Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Zbieżność

Układ kierowniczy
Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Zbieżność

Post autor: Pacific tdi » 23 lis 2016, 20:17

Przy regeneracji pompy odkręcaliśmy kołyske. Po dokręceniu kierownica ucieka lekko w lewo.
Bylem na zbieżności i ustawione na dobrym sprzęcie pokazuje, że kierownica jest prosto i zbieżność idealna. A podczas jazdy na wprost dalej lekko w lewo. Auto nie bite.
Przed naprawą pompy oleju było wszystko ok. Koła nie ruszane.
Co jest grane?

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 23 lis 2016, 20:24

to oznaka ze geometria jest dalej zle ustawiona
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 lis 2016, 20:28

Trzeba ustawić sanki względem nadwozia, a dopiero później regulować geometrię. Sankami koryguje się kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Nie ma żadnych widełek dla niego. Jedynym warunkiem jest to, aby obie strony miały równy kąt. Dopuszczalna jest minimalna różnica, ponieważ można ją zniwelować ustawieniem zbieżności. Na wynikach geometrii jest zawsze w kolorze szarym, ponieważ śrubami wahaczy nie da się go regulować. Trzeba popuścić sanki i na bieżąco sprawdzać kąt WSZ. Po wymianie tulei w sankach miałem tak samo i musiałem pojechać do ASO na ustawienie sanek i przy okazji geometrię.

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 23 lis 2016, 23:11

To przecież jak się dowie diagnosta to palpitacji serca dostanie, że ma sanki ustawiać na przyrządach. Jutro mu powiem. Czy to jest jedyny skuteczny sposób?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 lis 2016, 00:24

Nawet się nie zgodzi na takie coś. Powie, że geometria tego nie obejmuje. Zadzwoń do ASO i zapytaj się ile będzie kosztować ustawienie sanek/wózka względem nadwozia i późniejsza geometria. Taniej wyjdzie niż jeżdżenie kilka razy na geometrię ;). Jeśli nawet po ustawieniu geometrii w ASO nie będzie ok, to muszą Ci to poprawić, ponieważ naprawiając dają gwarancję na wykonaną usługę (zaleta ASO :p ).

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 24 lis 2016, 16:32

Dzwoniłem do kolegi ze "Skody". Śmiał się, że ktoś może z tego robic problem.
Mi też się wydaje, że co za problem poluzować śruby, popatrzeć na przyrząd i dokręcić w odpowiednim miejscu.

[ Dodano: 2016-11-24, 16:32 ]

Potrzebne dane geometrii do A6C6 2006, zawieszenie zwykłe 1BA,
napęd przód. Szczególnie wyprzedzenie sworznia zwrotnicy lub cała instrukcja jak ustawia się sanki do nadwozia.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 lis 2016, 18:23

Pacific tdi, podjedź do ASO, to Ci to zrobią od ręki. Zapłacisz za ustawienie sanek i geometrii oraz za wymianę śrub, które mocują sanki do nadwozia, ponieważ są według ASO jednokrotnego użytku. Dane geometrii są zaprogramowane w każdej maszynie do ustawiania geometrii. Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (WSZ) nie ma żadnych widełek. Trzeba tylko ustawić, aby po obu stronach był ten sam lub bardzo podobny.

leon11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 567
Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: leon11 » 24 lis 2016, 19:01

Pacific tdi,
To co udało mi się znaleźć:

Obrazek
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 24 lis 2016, 22:54

mat1324 pisze:Pacific tdi, podjedź do ASO, to Ci to zrobią od ręki. Zapłacisz za ustawienie sanek i geometrii oraz za wymianę śrub, które mocują sanki do nadwozia, ponieważ są według ASO jednokrotnego użytku.
Ale wiesz, że ASO ma ceny ustawienia wyjątkowo wysokie.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 28 lis 2016, 19:56

Pacific tdi pisze:Ale wiesz, że ASO ma ceny ustawienia wyjątkowo wysokie.
Chcesz mieć dobrze czy tanio zrobione? Tanio już masz, więc sam zdecyduj co dalej......

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 02 gru 2016, 23:37

Obyło się bez ASO - zawołali bagatela 650zł.
Ustawiałem na przyrządzie 3D+ kumaty diagnosta.
Najpierw ustawil zbieżnośc z tyłu (prawe koło było poza normą)
Potem walczyliśmy z kołyską. Niestety po równo WSZ się nie udało bo rozjeźdzały się kąty pochylenia koła.
Wyszło WSZ: L 3st53' P 3st10', przy takim ustawieniu kąty pochylenia koła to -0,59' i -0,55' czyli super. Zbieżność 0,09 i 0,09.
Wszystko na zielonym polu, kierownica prosto i auto jedzie jak po sznurku.
Ostatnio zmieniony 03 gru 2016, 00:07 przez Pacific tdi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 02 gru 2016, 23:53

to duzo ja zaplacilem polowe mniej w ASO

[ Dodano: 2016-12-02, 23:51 ]
tylko teraz patrze na WSZ i mam Lewa strona 3.08' prawa strona 3.44' roznica -0.36' pomineli to ułatwiając czy tak moze byc?

[ Dodano: 2016-12-02, 23:53 ]
a moge wiedziec w jakim miescie pytales o ta usluge?
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 03 gru 2016, 00:06

Pytałem Wrocław i Poznań. W Jeleniej chyba nie ma ASO?
Napisalem to wlasnie w swoim poście. Przy ustawieniu kołyski z rownymi WSZ kąty calkiem do kitu. Kołyska może byc tak przestawiona (u mnie 43'). Ważne byś miał dobre kąty pochylenia i zbiezność.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 03 gru 2016, 00:09

ja robilem w lubiniu u switonia porownywalem ceny u nich a we wroclawiu i u nich taniej, poza tym WSZ reszte mam na zielono oprocz jednego tylnego kola bo sruba jest zapieczona i nie mieli mozliwosci ustawienia ale roznica nie wielka
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 gru 2016, 00:52

Kąt WSZ teoretycznie powinien być wyświetlany na szaro, ponieważ za pomocą śrub regulacyjnych nie da się go ustawić. Od razu mówiłem, że trzeba będzie ustawiać sanki względem nadwozia, ponieważ sama geometria nic nie da. Ważne, że wszystko się udało i auto jedzie jak powinno <okok>.
repek92, pamiętaj, że w ASO roboczogodzina kosztuje ponad 300 zł, a dwie godziny to takie minimum. W ASO nawet prosta rzecz trwa długo, ponieważ mają procedury odkręcania i przykręcania :p . Do tego trzeba doliczyć nowe śruby, ponieważ starych Ci nie użyją.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga