Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[APU 1.8 150 KM] Cieknie z czujnika ciśnienia leju, turbiny

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

[APU 1.8 150 KM] Cieknie z czujnika ciśnienia leju, turbiny

Post autor: zarzyk » 16 gru 2016, 18:54

Cześć koledzy.

Jak zawsze coś musi zepsuć się zimą... gdzie nie ma jak podłubać przed bokiem.

Tym razem padło na olej. Wymieniłem turbinę w Maju - oddałem do regeneracji. Dzisiaj zmieniłem olej ale silnik był strasznie zalany od spodu Z jednej strony węże turbiny widać że się spociły dosyć mocno aż ociekają. Auto nie kopci nie czuje spadku mocy bo jest jaka jest ale wystarcza. Oleju jakoś nie ubywa szybko. na 10tyś zjadło mniej niż 0.5L
Myślałem, że cieknie z podstawy filtra oleju ale znowu cieknie z czujnika ciśnienia oleju. Wymieniłem go dwa lub trzy lata temu na febiego za 27zł może tu był błąd że za tani i juz cieknie? nie mam błędu od oleju ciśnienia nic. Po prostu leci i brzydko wygląda ale na szczęście nie śmierdzi. Rozumiem, że czujnik wymienić to żaden problem i koszta.
Co zrobić z tymi wężami przy turbinie? Zawór od odmy ten taki płaski co ma w środku tylko sprężynkę jest upocony jaki widać na zdjęciach. Co sprawdzić co naprawić czy wymienić by mieć spokój? Dodam, że po wymianie turbiny jest ona cichutka ale coś zasysa powietrze jak by przez małą dziurkę między 2 a 3 tyś obr jak zaczyna się przyspieszać. Może uda mi sie dzwięk nagrać jutro. ale jest to dzwięk z lewaj strony gdzieś z okolic IC.

Nie wiem czemu zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego jakoś dziwnie popękał. Trochę jak by ktoś pogniutł butelkę plastikową i ją nadmuchał to widać takie miejsca po załamaniu plastiku... Ze starości czy z powodu ciśnienia? Dzisiaj zauważyłem że z jednego delikatni poci sie i pociekła kropelka

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 16 gru 2016, 21:21

Najlepiej jakbyś sprawdził kompresorem gdzie jest nieszczelność i wtedy pewnie wyjdzie gdzie dmucha to i pewnie tam robi się mokro, olej ma tendencje do wyłażenia na zewnątrz jak jest nieszczelność a tam powninno być wszystko szczelne. Ten zawór odmy nie jest czasem pęknięty jesli jest cały w oleju?, na zdjeciach widać jakby to własnie gdzies z góry leciało z niego lub wyżej.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 16 gru 2016, 22:21

zaworek akurat jest na widoku od góry to rano zerknę, co do kompresora to mam adapter do sprawdzania szczelności dolotu to możne wykorzystam to ale zimno...
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja