Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Problem przy swapie z 2.5 na 1.9 awx

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 10 lis 2016, 18:27

z tego co widzę po schematach

AWX czerwona wtyka:

kabel żółto-niebieski pin 9 - łączysz z kablem biało-niebieskim pin 10 wtyczki AKN



Kable - biały , czarno-szary , szaro-czarny w wiązce AKN lączą ECU z klimatronikiem , w AWX idzie to po CAN , bo juz klimatronik po CAN jest


może podasz piny gdzie są te kolory łatwiej będzie mi się odnaleźć , aha czy kolory podajesz dobrze? pierwszy kolor to kolor kabla , drugi paska na nim



Ten kabel w białej wtyce - czerwono-zielony był w pinie 13? to od czujnika sprzęgła


AKN to był automat???
Ostatnio zmieniony 10 lis 2016, 20:26 przez bendzji, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ECUtun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 01 lis 2016, 19:03
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: ECUtun » 10 lis 2016, 18:51

Jutro rano Ci je podam. Tak, automat był kiedyś.
Kolory jak piszesz, najpierw kolor kabla, później pasek.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 10 lis 2016, 20:26

no to dość istotna informacja z tym automatem - przekaźnik wyciągnięty i zworka zrobiona na pinie 2 i 8 ( kable czerwono-czarne ) ??

Może jeszcze webasto było?

[ Dodano: 2016-11-10, 19:58 ]
z wtyki czerwonej AWX kabel niebiesko-czerwony - to sygnał z czujnika wstecznego , u ciebie automat więc w wiązce AKN deski jest to inaczej rozwiązane bo tym steruje przełącznik na skrzyni i wiązka jest w podłodze i i z prawego słupka przez wiązke deski idzie do lewego , musiałbyś poszukać takiego kabla na słupku lewym koło nóg kierowcy , wtyczka brązowa

na tej fotkce w górnym lewym rogu widać go bardzo dobrze ( na strzałkę nie patrz bo to dotyczy czegoś innego )
Obrazekimg hosting

natomiast bedzie brakowało pewno zasilania z bezp. s231 ( schemat AWX strona 4 ) tez do podprowadzenia , no chyba że jest od strony deski w pinie 5 brązowej wtyki koło ECU ( ale wątpie )

[ Dodano: 2016-11-10, 20:07 ]
ok wracając do białej wtyczki i luźnego kabla , na tym zdjęciu: Obrazek

ten luźny kabel to jest czerwono-zielony ( nie zielono-czerwony :| ) i to jest sygnał czujnika sprzęgła którego nie masz podprowadzonego ma miałeś automat , musisz podciągnąc ten kabel pod niego , masz to na schemacie AWX strona 7 - F36 czujnik sprzegła ( w scheamcie AKN tez na tej samej stronie )

[ Dodano: 2016-11-10, 20:26 ]
kabel fiolet biały z wtyki AKN idzie do sterowania webasta

Awatar użytkownika
ECUtun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 01 lis 2016, 19:03
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: ECUtun » 10 lis 2016, 20:48

bendzji pisze:no to dość istotna informacja z tym automatem - przekaźnik wyciągnięty i zworka zrobiona na pinie 2 i 8 ( kable czerwono-czarne )
Automat był w tym aucie, ale nie za mnie, ok 2 lata temu została zmieniona skrzynia na manual, więc tą kwestię chyba możemy pominąć.
bendzji pisze:Może jeszcze webasto było?
Instalacji nie widziałem, więc raczej nie.
bendzji pisze:z wtyki czerwonej AWX kabel niebiesko-czerwony - to sygnał z czujnika wstecznego , u ciebie automat więc w wiązce AKN deski jest to inaczej rozwiązane bo tym steruje przełącznik na skrzyni i wiązka jest w podłodze i i z prawego słupka przez wiązke deski idzie do lewego , musiałbyś poszukać takiego kabla na słupku lewym koło nóg kierowcy , wtyczka brązowa
Wtyczkę od czujnika wstecznego miałem puszczoną poza wiązką silnika, ktoś kto przekładał skrzynię tak zrobił.
bendzji pisze:natomiast bedzie brakowało pewno zasilania z bezp. s231 ( schemat AWX strona 4 ) tez do podprowadzenia , no chyba że jest od strony deski w pinie 5 brązowej wtyki koło ECU ( ale wątpie )
Tj który przewód?
bendzji pisze:ten luźny kabel to jest czerwono-zielony ( nie zielono-czerwony ) i to jest sygnał czujnika sprzęgła którego nie masz podprowadzonego ma miałeś automat , musisz podciągnąc ten kabel pod niego , masz to na schemacie AWX strona 7 - F36 czujnik sprzegła ( w scheamcie AKN tez na tej samej stronie )
Bez tego odpali?
bendzji pisze:kabel fiolet biały z wtyki AKN idzie do sterowania webasta
Ok, chociaż coś z głowy.

Hmm, co może być powodem, że nie kręci?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 10 lis 2016, 21:23

Ciężko pominiąć tą kwestię skoro ktoś wcześniej zrobił jakąś rzeźbę i nie wiesz jak to było zrobione , gdzie były jakieś przewody połączone - sprawdź to co napisałem


Skoro już wsteczny podpięty to omijasz ten kabel, tak samo zasilanie z bezp 231 - to dotyczyło wstecznego

Tak bez czujnika sprzęgła powinien raczej odpalić , znajomy ostatnio podpinał bo kupiłe paseratti po swapie z automatu i nie był podłączony i tempomat nie chciał działać czy coś takiego


Gdyby to była kwestia immo to by odpalił i zgasł.

Awatar użytkownika
ECUtun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 01 lis 2016, 19:03
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: ECUtun » 10 lis 2016, 21:31

Bede jutro szukał powodu.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 10 lis 2016, 21:39

zobacz czy w ogóle jest napięcie jak próbujesz odpalać na pinie 4 brązowej wtyki koło ECU - gruby kabel czerwono-czarny

jest w tle na tym zdjęciu:

Obrazek

[ Dodano: 2016-11-10, 21:39 ]
Jakby nie było napięcia to miejsce lokazlizacji przekaźnika rozrusznika od automatu jest na 1 stronie schematu AKN - J207 starter inhibitor relay

Awatar użytkownika
ECUtun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 01 lis 2016, 19:03
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: ECUtun » 11 lis 2016, 11:20


Przekaznik wyciagniety, zworka zrobiona i pali :)

[ Dodano: 2016-11-11, 11:20 ]
Luzne zostaly mi bialo-fioletowy i czarno-fioletowy

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 11 lis 2016, 12:49

No to zapraszam ze skrzynką piwa <okok> przerobimy licznik na EU przy okazji.

Widocznie w wiązce AKN było jakieś obejscie rozrusznika.

W jakich wtyczkach te kable były?

Awatar użytkownika
ECUtun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 01 lis 2016, 19:03
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: ECUtun » 13 lis 2016, 18:12

No to zapraszam ze skrzynką piwa
Przyjade jak poskladam :)

Co do kabli, moj blad, na wtyczke od akn-a patrzylem. Chyba za duzo roboty jak na dwa dni. Silnik w aucie, przod zlozony, zostaly mi do zalozenia polosie, odpowietrzyc sprzeglo i pospawac tlumik.


Obrazek

[ Dodano: 2016-11-13, 18:12 ]
Jezdzi. Mam problem z zakodowaniem absow, blad niepoprawnego kodowania.
Obrazek

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 13 lis 2016, 18:34

najpierw jedziesz Login - 07555 i potem kodowania - 06255

Awatar użytkownika
ECUtun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 01 lis 2016, 19:03
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: ECUtun » 13 lis 2016, 19:49

Zaraz skocze sprawdzic

[ Dodano: 2016-11-13, 19:13 ]
Nie przechodzi kodowania. Bledy 00778, 01044

[ Dodano: 2016-11-13, 19:49 ]
Zrobilem, najpierw kodowanie jak Ty napisales i zaraz po tym nie wyhodzac z absow wg tego http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 8&t=121553 i poszlo. Dzieki bardzo za pomoc, jak tylko znajde wolna chwile, odezwe sie na PW o adres gdzie podjehac z ta skzynka :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 13 lis 2016, 23:27

<okok> super że działa

Awatar użytkownika
ECUtun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 01 lis 2016, 19:03
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: ECUtun » 18 lis 2016, 21:59

Było fajnie, aż do dzisiaj. Nagle stracił moc i wszedł w tryb awaryjny. Po otwarciu maski okazało się, że wiązka, która idzie z ECU na zaworki leży sobie na rurce od EGR-a. Jeden przewód zwarł do niej, bo izolacja się przepaliła. Przewody idą już sobie gdzie indziej, oczywiście zaizolowane, ale błędy nie dają się wykasować.


Obrazek

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 18 lis 2016, 22:08

sprawdź bezpieczniki koło ECU

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja