Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Rozładownie akumulatora.

Elektryka
Emdzej25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 09 cze 2016, 21:30
Imię: Jacek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Rozładownie akumulatora.

Post autor: Emdzej25 » 01 sty 2017, 21:41

Witam. Problem z rozładowywaniem się aku polega na tym że po nocy 10% miałem już ten problem jesienią ale na pewien czas się naprawił dziś wrócił, ale coś nie tak jest gdyż po odpaleniu auta na kablach pojeździłem około 30 min z wyłączonymi obciążeniami clima xenon nawet ekran mmi wyłączony jazda okolo 110km/h. Wydaje mi się że wskaźnik aku powinien pokazywać więcej niż 10% tym czasem nic się naładowało.
Może to jakiś system się nie usypia, alternator aku zwarcie na celach. Jeszcze go nie mierzyłem jakie ma napięcie ale jesienią jak się rozładował spadło do 9V o dziwo dał się zreanimować. Aku ma 3 lat warta silver 110.
Może ktoś z Was miał podobny problem lub wie gdzie szukać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 01 sty 2017, 21:53

Emdzej25 pisze:Aku ma 3 lat warta silver 110.
A sprawdzałeś ładowanie ??
Byłoby dobrze podmienić inne aku na próbę, tam pod maską są dwa zaciski do ładowania, sprawdzić czy czerwony się nie grzeje,
Jeżeli w/w będzie dobrze, stawiałbym na aku, mi takli akumulator padł po około roku.
Jest jeszcze podobny temat na forum i zajrzyj tam.

Emdzej25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 09 cze 2016, 21:30
Imię: Jacek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Emdzej25 » 01 sty 2017, 22:12

Jutro zmierzę go. Sprawdzę zaciski. Aku nie mam tak na szybko na podmiankę :-(
Co do ładowania w alternatorze jest Mostek Graetza on albo działa albo nie. Gdyby nie działał to 30 min na aku samochód chyba by nie wytrzymał podczas jazdy pogasło by wszystko. Chyba że się mylę?

Spoko poszukam też na forum.

skubiszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 520
Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
Imię: Przemo
Rocznik: 2010
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: skubiszek » 02 sty 2017, 09:00

i mnie wczoraj spotkała awaria

borykałem się z niedoładowanym aku, 3 tyg temu podłączyłem go pod prostownik exide, ładował się 14 h ale ładnie się naładował. Pojechałem na test i aku jest dobry i był naładowany- wynik na testerze Bardzo dobry.

Przed Sylwestrem auto znów miało problem z odpaleniem, odpaliłem na klemy.
Wczoraj podczas jazdy na desce zaświecił się akumulator czyli brak ładowania ale że byłem już prawie koło domu postanowiłem dojechać, niestety 2 km przed domem wszystko zgasło a zaświeciły się wszystkie możliwe kontrolki.

Sprawdziłem ładowanie - 8V, założyłem brata nowy akumulator 62 ah i jakoś do domu dojechałem, na jego aku pokazywało ładowanie 11.1V i skakało znów na 8V.

I teraz pytanie - regulator napięcia w końcu strzelił? Samochód miał tak, że potrafił jeździć 2 tyg albo i miesiąc super a po jednej nocy miał czasem problemy z odpalaniem- wynika z tego, że podczas jazdy dzień wcześniej alternator nie ładował.
Dałem akumulator do naładowania - ten swój i po 15,00 go odbiorę, żeby wrzucić go do auta i dojechać do mechanika. Jak z dostępnością części ? jak z demontażem alternatora? da się go zdjąć od dołu bez ściągania całego przodu ?

mrskoku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 19 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: wwa

Post autor: mrskoku » 02 sty 2017, 11:03

alternator da się wyjąć bez rozbierania całego przodu. W listopadzie robiłem u siebie. koszt w wwie 550pln - (demontaź, regeneracja, montaż). z alternatora została obudowa i stojan - reszta nowe.

skubiszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 520
Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
Imię: Przemo
Rocznik: 2010
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: skubiszek » 02 sty 2017, 12:58

jakie miałeś objawy?

mrskoku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 19 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: wwa

Post autor: mrskoku » 02 sty 2017, 15:30

ikonka od ładowania na zegarach, brak ładowania, wskaźnik naładowania spadał do 10% (ale dało się odpalić auto).
później wszystko zaczynało działać - akku się doładowywał - potem znowu przestawało.

i to wszystko jednego dnia. następnego dnia oddałem auto do warsztatu.
na początku myślałem, że to akumulator bo ma już 6 lat ale ten okazał się sprawny.

jak masz vcds to podłącz się i sprawdź bloki regulatora napięcia. u mnie był komunikat, że alternator "not ok"

skubiszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 520
Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
Imię: Przemo
Rocznik: 2010
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: skubiszek » 02 sty 2017, 18:37

auto już na warsztacie więc zobaczymy jutro co powiedzą

Emdzej25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 09 cze 2016, 21:30
Imię: Jacek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Emdzej25 » 03 sty 2017, 09:21

No to trochę posprawdzałem oto wartości
aku po uzbrojeniu auta bierze 5,6-6 A i w przeciągu 3 min spadło do 2,4A-1,99A
po około 30 minutach 0,74A i tak już zostało.
Prąd ładowania przy włączonych odbiornikach światła grzanie szyb radio itd ( od 0,5A i 2 min póżniej doszło do 1,2A (wydaje mi się trochę mało jak na prąd ładowania alternatora). Dodam że aku chyba nie jest w najlepszym stanie, tzn był ładowany po rozładowaniu do 0. Wczoraj jakie 7h i przyjął około 40Ah dziś dalszy ciąg ładowania.

oto log z niego

Address 61: Battery Regul. (4F0 910 181 E)

15:54:44 Group 001: Basic Functions
14.30 V Generator Voltage (specified)
14.10 V Battery Voltage (actual)
29.0 % Dynamic-Field Signal
0.00 s Load Response Time

15:54:44 Group 002: Battery Tamperatures && Shut-Off Stages
22.0°C Rail Temperature (actual)
4.0°C Battery Temperat. (valuation)
ConsSwOff 0 Emergency Shut-Off
StatCurStg 0 Static-Current Shut-Off Stage

15:54:44 Group 003: Battery Status I
100.0 % Battery Condition
6 ohms Internal Battery Resistance
0 Ah Qv (Battery Aging)
50 Ah Charge

Wie może ktoś jak to jest z tym aku jeśli chodzi o programowanie go przez vcdesa nie mam tych numerków, gdzie one mogą się znajdować albo jak je zdobyć obejrzałem aku i nic nie znalazłem.

mrskoku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 19 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: wwa

Post autor: mrskoku » 03 sty 2017, 09:31

masz cały wątek dot akumulatorów i ich kodowania

-a6-c6-akumulator-vt26524,45.htm

pzdr

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 03 sty 2017, 10:50

Emdzej25 pisze:po około 30 minutach 0,74A i tak już zostało
Jeżeli to jest faktyczny pobór prądu w stanie spoczynku - stanowczo bardzo za dużo, albo jeszcze nie wszystko jest uśpione, musiałbyś sprawdzić w zielonym menu w ustawieniach MMI
Ostatnio zmieniony 03 sty 2017, 11:35 przez camelllcamelll, łącznie zmieniany 1 raz.

skubiszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 520
Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
Imię: Przemo
Rocznik: 2010
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: skubiszek » 03 sty 2017, 11:32

cały alternator mam do wymiany, komutator, regulator napięcia- koniec szczotek, koniec łożysk i zaśniedziała cała obudowa.

Macie jakieś źródła gdzie kupić taki alternator?

mrskoku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 19 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: wwa

Post autor: mrskoku » 03 sty 2017, 11:50

to się przecież wymienia. po co chcesz kupować inną sztukę.
jak już pisałem u mnie z alternatora została obudowa i stojan - wszystko inne wymienione.
przy regeneracji obudowę powinni wyczyścić.

Emdzej25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 09 cze 2016, 21:30
Imię: Jacek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Emdzej25 » 03 sty 2017, 12:03

camelllcamelll pisze:
Emdzej25 pisze:po około 30 minutach 0,74A i tak już zostało
musiałbyś sprawdzić w zielonym menu w ustawieniach MMI

OK moge to ogarnąć tylko nie wiem czego mam szukać albo co powinno być zafistaszkowane a co nie. Może jakis "Tutorial"?

camelllcamelll - czy może co takiego


Aku do wymiany przyjął około 50Ah powinno być 110. Więc pewnie gdzies pewnie zwarcie ma.
Ostatnio zmieniony 03 sty 2017, 14:06 przez Emdzej25, łącznie zmieniany 1 raz.

skubiszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 520
Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
Imię: Przemo
Rocznik: 2010
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: skubiszek » 03 sty 2017, 13:19

tak ale obudowa też jest pęknięta i to dość mocno więc nie opłaca się tego robić

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja