Rozładownie akumulatora.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 09 cze 2016, 21:30
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Rozładownie akumulatora.
Witam. Problem z rozładowywaniem się aku polega na tym że po nocy 10% miałem już ten problem jesienią ale na pewien czas się naprawił dziś wrócił, ale coś nie tak jest gdyż po odpaleniu auta na kablach pojeździłem około 30 min z wyłączonymi obciążeniami clima xenon nawet ekran mmi wyłączony jazda okolo 110km/h. Wydaje mi się że wskaźnik aku powinien pokazywać więcej niż 10% tym czasem nic się naładowało.
Może to jakiś system się nie usypia, alternator aku zwarcie na celach. Jeszcze go nie mierzyłem jakie ma napięcie ale jesienią jak się rozładował spadło do 9V o dziwo dał się zreanimować. Aku ma 3 lat warta silver 110.
Może ktoś z Was miał podobny problem lub wie gdzie szukać.
Może to jakiś system się nie usypia, alternator aku zwarcie na celach. Jeszcze go nie mierzyłem jakie ma napięcie ale jesienią jak się rozładował spadło do 9V o dziwo dał się zreanimować. Aku ma 3 lat warta silver 110.
Może ktoś z Was miał podobny problem lub wie gdzie szukać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
A sprawdzałeś ładowanieEmdzej25 pisze:Aku ma 3 lat warta silver 110.

Byłoby dobrze podmienić inne aku na próbę, tam pod maską są dwa zaciski do ładowania, sprawdzić czy czerwony się nie grzeje,
Jeżeli w/w będzie dobrze, stawiałbym na aku, mi takli akumulator padł po około roku.
Jest jeszcze podobny temat na forum i zajrzyj tam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 09 cze 2016, 21:30
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Jutro zmierzę go. Sprawdzę zaciski. Aku nie mam tak na szybko na podmiankę
Co do ładowania w alternatorze jest Mostek Graetza on albo działa albo nie. Gdyby nie działał to 30 min na aku samochód chyba by nie wytrzymał podczas jazdy pogasło by wszystko. Chyba że się mylę?
Spoko poszukam też na forum.

Co do ładowania w alternatorze jest Mostek Graetza on albo działa albo nie. Gdyby nie działał to 30 min na aku samochód chyba by nie wytrzymał podczas jazdy pogasło by wszystko. Chyba że się mylę?
Spoko poszukam też na forum.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 520
- Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
- Imię: Przemo
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Q7
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecinek
i mnie wczoraj spotkała awaria
borykałem się z niedoładowanym aku, 3 tyg temu podłączyłem go pod prostownik exide, ładował się 14 h ale ładnie się naładował. Pojechałem na test i aku jest dobry i był naładowany- wynik na testerze Bardzo dobry.
Przed Sylwestrem auto znów miało problem z odpaleniem, odpaliłem na klemy.
Wczoraj podczas jazdy na desce zaświecił się akumulator czyli brak ładowania ale że byłem już prawie koło domu postanowiłem dojechać, niestety 2 km przed domem wszystko zgasło a zaświeciły się wszystkie możliwe kontrolki.
Sprawdziłem ładowanie - 8V, założyłem brata nowy akumulator 62 ah i jakoś do domu dojechałem, na jego aku pokazywało ładowanie 11.1V i skakało znów na 8V.
I teraz pytanie - regulator napięcia w końcu strzelił? Samochód miał tak, że potrafił jeździć 2 tyg albo i miesiąc super a po jednej nocy miał czasem problemy z odpalaniem- wynika z tego, że podczas jazdy dzień wcześniej alternator nie ładował.
Dałem akumulator do naładowania - ten swój i po 15,00 go odbiorę, żeby wrzucić go do auta i dojechać do mechanika. Jak z dostępnością części ? jak z demontażem alternatora? da się go zdjąć od dołu bez ściągania całego przodu ?
borykałem się z niedoładowanym aku, 3 tyg temu podłączyłem go pod prostownik exide, ładował się 14 h ale ładnie się naładował. Pojechałem na test i aku jest dobry i był naładowany- wynik na testerze Bardzo dobry.
Przed Sylwestrem auto znów miało problem z odpaleniem, odpaliłem na klemy.
Wczoraj podczas jazdy na desce zaświecił się akumulator czyli brak ładowania ale że byłem już prawie koło domu postanowiłem dojechać, niestety 2 km przed domem wszystko zgasło a zaświeciły się wszystkie możliwe kontrolki.
Sprawdziłem ładowanie - 8V, założyłem brata nowy akumulator 62 ah i jakoś do domu dojechałem, na jego aku pokazywało ładowanie 11.1V i skakało znów na 8V.
I teraz pytanie - regulator napięcia w końcu strzelił? Samochód miał tak, że potrafił jeździć 2 tyg albo i miesiąc super a po jednej nocy miał czasem problemy z odpalaniem- wynika z tego, że podczas jazdy dzień wcześniej alternator nie ładował.
Dałem akumulator do naładowania - ten swój i po 15,00 go odbiorę, żeby wrzucić go do auta i dojechać do mechanika. Jak z dostępnością części ? jak z demontażem alternatora? da się go zdjąć od dołu bez ściągania całego przodu ?
ikonka od ładowania na zegarach, brak ładowania, wskaźnik naładowania spadał do 10% (ale dało się odpalić auto).
później wszystko zaczynało działać - akku się doładowywał - potem znowu przestawało.
i to wszystko jednego dnia. następnego dnia oddałem auto do warsztatu.
na początku myślałem, że to akumulator bo ma już 6 lat ale ten okazał się sprawny.
jak masz vcds to podłącz się i sprawdź bloki regulatora napięcia. u mnie był komunikat, że alternator "not ok"
później wszystko zaczynało działać - akku się doładowywał - potem znowu przestawało.
i to wszystko jednego dnia. następnego dnia oddałem auto do warsztatu.
na początku myślałem, że to akumulator bo ma już 6 lat ale ten okazał się sprawny.
jak masz vcds to podłącz się i sprawdź bloki regulatora napięcia. u mnie był komunikat, że alternator "not ok"
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 09 cze 2016, 21:30
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
No to trochę posprawdzałem oto wartości
aku po uzbrojeniu auta bierze 5,6-6 A i w przeciągu 3 min spadło do 2,4A-1,99A
po około 30 minutach 0,74A i tak już zostało.
Prąd ładowania przy włączonych odbiornikach światła grzanie szyb radio itd ( od 0,5A i 2 min póżniej doszło do 1,2A (wydaje mi się trochę mało jak na prąd ładowania alternatora). Dodam że aku chyba nie jest w najlepszym stanie, tzn był ładowany po rozładowaniu do 0. Wczoraj jakie 7h i przyjął około 40Ah dziś dalszy ciąg ładowania.
oto log z niego
Address 61: Battery Regul. (4F0 910 181 E)
15:54:44 Group 001: Basic Functions
14.30 V Generator Voltage (specified)
14.10 V Battery Voltage (actual)
29.0 % Dynamic-Field Signal
0.00 s Load Response Time
15:54:44 Group 002: Battery Tamperatures && Shut-Off Stages
22.0°C Rail Temperature (actual)
4.0°C Battery Temperat. (valuation)
ConsSwOff 0 Emergency Shut-Off
StatCurStg 0 Static-Current Shut-Off Stage
15:54:44 Group 003: Battery Status I
100.0 % Battery Condition
6 ohms Internal Battery Resistance
0 Ah Qv (Battery Aging)
50 Ah Charge
Wie może ktoś jak to jest z tym aku jeśli chodzi o programowanie go przez vcdesa nie mam tych numerków, gdzie one mogą się znajdować albo jak je zdobyć obejrzałem aku i nic nie znalazłem.
aku po uzbrojeniu auta bierze 5,6-6 A i w przeciągu 3 min spadło do 2,4A-1,99A
po około 30 minutach 0,74A i tak już zostało.
Prąd ładowania przy włączonych odbiornikach światła grzanie szyb radio itd ( od 0,5A i 2 min póżniej doszło do 1,2A (wydaje mi się trochę mało jak na prąd ładowania alternatora). Dodam że aku chyba nie jest w najlepszym stanie, tzn był ładowany po rozładowaniu do 0. Wczoraj jakie 7h i przyjął około 40Ah dziś dalszy ciąg ładowania.
oto log z niego
Address 61: Battery Regul. (4F0 910 181 E)
15:54:44 Group 001: Basic Functions
14.30 V Generator Voltage (specified)
14.10 V Battery Voltage (actual)
29.0 % Dynamic-Field Signal
0.00 s Load Response Time
15:54:44 Group 002: Battery Tamperatures && Shut-Off Stages
22.0°C Rail Temperature (actual)
4.0°C Battery Temperat. (valuation)
ConsSwOff 0 Emergency Shut-Off
StatCurStg 0 Static-Current Shut-Off Stage
15:54:44 Group 003: Battery Status I
100.0 % Battery Condition
6 ohms Internal Battery Resistance
0 Ah Qv (Battery Aging)
50 Ah Charge
Wie może ktoś jak to jest z tym aku jeśli chodzi o programowanie go przez vcdesa nie mam tych numerków, gdzie one mogą się znajdować albo jak je zdobyć obejrzałem aku i nic nie znalazłem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
Jeżeli to jest faktyczny pobór prądu w stanie spoczynku - stanowczo bardzo za dużo, albo jeszcze nie wszystko jest uśpione, musiałbyś sprawdzić w zielonym menu w ustawieniach MMIEmdzej25 pisze:po około 30 minutach 0,74A i tak już zostało
Ostatnio zmieniony 03 sty 2017, 11:35 przez camelllcamelll, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 09 cze 2016, 21:30
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
camelllcamelll pisze:musiałbyś sprawdzić w zielonym menu w ustawieniach MMIEmdzej25 pisze:po około 30 minutach 0,74A i tak już zostało
OK moge to ogarnąć tylko nie wiem czego mam szukać albo co powinno być zafistaszkowane a co nie. Może jakis "Tutorial"?
camelllcamelll - czy może co takiego
Aku do wymiany przyjął około 50Ah powinno być 110. Więc pewnie gdzies pewnie zwarcie ma.
Ostatnio zmieniony 03 sty 2017, 14:06 przez Emdzej25, łącznie zmieniany 1 raz.