Awaria pompy paliwa?
Awaria pompy paliwa?
Na wstępie jako nowy użytkownik - Witam wszystkich!
Pacjent to moje c5 2.4 AGA + LPG, a problem to cięzkie odpaleniem samochodu po dłuższym postoju. (Po całej nocy lub 8h w pracy). Konieczne jest długie kręcenie żeby zaskoczył potem jeszcze chwile nie zbyt pewnie przyśpiesza. Wiem że takich tematów na forum od groma ale mam kilka pytań.
Przy próbie awaryjnego odpalenia z LPG wszystko jest ok - więc winy dopatruje w układzie paliwowym. Więc pierwsze co mi przyszło na myśl:
I faktycznie po przekreceniu zapłonu nie słychać żeby pracowała ale nie mam pewności czy wcześniej też tak było choć stawiam że powinno być ją słychać. Ale czy uszkodzona pompa może powodować tylko problem z odpaleniem? bo później jest już ok (a pompa raczej dalej paliwa nie podaje). Zajrzeć do niej mogę dopiero na weekend bo praca wzywa ale mam jeszcze 2 pytania. Dostęp do pompy w Avancie (ośka nie Q) znajdę pod kanapą po prawej stronie? Bo różne mity na ten temat w sieci znalazłem I jaka pompka występuje w tym samochodzie bo na aukcjach widzę 2 typy - zwykła pompka w kształcie wałka oraz na bogato w obudowie.
Pacjent to moje c5 2.4 AGA + LPG, a problem to cięzkie odpaleniem samochodu po dłuższym postoju. (Po całej nocy lub 8h w pracy). Konieczne jest długie kręcenie żeby zaskoczył potem jeszcze chwile nie zbyt pewnie przyśpiesza. Wiem że takich tematów na forum od groma ale mam kilka pytań.
Przy próbie awaryjnego odpalenia z LPG wszystko jest ok - więc winy dopatruje w układzie paliwowym. Więc pierwsze co mi przyszło na myśl:
I faktycznie po przekreceniu zapłonu nie słychać żeby pracowała ale nie mam pewności czy wcześniej też tak było choć stawiam że powinno być ją słychać. Ale czy uszkodzona pompa może powodować tylko problem z odpaleniem? bo później jest już ok (a pompa raczej dalej paliwa nie podaje). Zajrzeć do niej mogę dopiero na weekend bo praca wzywa ale mam jeszcze 2 pytania. Dostęp do pompy w Avancie (ośka nie Q) znajdę pod kanapą po prawej stronie? Bo różne mity na ten temat w sieci znalazłem I jaka pompka występuje w tym samochodzie bo na aukcjach widzę 2 typy - zwykła pompka w kształcie wałka oraz na bogato w obudowie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 04 paź 2016, 09:16
- Lokalizacja: dabrowa bialostocka
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 26 cze 2016, 11:18
- Lokalizacja: Kuj-pom / CCH
Kolego miałem identyczny problem. Pompka NIE chodzi na włączonym zapłonie ona dopiero zacznie chodzić gdy zaczynasz kręcić rozrusznikiem sam szukałem tego problemu wymieniłem świece bo były takie podejrzenia nic nie pomogło, filtr paliwa wymieniłem też nie pomogło. W końcu mówię dość. Kupiłem nową pompke paliwa która jest dość drogą i to również nie pomogło. Ale nie zwróciłem uwagi na jeden ważny szczegół. Jak sciagniesz dekiel który zamyka zbiornik to wewnątrz zbiornika pompka paliwa powinna być połączona takim wężykiem. Obejrzyj go dokładnie ponieważ u mnie był cały popekany i robiła się fontanna wewnątrz i nie było odpowiedniego ciśnienia i miałem takie same objawy niby mały szczegół a u mnie to właśnie było przyczyną W piereszej kolejności to sprawdź i daj znać co i jak
W Avancie - ośce pompa na pewno jest pod podłogą bagażnika. Dokładnie pod małym schowkiem z prawej strony. I tutaj masz dwie opcje - albo wyciągasz pół zabudowy bagażnika, albo tniesz podłogę w małym schowku. Ja wybrałem tę drugą opcję. Nawet ładnie udało mi się wyciąć, więc po włożeniu "wkładu" wygląda to całkiem nieźle. Ale uważaj na kable idące do pompy, bo można je przez przypadek uszkodzić.
Co do samych pomp... Są dostępne nie dwie, a trzy wersje: wkład (wałek), sam dół w zabudowie, kompletna (góra i dół).
Tutaj wkleję jakie u mnie były objawy (napisałem komuś prywatnie):
Co do samych pomp... Są dostępne nie dwie, a trzy wersje: wkład (wałek), sam dół w zabudowie, kompletna (góra i dół).
Tutaj wkleję jakie u mnie były objawy (napisałem komuś prywatnie):
Zdjęcie umiejscowienia pompy daję w załączniku:(...)
Na początek objawy:
Na pierwszej pompie któryś to raz jeździłem na rezerwie. Kilka dni przed całkowitym padnięciem zauważyłem co następuje:
1. Głośniejszą pracę pompy,
2. Braki mocy przy mocniejszym depnięciu pedału gazu,
3. Dużo dłużej musiałem kręcić rozrusznikiem aby odpalić silnik.
Śmierć pompy:
Pracowałem samochodem około 3 godzin. W międzyczasie występowały objawy wymienione powyżej. Aż nie podjechałem w jedno miejsce i zostawiłem zgaszone auto na 15 minut. Już nie odpaliło. Pompa przestała dawać jakiekolwiek oznaki życia. Na początku też myślałem, że to przekaźnik, ale sprawdziłem miernikiem napięcie na pompie i było OK.
Tutaj ważna uwaga:
W moim samochodzie po przekręceniu kluczyka na pozycję ACC napięcie na pompie pojawia się dosłownie na chwilę (ok. 1 sekundy). Dopiero przy przełączeniu na zapłon pompa dostaje stałe zasilanie. Jeśli w Twoim aucie jest podobnie, to wszystko jest OK z przekaźnikiem. A to z kolei możliwe, bo to też VAG.
Ciąg dalszy historii...
Druga pompa (Magneti Marelli) od początku pracowała dziwnie głośno (nawet nie był to równomierny hałas). W połowie jej życia wymieniłem filtr paliwa. Dopiero po mniej-więcej pół roku pojawiły się kolejne objawy. W końcu po 5-6 godzinach pracy i zostawieniu auta na 2 godziny, auto odpaliło, ale po kilkunastu sekundach zaczęło się dławić i zgasło. Więcej nie odpaliło Sprawdziłem błędy VCDS-em i wyszło, że silnik miał za ubogą mieszankę - na desce nie zapaliła się lampka silnika.
Trzecia pompa...
Niestety, jak popracuje dłużej to też hałasuje. Dlatego mam już naszykowaną kolejną - również budżetową. Jeśli obecna padnie, to znaczy, że mam problem nie z samą pompą, a którymś zaworkiem lub przewodami.
(...)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
jaka pompa paliwa?
Witam
padła mi pompa paliwa...
-dostałem się do pokrywy, nie mogę wyciągnąć pompy, bo węże nie schodzą więc trzeba będzie uciąć wąż i redukcję zrobić- z 6mm na 8mm?jeśli się nie mylę??
-jaka pompa potrzebna?
widziałem 2 rodzaje - z kołnierzem i bez.
https://www.olx.pl/oferta/pompa-paliwa- ... dCKHj.html
moje auto 1998 rok 2,4 165 km kombi
padła mi pompa paliwa...
-dostałem się do pokrywy, nie mogę wyciągnąć pompy, bo węże nie schodzą więc trzeba będzie uciąć wąż i redukcję zrobić- z 6mm na 8mm?jeśli się nie mylę??
-jaka pompa potrzebna?
widziałem 2 rodzaje - z kołnierzem i bez.
https://www.olx.pl/oferta/pompa-paliwa- ... dCKHj.html
moje auto 1998 rok 2,4 165 km kombi
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 20 lis 2016, 15:20 przez P1Pp3N, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: jaka pompa paliwa?
a jaka pompa?
z kołnierzem czy bez będzie?
jeszcze nie kupiłem dlatego pytam,żeby pieniędzy na marne nie stracić
z kołnierzem czy bez będzie?
jeszcze nie kupiłem dlatego pytam,żeby pieniędzy na marne nie stracić
Cyber mam ten sam problem co ty ale tylko w przypadku kiedy mam poniżej 1/4 zbiornika wachy. nigdy nie leje do pełna wiec ciężko stwierdzić czy 1/4 na wskaźniku równa się rzeczywistości. może nie działa ten wężyk który rzekomo wyrównuje stan miedzy komorami. Odkąd trzymam według wskaźnika ponad 1/2 baku pali na dotyk. jak jest mniej niż 1/4 po zakręceniu zaczyna sie dławic i gaśnie niemogąc wejść na obroty albo sam go gaszę bo zaczyna telepać i jeszcze raz, potem jest ok. u mnie pomka chodzi odrazu po przekręceniu zapłonu. jesli chodzi o pompka jak dobrze pamiętam to jest z kołnierzem. ale jak się koszyk wyjmuje to ci nie powiem gdyż za każdym razem się nad tym zastanawiam robiąc to metodą prób i błędów.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga