Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ A6 C5] Wymiana błotnika prawy przód.

Nadwozie
Awatar użytkownika
manieksoma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 15 lis 2009, 17:01
Lokalizacja: wyszków

Post autor: manieksoma » 03 maja 2011, 08:08

kolego i jak musiałeś ściągać drzwi? sam przymierzam się do wyciągnięcia błotnika. Napisz jak Ci poszło i może jak masz zdjęcia to wrzuć.

Awatar użytkownika
Wujek-West
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 711
Rejestracja: 15 sie 2010, 09:51
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/Łaziska
Kontakt:

Post autor: Wujek-West » 03 maja 2011, 09:44

nie trzeba sciagac drzwi aby odkrecić błotnik
Tylko słaba Polska boi się silnego Śląska

DaveA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 30 sty 2011, 19:06
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: DaveA6 » 03 maja 2011, 15:09

nie trzeba ściągać drzwi, niestety nie mam fotek, wystarczy wyjąć nadkole, odchylić zderzak z jednej strony i odgiąć próg wtedy masz dojście do wszystkich śrub mocujących błotnik.
Wiele serc, jedno bicie, tylko Audi ponad życie.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 07 maja 2011, 19:28

Ja polecam zamiast odginania progu po prostu go odkręcić.
Z jednej strony odkręcałem odginając i wtykając klucz udało mi się nadłamać plastikowe mocowanie <uoee> .

Z drugiej postanowiłem odkręcić próg i poszło mi to szybciej niż z pierwszej, bo nie traciłem czasu na kombinowanie jak i gdzie wetknąć kluczyk.

Próg odkręca się prosto - trzeba zaatakować wszystkie widoczne śruby i te pod nakładką z napisem AUDI. Nakładki nie trzeba odklejać, wystarczy drewnianą/plastikową szpatułką podważać w miejscu łączenia jej z nakładką progu i odczepić zatrzaski na całej długości - wtedy ukażą się śruby.

DaveA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 30 sty 2011, 19:06
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: DaveA6 » 07 maja 2011, 20:29

mwx pisze:Ja polecam zamiast odginania progu po prostu go odkręcić.
ja niestety nie mogłem odkręcić progu z tego względu, iż 2 śruby miały objechany gwint i kręciły się kręciły ale wykręcić nie chciał :) odkręciłem pierwszą od przodu i delikatnie odgiąłem próg na szczęście bez pęknięcia. <radocha>
Wiele serc, jedno bicie, tylko Audi ponad życie.

Awatar użytkownika
Wujek-West
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 711
Rejestracja: 15 sie 2010, 09:51
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/Łaziska
Kontakt:

Post autor: Wujek-West » 07 maja 2011, 21:13

ja ,usze progi sciagnac do lakierowania , a kolego masz jakies foto z sciagania progów co i jak
Tylko słaba Polska boi się silnego Śląska

DaveA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 30 sty 2011, 19:06
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: DaveA6 » 07 maja 2011, 22:16

Wujek-West pisze:ja ,usze progi sciagnac do lakierowania , a kolego masz jakies foto z sciagania progów co i jak
od spodu są śruby TORX wystarczy je odkręcić i zdejmujesz progi.
Wiele serc, jedno bicie, tylko Audi ponad życie.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 08 maja 2011, 00:43

Fotek nie mam.

ÂŚrubki są od spodu no i pod tą ozdobną listewką z napisem o której pisałem. Nie odczepiaj tej listewki żadnym metalowym narzędziem, żeby nie pokaleczyć - najlepiej jakiś mocny plastikowy nóż, albo drewniana szpatułka. Da się też gołymi paluchami. Pamiętaj, że nie odczepiasz całej listewki i nie rwiesz w górę, tylko wyczepiasz z zaczepów tę część która jest już pod lekkim skosem od poziomu - ją potem delikatnie się odgina, żeby dotrzeć do śrubek. Jest miękka, nic się nie łamie.

Musisz jeszcze chyba odkręcić te dwie śrubki które łączą nadkole z nakładką. Nie zapomnij odkręcić śruby która mocuje od dołu nakładkę przed tylnym kołem - ona też trzyma nakładkę progu.

Jest jeszcze taka jedna zakamuflowana pod zawiasem przednich drzwi - wypatrzysz bez problemu.

Z przodu nakładki siedzą w zatrzaskach mocowanych do takich plastików - mi nie udało się tych zatrzasków wyjąć tak, żeby ich nie zepsuć, ale może jest jakiś sposób.

Generalnie zdjęcie nakładki progu zajęło mi jakieś 5 minut - nie jest skomplikowane.

Jeśli jakaś śruba/wkręt zacznie obracać się i nie będzie chciał puścić (jeden taki miałem) to po prostu wykręcaj go ciągnąc lekko za odkręcany element. W końcu wyjdzie albo załapie gwint i dasz mu radę.

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 09 gru 2016, 14:40

Odgrzeje kotleta. Czy żeby odkręcić błotnik przedni (a konkretnie tą śrubę pod zawiasem drzwi, to trzeba mieć drzwi otwarte do końca? Mam wąski garaż i zastanawiam się czy dam radę to zrobić.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 12 gru 2016, 16:55

Możesz na moment przecież wyjechać z garażu i zaatakować tę śrubę z otwartymi drzwiami.
Jak masz tak wąski garaż że nie możesz nawet otworzyć drzwi to będzie prze***na robota. Musisz się zmieścić obok auta, żeby odkręcić próg, żeby wyjąć nadkole itp.

Łukasz1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 12 maja 2013, 22:23
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin

Re: [ A6 C5] Wymiana błotnika prawy przód.

Post autor: Łukasz1981 » 10 sty 2017, 04:08

DaveA6 pisze:Witam, szukałem i szukałem ale się nie doszukałem, był temat ale do innego modelu A6. Potrzebuje wymienić podany w temacie błotnik. Czy ktoś mógłby wrzucić jakiś schemat bądź opisać krok po kroku jak go zdemontować. Muszę dopasować zakupiony zamiennik zanim oddam go w ręce lakiernika.

Pod żadnym pozorem nie kupuj zamiennika , .. bo potem będziesz płakał - nie zawsze są dobrze spasowane . Jak dobrze popatrzysz to kupisz ładną używkę w kolorze Twego auta .
Aby wymienić błotnik trzeba odkręcić zderzak , śruby nadkola - jedna jest głęboko schowana przy gnieździe mocowania amortyzatora .

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: [ A6 C5] Wymiana błotnika prawy przód.

Post autor: Pioter211 » 10 sty 2017, 10:03

Łukasz1981 pisze:
DaveA6 pisze:Witam, szukałem i szukałem ale się nie doszukałem, był temat ale do innego modelu A6. Potrzebuje wymienić podany w temacie błotnik. Czy ktoś mógłby wrzucić jakiś schemat bądź opisać krok po kroku jak go zdemontować. Muszę dopasować zakupiony zamiennik zanim oddam go w ręce lakiernika.

Pod żadnym pozorem nie kupuj zamiennika , .. bo potem będziesz płakał - nie zawsze są dobrze spasowane . Jak dobrze popatrzysz to kupisz ładną używkę w kolorze Twego auta .
Aby wymienić błotnik trzeba odkręcić zderzak , śruby nadkola - jedna jest głęboko schowana przy gnieździe mocowania amortyzatora .
Nie zgadzam się. Kupiłem zamiennik i nie miałem ŻADNEGO problemu z zamontowanie mi spasowaniem. Dla zainteresowanych mogę podać na priv dane sprzedającego.

Józefoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 11 paź 2016, 23:16
Lokalizacja: Motycz

Post autor: Józefoo » 23 cze 2017, 18:27

No to teraz ja opiszę zamówienie u papawls czy coś takiego na allegro błotnik ok bez rdzy itd zabezpieczony i pomalowany znaczy 2 błotniki bo kupiłem 2 sztuki i tu kończą się zalety kolor podany z wlepy a kolor który przyszedł (odcień ) porażka do tego gość wciska kit że auto bite itd takie wytłumaczenie. Jeśli chodzi o spasowanie nie ma większych problemów ale jakośc blachy w porównaniu do zardzewiałego oryginału ... stary waży 5 kg a nowy chyba ze 2 a może i togo nie radzę się nie opierać o auto...wgniota od razu. Najbardziej jednak ubolewam nad kolorem lewy bok musiałem malowac bo kupiłem auto z rysą przez 2 drzwi a do tego spody drzwi więc tego już tak nie widać bo lakiernik mi to ścieniował a z prawej niestety było ok wsio prócz dołów drzwi no nowy błotnik w całkiem innym odcieniu jak szare i białe. Niestety ja nie polecam teraz trochę żałuje bo już umówiłem się na cieniowanie na drzwiach tego błotnika, szkoda że nie robiłem oryginału ale pewnie je odratuję jeszcze. Nie wiem jak z kolorami innymi bo ja mam auto srebrne może te ciemniejsze kolory są ok. A jeszcze jedno nie wiem jak magiki zdejmują błotnik bez zdjęcia osłon progów, pod osłona jest plastik jakiś na 3 śruby i dopiero pod nim 2 śruby od błotnika, szybciej zdejmiecie osłonę progu i nie połamiecie przy tym nic innego.
Polonez Caro/Audi 80sedan/Passat B3 sedan/2xTransporter T4-> Audi A6C5 Avant

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl