[BDV 2.4 170 KM] Błędy dot. katalizatora
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 13 paź 2016, 11:23
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
[BDV 2.4 170 KM] Błędy dot. katalizatora
Po wymianie rozrządu i przejechaniu 50km zapaliła mi się kontrolka check-engine. Po podpięciu VAG-a dostałem następujące błędy:
16805 - Warm Up Catalyst: Bank 1: Efficiency Below Threshold P0421 - 35-00 - -
16815 - Warm Up Catalyst: Bank 2: Efficiency Below Threshold P0431 - 35-10 - - -Intermittent
Po ich wykasowaniu na nagrzanym silniku przeprowadziłem badanie kanałów 033 032 oraz 031.
Wyniki przedstawiam w formie prosto zformatowanej tabelki (plik pdf).
https://app.box.com/s/ng6y2g6oyw5a0ug6755xt5rxlrosigww
Czy na podstawie odczytanych wartości można stwierdzić, że mam uszkodzone sondy? Czy może to właśnie katalizatory? A może jeszcze co innego.
Proszę o pomoc. Dziękuję.
PS Silnik bez gazu
PS Błąd powraca po wykasowniu po kilkudziesięciu kilometrach.
[ Dodano: 2016-11-05, 08:49 ]
Będę aktualizował wątek - może pomoże komuś w przyszłości.
Na badaniu mechanik potwierdził, że na biegu jałowym ostatnia sonda stoi w miejscu, ale jak dodał gazu to zaczęła poprawnie pracować (pod obciążeniem).
Następnie zajrzał pod auto i znalazł nieszczelności układu wydechowego. Jak już zostanie to naprawione to ponownie zrobię analizę sond i zobaczę czy błąd nie będzie się pojawiał.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2016-11-17, 21:04 ]
Wydech został pospawany i uszczelniony. Błędy dalej się pokazują. Teraz już nie wiem gdzie szukać winowajcy.
16805 - Warm Up Catalyst: Bank 1: Efficiency Below Threshold P0421 - 35-00 - -
16815 - Warm Up Catalyst: Bank 2: Efficiency Below Threshold P0431 - 35-10 - - -Intermittent
Po ich wykasowaniu na nagrzanym silniku przeprowadziłem badanie kanałów 033 032 oraz 031.
Wyniki przedstawiam w formie prosto zformatowanej tabelki (plik pdf).
https://app.box.com/s/ng6y2g6oyw5a0ug6755xt5rxlrosigww
Czy na podstawie odczytanych wartości można stwierdzić, że mam uszkodzone sondy? Czy może to właśnie katalizatory? A może jeszcze co innego.
Proszę o pomoc. Dziękuję.
PS Silnik bez gazu
PS Błąd powraca po wykasowniu po kilkudziesięciu kilometrach.
[ Dodano: 2016-11-05, 08:49 ]
Będę aktualizował wątek - może pomoże komuś w przyszłości.
Na badaniu mechanik potwierdził, że na biegu jałowym ostatnia sonda stoi w miejscu, ale jak dodał gazu to zaczęła poprawnie pracować (pod obciążeniem).
Następnie zajrzał pod auto i znalazł nieszczelności układu wydechowego. Jak już zostanie to naprawione to ponownie zrobię analizę sond i zobaczę czy błąd nie będzie się pojawiał.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2016-11-17, 21:04 ]
Wydech został pospawany i uszczelniony. Błędy dalej się pokazują. Teraz już nie wiem gdzie szukać winowajcy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 13 paź 2016, 11:23
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
Plan na następne tygodnie jest następujący.
a) Sprawdzenie jeszcze raz szczelności wydechu.
b) Zatankowanie 98 i jazda na wyższych obrotach na trasie
c) Wizyta u elektromechanika, a może jakaś sonda nie działa, albo cuś...
d) Jak wszystko zawiedzie to kupno i montaż nowych katalizatorów.
Będę aktualizował wątek aby miał wartość edukacyjną dla przyszłych właścicieli. Jeżeli ktoś ma pomysł co do diagnozy to proszę uprzejmie o pomoc.
a) Sprawdzenie jeszcze raz szczelności wydechu.
b) Zatankowanie 98 i jazda na wyższych obrotach na trasie
c) Wizyta u elektromechanika, a może jakaś sonda nie działa, albo cuś...
d) Jak wszystko zawiedzie to kupno i montaż nowych katalizatorów.
Będę aktualizował wątek aby miał wartość edukacyjną dla przyszłych właścicieli. Jeżeli ktoś ma pomysł co do diagnozy to proszę uprzejmie o pomoc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 13 paź 2016, 11:23
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1083
- Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
- Imię: predki
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: LEGNICA
Ta sonda jest tylko od sprawności kata nie wpływa na zmianę mieszanki .przerabiałem to w audi a4 b6 w silniku avj blad powracał po okolo 300 km wyciolem kata wstawiłem od pana gruchota taki zamiennik z prawie wyglądał jak kat , wyciolem u tunera drugą sonde programowo aby błędu nie było ,bo rożne cuda techniki czy jakies nakładki aby odaliły sonde nie pomogły .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 13 paź 2016, 11:23
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
Aktualizacja:
Wnioski po wizycie u mechaników:
Katalizatory na pewno nie są zapchane. Ewentualnie są zużyte.
Sondy lambda działają poprawnie. Cewki poprawnie. Długoterminowe wskazania korekt w okolicach 0%. Niby wsio powinno działać, a błąd wywala.
Pomysły:
1. Nowe katalizatory. 800zł/szt.
2. Wycięcie programowe sond diagnostycznych.
Pytanie: Czy to, że komputer pokazuje błąd powoduje wejście auta w tryb awaryjny? Obniżona moc, albo podwyższone spalanie? Czy ktoś wie jak to zdiagnozować?
Wnioski po wizycie u mechaników:
Katalizatory na pewno nie są zapchane. Ewentualnie są zużyte.
Sondy lambda działają poprawnie. Cewki poprawnie. Długoterminowe wskazania korekt w okolicach 0%. Niby wsio powinno działać, a błąd wywala.
Pomysły:
1. Nowe katalizatory. 800zł/szt.
2. Wycięcie programowe sond diagnostycznych.
Pytanie: Czy to, że komputer pokazuje błąd powoduje wejście auta w tryb awaryjny? Obniżona moc, albo podwyższone spalanie? Czy ktoś wie jak to zdiagnozować?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 13 paź 2016, 11:23
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
Witam!
Spotkałem niedawno ciekawy pomysł na rozwiązanie problemów z sondami. Osobiście nie sprawdzałem ale bardzo ciekaw jestem czy to działa. Możesz na początek spróbować.
http://7er.pl/showthread.php/13308-Rozw ... or%C3%B3w)
Spotkałem niedawno ciekawy pomysł na rozwiązanie problemów z sondami. Osobiście nie sprawdzałem ale bardzo ciekaw jestem czy to działa. Możesz na początek spróbować.
http://7er.pl/showthread.php/13308-Rozw ... or%C3%B3w)
Dlatego zaznaczyłem w swoim poście, że nie gwarantuje czy to zadziała. Na szczęście jeszcze auto nie prosi mnie o pomoc przy sondach więc samemu się jeszcze nie podejmowałem tego rozwiązania. Prawda taka, że kolega nic nie ma do stracenia. Gdyby jednak zadziałało to parędziesiąt stówek zostanie w kieszeni kolegi, a dla mnie jakieś whisky się znajdziebendzji pisze:z tego co wyczytałem gdzieś na forach USA nie oszuka naszych ECU
