Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[2.8 v6 ALG] wydech

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Dawid@TGA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 20 lis 2016, 01:28
Lokalizacja: Rzeszów

[2.8 v6 ALG] wydech

Post autor: Dawid@TGA » 02 gru 2016, 12:45

Witam wszystkich jak w temacie pacjent 2.8 alg. Szukam pomocy i porady jak wydobyć z niego troszkę ładniejszy dźwięk by poprostu dodać mu odrobinę basu ale żeby nie był męczący w trasie i codziennym użytkowaniu.
Pozdrawiam Dawid ;)

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 04 gru 2016, 17:47

Zrobić customowy wydech u dobrych tłumikarzy ... :)

Dawid@TGA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 20 lis 2016, 01:28
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Dawid@TGA » 04 gru 2016, 21:35

O tym to ja wiem ale nie chce pchać w wydech dużej kasy. Myslalem bardziej nad drobnymi modyfikacjami , np zamiast kata wstawić tłumik przelotowy ale nie wiem jaki to da efekt. Dlatego piszę tutaj, bo może ktoś juz coś takiego robił.

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 05 gru 2016, 11:35

To jak nie chcesz kasy wkładać to podgłoś radio i zostaw ten wydech <hura>

Awatar użytkownika
yaszczur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 05 gru 2016, 12:27

Dawid@TGA pisze:np zamiast kata wstawić tłumik przelotowy ale nie wiem jaki to da efekt
Raczej defekt, jak rozprężysz wydech w wolnossaku, to stracisz na mocy.
Jedyne co możesz ogarnąć w miarę tanim kosztem to zamiana ostatniego tłumika.
Pozdrawiam...

brewka83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 16 sty 2015, 20:43
Imię: Tomasz
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.0 V8 560KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski/Siggerud

Post autor: brewka83 » 05 gru 2016, 22:26

U mnie śmigają 2 strumienice bo jak kupiłem Audi to pierdziała do tego jeden kat był a drugiego ktoś rozbebeszył. Więc tłumikarz wstawił mi strumienice i teraz jest troszkę słychać wydech na wyższych obrotach ale czy jest różnica między ori to nie wiem bo u mnie pierdział odkąd go zakupiłem :)
Kierowca ciężarówki jest jak pies!Śpi w budzie, je w budzie i szczy na koło:)
A6 C5 97' 2.8 ALG - i wróciło do mnie :)
A6 C5 02' 4.2 ASG - sprzedane <beczy>
Audi A6 C7 3.0 TDI CRTF - na stanie <boisie>

Dawid@TGA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 20 lis 2016, 01:28
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Dawid@TGA » 05 gru 2016, 22:59

Mój budżet na wydech to około 1000 bo na wiosnę muszą być nowevkola i zawieszenie. Nie znam się na wydechach ale jak już mam v6 to chciałbym by nabrał troszkę charakteru lecz naprawdę brak mi pomysłów. Wiem że na wolnossacym nie zaszaleje. Ori na pewno jest dobry dla silnika jednak ktoś to tak zaprojektował by spelnialo swoje zadanie ale poprostu jest cichy.

Awatar użytkownika
Draxan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 01 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Bridgend

Post autor: Draxan » 05 gru 2016, 23:52

zamiast koncowych ori puszek daj sobie jakies przeloty i juz :) . No albo po prostu rury, ale wtedy moze byc dość głośno .
Auto projekt bez dna - Nissan 300ZX Twin Turbo
Pincet tysięcy zdjeć znajdziecie tu : https://get.google.com/albumarchive/109 ... wa2fG5J8vt

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 06 gru 2016, 00:43

Co pomysł to lepszy...

Idź do tłumikarza dobrego, powiedz co chcesz i ci zrobi tłumik końcowy mniej wytłumiony. I z czym nie poszalejesz na wolnossaku? Bo dźwięk jak dźwięk, mocy nie dodasz, to fakt.

Choć moim zdaniem, to dla brzmienia to kupuje się V8... V6 fajnie brzmi dopiero wkręcone na wyższe obroty, kiedy zamiast wyć jak te wszystkie R4 (fuj) pięknie sobie pobrzmiewa :)

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 11 gru 2016, 11:27

yaszczur pisze:
Dawid@TGA pisze:np zamiast kata wstawić tłumik przelotowy ale nie wiem jaki to da efekt
Raczej defekt, jak rozprężysz wydech w wolnossaku, to stracisz na mocy.
Jedyne co możesz ogarnąć w miarę tanim kosztem to zamiana ostatniego tłumika.
dokładnie !

ja u siebie wstawiłem zamiast katów tłumiki przelotowe gabarytowo przypominające katalizatory i stwierdzam dwie rzeczy

reakcja na depnięcie gazu znacząco się poprawiła

niestety z braku wygłuszenia w tych tłumikach trochę za dużo słychać w środku auta z racji tego że znajdują się akurat w okolicach końca skrzyni biegów czyli między przednimi fotelami jakoś tak :] ale można rozciąć i upchać trochę wełny na wygłuszenie co planuję zrobić jak będzie chwila czasu :]


zamiast środkowego tłumika mam wstawione dwie strumienice które najbardziej jednak poprawiają brzmienie nie robiąc niepotrzebnego hałasu :]

zostały mi jeszcze końcowe tłumiki które planuję rozciąć zrobić na prosty przelot i wygłuszyć wełną :]

kumpel tak zrobił w 1,8t 190KM i powiem że jak depnie to rasowo to brzmi przy czym w środku jest spokój <rotfl>



rozprężę tzn co ?

wstawiłbym cały wydech o większej średnicy to pogorszyłbym osiągi silnika ?

czy jak już cały wydech będzie na przelocie to też będzie rozprężony na tyle żeby spadły osiągi ?

nie powiem jakoś to mi jeździ, planuję odwiedzić hamownie ale dopiero na wiosnę i zobaczyć co tam zostało w silniku <rotfl>
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
Draxan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 01 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Bridgend

Post autor: Draxan » 11 gru 2016, 18:12

Poprostu majac silnik BEZ turbo wydech jest liczony na taki a siaki efekt falowy ktory pomaga silnikowi prawidłowo pracowac w jakims tam zakresie obrotów (w calym sie nie da).
Kombinujac z wydechem w wiekszosci przypadkow tylko pogarszamy sprawe, a robiac pelen przelot najczesciej przesuwamy ten "fajny zakres obrotów" na sam koniec obrotomierza, czyli musimy piłować auto na maxa zeby były jakieś benefity z tego rodzaju wydechu.
Ogolnie co kto lubi :)
Auto projekt bez dna - Nissan 300ZX Twin Turbo
Pincet tysięcy zdjeć znajdziecie tu : https://get.google.com/albumarchive/109 ... wa2fG5J8vt

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 18 gru 2016, 23:34

Draxan pisze:Poprostu majac silnik BEZ turbo wydech jest liczony na taki a siaki efekt falowy ktory pomaga silnikowi prawidłowo pracowac w jakims tam zakresie obrotów (w calym sie nie da).
Kombinujac z wydechem w wiekszosci przypadkow tylko pogarszamy sprawe, a robiac pelen przelot najczesciej przesuwamy ten "fajny zakres obrotów" na sam koniec obrotomierza, czyli musimy piłować auto na maxa zeby były jakieś benefity z tego rodzaju wydechu.
Ogolnie co kto lubi :)

powiem tak

teraz przy przelocie na katalizatorach i strumienicach na środkowym tłumiku samochód od 2-2,5tys obr zaczyna rwać osiągając wydaje mi się że maksymalny moment obrotowy

planuję to w niedalekiej przyszłości sprawdzić na hamowni, ale jeszcze trochę rzeczy w aucie trzeba pozmieniać.

natomiast zastanawiają mnie końcowe tłumiki....

kumpel w a4 b6 końcowe miał tak jakby nie przelotowe bo w środku tłumika rura była z przegrodami i nie naprzeciw siebie.... ale jak u siebie zajrzę w tłumiki z tyłu to mam wrażenie że to jest jakby przelot chyba bo w głąb można zajrzeć i widać cały czas prostą rurę czy to możliwe ??

tłumiki są oczywiście oryginalne :]
_________________________________ Audi Quattro______________________________

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl