Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Problem z połączeniem z ECU + 3 błędy

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 885
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Problem z połączeniem z ECU + 3 błędy

Post autor: zarzyk » 02 sty 2017, 18:57

Helloł. Pacjent znajomego to C4 (gniazdko obd na podszybiu) nie pamiętam rocznka...
2.6 V6 ABC

Problem w tym, że auto odpalało na 3 sec i gasło. Po jakiś 50 próbach przestało odpalać ale kręci. Komputerem udało mi się podpiąć ale nie za pierwszym razem. Łączy się z każdym innym modułem poza ECU. Tzn z ECU nie za każdym razem się łączy ale z resztą jak najbardziej 100 na 100 zawsze działają.

Problem był rok temu i Wujas zapchał auto do magika który wymienił mu komputer na inny (używany) mówił że trzeba będzie coś z immo zrobić ale nie potrafi mi powtórzyć co. Kluczyk wygląda jak serwisowy od C5 nie wiem jakie są oryginalne do C4 bo ma tylko jeden...

Po resecie błędów i kilku próbach odpalenia powtarzają się błędy:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 4A0 907 473 D
Component and/or Version: 2,6l V6 MPFI HS D04
Software Coding: 00060
Work Shop Code: WSC 02315
3 Faults Found:
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
03-00 - No Signal
00514 - Ignition Point Sensor (G4)
03-00 - No Signal
00561 - Mixture Adaptation
13-00 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached


Czy to może byc powodem, że auto nie odpala? Wcześniej zanim przestało dopalać to kilka razy odpaliło na te 3 sec i gasło ale za np 10 lub 20 razem zaburzyło i można było jechać.
Generalnie jak nie mogę się połączyć to może to zbieg okoliczności ale pomagało poruszanie wiązką jak i ECU. Czasami wystarczyło dobrze dywan ruszyć przy nogach pasażera i też zaczynał się łączyć. (może to tylko zbieg okoliczności). Rozumiem, że jak problem tkwi w ECU (zimny lut czy coś podobnego to nic nie zrobimy) ale czy jak np przerwana wiązka to błędy mogą pokazywać się takie bo komputer nie widzi w jakiej pozycji jest wałek czy coś innego i dla tego nie odpala?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 636
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 03 sty 2017, 01:45

Masz problem z czujnikiem Halla, bez niego nie uruchomisz samochodu. Zacząłbym od jego wymiany. Kiedyś też to przerabiałem u siebie.
Sterowniki silnika ABC lubiły być bardzo kapryśne. Ruszanie przewodami lub dywanikiem nie rozwiązuje problemu. One po prostu tak mają.
Kluczyk od C4 wygląda jak zwykły od C5, bez pilota (serwisowy to taki cały plastikowy i mniejszy).

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 885
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 03 sty 2017, 15:03

No dobra jak cos sie uda odkrecic na mrozie bye czegos nie urwac do dam znac :)
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga