[ A6 C5] Wymiana błotnika prawy przód.
- manieksoma
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 60
- Rejestracja: 15 lis 2009, 17:01
- Lokalizacja: wyszków
- Wujek-West
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 711
- Rejestracja: 15 sie 2010, 09:51
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/Łaziska
- Kontakt:
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Ja polecam zamiast odginania progu po prostu go odkręcić.
Z jednej strony odkręcałem odginając i wtykając klucz udało mi się nadłamać plastikowe mocowanie
.
Z drugiej postanowiłem odkręcić próg i poszło mi to szybciej niż z pierwszej, bo nie traciłem czasu na kombinowanie jak i gdzie wetknąć kluczyk.
Próg odkręca się prosto - trzeba zaatakować wszystkie widoczne śruby i te pod nakładką z napisem AUDI. Nakładki nie trzeba odklejać, wystarczy drewnianą/plastikową szpatułką podważać w miejscu łączenia jej z nakładką progu i odczepić zatrzaski na całej długości - wtedy ukażą się śruby.
Z jednej strony odkręcałem odginając i wtykając klucz udało mi się nadłamać plastikowe mocowanie

Z drugiej postanowiłem odkręcić próg i poszło mi to szybciej niż z pierwszej, bo nie traciłem czasu na kombinowanie jak i gdzie wetknąć kluczyk.
Próg odkręca się prosto - trzeba zaatakować wszystkie widoczne śruby i te pod nakładką z napisem AUDI. Nakładki nie trzeba odklejać, wystarczy drewnianą/plastikową szpatułką podważać w miejscu łączenia jej z nakładką progu i odczepić zatrzaski na całej długości - wtedy ukażą się śruby.
ja niestety nie mogłem odkręcić progu z tego względu, iż 2 śruby miały objechany gwint i kręciły się kręciły ale wykręcić nie chciałmwx pisze:Ja polecam zamiast odginania progu po prostu go odkręcić.


Wiele serc, jedno bicie, tylko Audi ponad życie.
- Wujek-West
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 711
- Rejestracja: 15 sie 2010, 09:51
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/Łaziska
- Kontakt:
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Fotek nie mam.
ÂŚrubki są od spodu no i pod tą ozdobną listewką z napisem o której pisałem. Nie odczepiaj tej listewki żadnym metalowym narzędziem, żeby nie pokaleczyć - najlepiej jakiś mocny plastikowy nóż, albo drewniana szpatułka. Da się też gołymi paluchami. Pamiętaj, że nie odczepiasz całej listewki i nie rwiesz w górę, tylko wyczepiasz z zaczepów tę część która jest już pod lekkim skosem od poziomu - ją potem delikatnie się odgina, żeby dotrzeć do śrubek. Jest miękka, nic się nie łamie.
Musisz jeszcze chyba odkręcić te dwie śrubki które łączą nadkole z nakładką. Nie zapomnij odkręcić śruby która mocuje od dołu nakładkę przed tylnym kołem - ona też trzyma nakładkę progu.
Jest jeszcze taka jedna zakamuflowana pod zawiasem przednich drzwi - wypatrzysz bez problemu.
Z przodu nakładki siedzą w zatrzaskach mocowanych do takich plastików - mi nie udało się tych zatrzasków wyjąć tak, żeby ich nie zepsuć, ale może jest jakiś sposób.
Generalnie zdjęcie nakładki progu zajęło mi jakieś 5 minut - nie jest skomplikowane.
Jeśli jakaś śruba/wkręt zacznie obracać się i nie będzie chciał puścić (jeden taki miałem) to po prostu wykręcaj go ciągnąc lekko za odkręcany element. W końcu wyjdzie albo załapie gwint i dasz mu radę.
ÂŚrubki są od spodu no i pod tą ozdobną listewką z napisem o której pisałem. Nie odczepiaj tej listewki żadnym metalowym narzędziem, żeby nie pokaleczyć - najlepiej jakiś mocny plastikowy nóż, albo drewniana szpatułka. Da się też gołymi paluchami. Pamiętaj, że nie odczepiasz całej listewki i nie rwiesz w górę, tylko wyczepiasz z zaczepów tę część która jest już pod lekkim skosem od poziomu - ją potem delikatnie się odgina, żeby dotrzeć do śrubek. Jest miękka, nic się nie łamie.
Musisz jeszcze chyba odkręcić te dwie śrubki które łączą nadkole z nakładką. Nie zapomnij odkręcić śruby która mocuje od dołu nakładkę przed tylnym kołem - ona też trzyma nakładkę progu.
Jest jeszcze taka jedna zakamuflowana pod zawiasem przednich drzwi - wypatrzysz bez problemu.
Z przodu nakładki siedzą w zatrzaskach mocowanych do takich plastików - mi nie udało się tych zatrzasków wyjąć tak, żeby ich nie zepsuć, ale może jest jakiś sposób.
Generalnie zdjęcie nakładki progu zajęło mi jakieś 5 minut - nie jest skomplikowane.
Jeśli jakaś śruba/wkręt zacznie obracać się i nie będzie chciał puścić (jeden taki miałem) to po prostu wykręcaj go ciągnąc lekko za odkręcany element. W końcu wyjdzie albo załapie gwint i dasz mu radę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 152
- Rejestracja: 12 maja 2013, 22:23
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Szczecin
Re: [ A6 C5] Wymiana błotnika prawy przód.
DaveA6 pisze:Witam, szukałem i szukałem ale się nie doszukałem, był temat ale do innego modelu A6. Potrzebuje wymienić podany w temacie błotnik. Czy ktoś mógłby wrzucić jakiś schemat bądź opisać krok po kroku jak go zdemontować. Muszę dopasować zakupiony zamiennik zanim oddam go w ręce lakiernika.
Pod żadnym pozorem nie kupuj zamiennika , .. bo potem będziesz płakał - nie zawsze są dobrze spasowane . Jak dobrze popatrzysz to kupisz ładną używkę w kolorze Twego auta .
Aby wymienić błotnik trzeba odkręcić zderzak , śruby nadkola - jedna jest głęboko schowana przy gnieździe mocowania amortyzatora .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 458
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: [ A6 C5] Wymiana błotnika prawy przód.
Nie zgadzam się. Kupiłem zamiennik i nie miałem ŻADNEGO problemu z zamontowanie mi spasowaniem. Dla zainteresowanych mogę podać na priv dane sprzedającego.Łukasz1981 pisze:DaveA6 pisze:Witam, szukałem i szukałem ale się nie doszukałem, był temat ale do innego modelu A6. Potrzebuje wymienić podany w temacie błotnik. Czy ktoś mógłby wrzucić jakiś schemat bądź opisać krok po kroku jak go zdemontować. Muszę dopasować zakupiony zamiennik zanim oddam go w ręce lakiernika.
Pod żadnym pozorem nie kupuj zamiennika , .. bo potem będziesz płakał - nie zawsze są dobrze spasowane . Jak dobrze popatrzysz to kupisz ładną używkę w kolorze Twego auta .
Aby wymienić błotnik trzeba odkręcić zderzak , śruby nadkola - jedna jest głęboko schowana przy gnieździe mocowania amortyzatora .
No to teraz ja opiszę zamówienie u papawls czy coś takiego na allegro błotnik ok bez rdzy itd zabezpieczony i pomalowany znaczy 2 błotniki bo kupiłem 2 sztuki i tu kończą się zalety kolor podany z wlepy a kolor który przyszedł (odcień ) porażka do tego gość wciska kit że auto bite itd takie wytłumaczenie. Jeśli chodzi o spasowanie nie ma większych problemów ale jakośc blachy w porównaniu do zardzewiałego oryginału ... stary waży 5 kg a nowy chyba ze 2 a może i togo nie radzę się nie opierać o auto...wgniota od razu. Najbardziej jednak ubolewam nad kolorem lewy bok musiałem malowac bo kupiłem auto z rysą przez 2 drzwi a do tego spody drzwi więc tego już tak nie widać bo lakiernik mi to ścieniował a z prawej niestety było ok wsio prócz dołów drzwi no nowy błotnik w całkiem innym odcieniu jak szare i białe. Niestety ja nie polecam teraz trochę żałuje bo już umówiłem się na cieniowanie na drzwiach tego błotnika, szkoda że nie robiłem oryginału ale pewnie je odratuję jeszcze. Nie wiem jak z kolorami innymi bo ja mam auto srebrne może te ciemniejsze kolory są ok. A jeszcze jedno nie wiem jak magiki zdejmują błotnik bez zdjęcia osłon progów, pod osłona jest plastik jakiś na 3 śruby i dopiero pod nim 2 śruby od błotnika, szybciej zdejmiecie osłonę progu i nie połamiecie przy tym nic innego.
Polonez Caro/Audi 80sedan/Passat B3 sedan/2xTransporter T4-> Audi A6C5 Avant