? <mysli>

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 13 sty 2017, 10:06

Tak, dokładnie. Ja toczyłam, bo nie ma opcji pod 18z wrzucić bezpośrednio 360, trzeba staczać na minimum 352, a bezpieczniej na 350, wtedy na pewno wszystko ładnie się mieści.

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 468
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 13 sty 2017, 20:15

<luzik>
Dzięki Gosia za info
dokładnie to czytałem kilka/kilkanaście stron wcześniej, napisz proszę czy klocki hamulcowe z przodu zbierają całą powierzchnię tarczy czy zostaje rant w jej dolnej bądź górnej części. Tak jak to ma miejsce czasami z tyłu.

Pozdrawiam,
Grzegorz.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 14 sty 2017, 08:29

Klocki niestety nie zbierają w pełni. Zostaje rant w dolnej części jakieś ok. 3-4 milimetry z tego co pamiętam.

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 468
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 14 sty 2017, 13:46

OK,
dzięki za info no to bardzo nieładnie, że rant zostaje no cóż tak się mi wydawało, że tak może być niestety potwierdziłaś ten fakt. Będę szukał jeszcze innych tarcz, żeby zminimalizować ten problem może się uda.

Pozdrawiam,
Grzegorz :)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 14 sty 2017, 20:13

Kurcze ciężko będzie. Jedyne co mi przychodzi do głowy to poczekać aż zrobi się na klocku "odcisk" i frezarką zdjąć to czego nie zbiera tarcza <mysli>

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 468
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 15 sty 2017, 21:15

Mazdomania pisze:Kurcze ciężko będzie.


nooo właśnie.... :|

Pomysł wydaje się być dobry tylko ja myślałem, żeby to zrobić przed montażem nowej tarczy przykładając klocek hamulcoy oznaczając jego dolną część na tarczy i ten nieużywany &#8222;nadmiar&#8221; zebrać z tarczy na tokarce lub tak jak piszesz na frezarce. Powiedzmy na głębokość 1mm to pozostaje do sprawdzenia jeżeli będę miał tarcze w rękach.

Chcę jeszcze sprawdzić tarcze Zimmermann 400.3649.20 chyba z Mercedesa ML tarcza jest cieńsza o 2,0mm czyli 32 mm a nie 34mm ale ma 350mm offset 54,5 mm tylko otwór centralny 67 mm - do przetoczenia na 68 mm lub Zimmermann 100.3357.20 tutaj 356 mm do przetoczenia na 350 mm, ale i tutaj offset jest inny - 52,4 mm, a z tego, co wiem u Ciebie Gosia jest offset 59,6 mm. Było by najlepiej mieć tarcze "na żywo" i robić przymiarkę.

<luzik>

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 15 sty 2017, 21:40

Kwestia jeszcze jakich zwrotnic użyjesz. U mnie trzeba było użyć podkładek między uszy zwrotnicy, a zacisk o grubości ok. 1.5mm, czyli realnie aby było bez podkładek offset 58mm byłby idealny do wycentrowania zacisku nad tarczą. W przedliftowych S6 inna grubość tych podkładek szła, a jak ktoś założył zwrotnicę z RS-a to jeszcze inaczej trzeba było kombinować z tego co pamiętam. Najlepiej jakbyś miał zacisk i komplet tarcz do przymiarki - byłby wtedy punkt odniesienia w którą stronę najlepiej iść.

marcin85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 11 sty 2010, 18:57
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 16 sty 2017, 22:07

w poliftowej esie i rsie szla ta sama zwrotnica dla przykładu lewa to 4B3407253G co do tarcz to zasugerowałem się wypowiedzią Immo który wrzucał ten zestaw i mi powiedział że podchodzi 360mm po pewnej przeróbce uszu zacisku i zwrotnicy i nie trzeba toczyć tarczy na 350 nr tarcz też ma w razie czego ale mogę zmierzyć jutro dokładnie

Cytat z naszej rozmowy na maila mam nadzieje że się nie obrazi że wrzuciłem

Hej Immo


1. Znajomy szuka też takich zacisków na przód i mi mówiłeś że można jakoś pod szlifować zaciski gdzieś ( pewnie uszy ) że siada tarcza 360mm bez toczenia i żadnych dystansów rozwiejesz wątpliwości co dokładnie zrobić z tym zaciskiem??


Hej,
co do zacisków, to trzeba przerobić otwory w uszach tzn. przesunąć o 2mm w dół i najlepiej zmniejszyć średnicę o 2mm (bodajże z fi14 na fi12), żeby odsunąć zacisk od osi piasty. Ja liznąłem jeszcze minimalnie owal zacisku od wewnątrz, ale nie wiem czy to konieczne. Wolałem tak zrobić żeby tarcza nie wchodziła na styk tylko miała luz techniczny :)

także wnioskuje że tej wypowiedzi że siada tarcza 360

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja