Zbieżność
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 220
- Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: zdolnyśląsk
Zbieżność
Przy regeneracji pompy odkręcaliśmy kołyske. Po dokręceniu kierownica ucieka lekko w lewo.
Bylem na zbieżności i ustawione na dobrym sprzęcie pokazuje, że kierownica jest prosto i zbieżność idealna. A podczas jazdy na wprost dalej lekko w lewo. Auto nie bite.
Przed naprawą pompy oleju było wszystko ok. Koła nie ruszane.
Co jest grane?
Bylem na zbieżności i ustawione na dobrym sprzęcie pokazuje, że kierownica jest prosto i zbieżność idealna. A podczas jazdy na wprost dalej lekko w lewo. Auto nie bite.
Przed naprawą pompy oleju było wszystko ok. Koła nie ruszane.
Co jest grane?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Trzeba ustawić sanki względem nadwozia, a dopiero później regulować geometrię. Sankami koryguje się kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Nie ma żadnych widełek dla niego. Jedynym warunkiem jest to, aby obie strony miały równy kąt. Dopuszczalna jest minimalna różnica, ponieważ można ją zniwelować ustawieniem zbieżności. Na wynikach geometrii jest zawsze w kolorze szarym, ponieważ śrubami wahaczy nie da się go regulować. Trzeba popuścić sanki i na bieżąco sprawdzać kąt WSZ. Po wymianie tulei w sankach miałem tak samo i musiałem pojechać do ASO na ustawienie sanek i przy okazji geometrię.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 220
- Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: zdolnyśląsk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Nawet się nie zgodzi na takie coś. Powie, że geometria tego nie obejmuje. Zadzwoń do ASO i zapytaj się ile będzie kosztować ustawienie sanek/wózka względem nadwozia i późniejsza geometria. Taniej wyjdzie niż jeżdżenie kilka razy na geometrię
. Jeśli nawet po ustawieniu geometrii w ASO nie będzie ok, to muszą Ci to poprawić, ponieważ naprawiając dają gwarancję na wykonaną usługę (zaleta ASO
).


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 220
- Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: zdolnyśląsk
Dzwoniłem do kolegi ze "Skody". Śmiał się, że ktoś może z tego robic problem.
Mi też się wydaje, że co za problem poluzować śruby, popatrzeć na przyrząd i dokręcić w odpowiednim miejscu.
[ Dodano: 2016-11-24, 16:32 ]
Potrzebne dane geometrii do A6C6 2006, zawieszenie zwykłe 1BA,
napęd przód. Szczególnie wyprzedzenie sworznia zwrotnicy lub cała instrukcja jak ustawia się sanki do nadwozia.
Mi też się wydaje, że co za problem poluzować śruby, popatrzeć na przyrząd i dokręcić w odpowiednim miejscu.
[ Dodano: 2016-11-24, 16:32 ]
Potrzebne dane geometrii do A6C6 2006, zawieszenie zwykłe 1BA,
napęd przód. Szczególnie wyprzedzenie sworznia zwrotnicy lub cała instrukcja jak ustawia się sanki do nadwozia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Pacific tdi, podjedź do ASO, to Ci to zrobią od ręki. Zapłacisz za ustawienie sanek i geometrii oraz za wymianę śrub, które mocują sanki do nadwozia, ponieważ są według ASO jednokrotnego użytku. Dane geometrii są zaprogramowane w każdej maszynie do ustawiania geometrii. Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (WSZ) nie ma żadnych widełek. Trzeba tylko ustawić, aby po obu stronach był ten sam lub bardzo podobny.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 220
- Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: zdolnyśląsk
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 220
- Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: zdolnyśląsk
Obyło się bez ASO - zawołali bagatela 650zł.
Ustawiałem na przyrządzie 3D+ kumaty diagnosta.
Najpierw ustawil zbieżnośc z tyłu (prawe koło było poza normą)
Potem walczyliśmy z kołyską. Niestety po równo WSZ się nie udało bo rozjeźdzały się kąty pochylenia koła.
Wyszło WSZ: L 3st53' P 3st10', przy takim ustawieniu kąty pochylenia koła to -0,59' i -0,55' czyli super. Zbieżność 0,09 i 0,09.
Wszystko na zielonym polu, kierownica prosto i auto jedzie jak po sznurku.
Ustawiałem na przyrządzie 3D+ kumaty diagnosta.
Najpierw ustawil zbieżnośc z tyłu (prawe koło było poza normą)
Potem walczyliśmy z kołyską. Niestety po równo WSZ się nie udało bo rozjeźdzały się kąty pochylenia koła.
Wyszło WSZ: L 3st53' P 3st10', przy takim ustawieniu kąty pochylenia koła to -0,59' i -0,55' czyli super. Zbieżność 0,09 i 0,09.
Wszystko na zielonym polu, kierownica prosto i auto jedzie jak po sznurku.
Ostatnio zmieniony 03 gru 2016, 00:07 przez Pacific tdi, łącznie zmieniany 1 raz.
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
to duzo ja zaplacilem polowe mniej w ASO
[ Dodano: 2016-12-02, 23:51 ]
tylko teraz patrze na WSZ i mam Lewa strona 3.08' prawa strona 3.44' roznica -0.36' pomineli to ułatwiając czy tak moze byc?
[ Dodano: 2016-12-02, 23:53 ]
a moge wiedziec w jakim miescie pytales o ta usluge?
[ Dodano: 2016-12-02, 23:51 ]
tylko teraz patrze na WSZ i mam Lewa strona 3.08' prawa strona 3.44' roznica -0.36' pomineli to ułatwiając czy tak moze byc?
[ Dodano: 2016-12-02, 23:53 ]
a moge wiedziec w jakim miescie pytales o ta usluge?
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 220
- Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: zdolnyśląsk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Kąt WSZ teoretycznie powinien być wyświetlany na szaro, ponieważ za pomocą śrub regulacyjnych nie da się go ustawić. Od razu mówiłem, że trzeba będzie ustawiać sanki względem nadwozia, ponieważ sama geometria nic nie da. Ważne, że wszystko się udało i auto jedzie jak powinno
.
repek92, pamiętaj, że w ASO roboczogodzina kosztuje ponad 300 zł, a dwie godziny to takie minimum. W ASO nawet prosta rzecz trwa długo, ponieważ mają procedury odkręcania i przykręcania
. Do tego trzeba doliczyć nowe śruby, ponieważ starych Ci nie użyją.

repek92, pamiętaj, że w ASO roboczogodzina kosztuje ponad 300 zł, a dwie godziny to takie minimum. W ASO nawet prosta rzecz trwa długo, ponieważ mają procedury odkręcania i przykręcania
