Problem przy swapie z 2.5 na 1.9 awx
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
z tego co widzę po schematach
AWX czerwona wtyka:
kabel żółto-niebieski pin 9 - łączysz z kablem biało-niebieskim pin 10 wtyczki AKN
Kable - biały , czarno-szary , szaro-czarny w wiązce AKN lączą ECU z klimatronikiem , w AWX idzie to po CAN , bo juz klimatronik po CAN jest
może podasz piny gdzie są te kolory łatwiej będzie mi się odnaleźć , aha czy kolory podajesz dobrze? pierwszy kolor to kolor kabla , drugi paska na nim
Ten kabel w białej wtyce - czerwono-zielony był w pinie 13? to od czujnika sprzęgła
AKN to był automat???
AWX czerwona wtyka:
kabel żółto-niebieski pin 9 - łączysz z kablem biało-niebieskim pin 10 wtyczki AKN
Kable - biały , czarno-szary , szaro-czarny w wiązce AKN lączą ECU z klimatronikiem , w AWX idzie to po CAN , bo juz klimatronik po CAN jest
może podasz piny gdzie są te kolory łatwiej będzie mi się odnaleźć , aha czy kolory podajesz dobrze? pierwszy kolor to kolor kabla , drugi paska na nim
Ten kabel w białej wtyce - czerwono-zielony był w pinie 13? to od czujnika sprzęgła
AKN to był automat???
Ostatnio zmieniony 10 lis 2016, 20:26 przez bendzji, łącznie zmieniany 1 raz.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
no to dość istotna informacja z tym automatem - przekaźnik wyciągnięty i zworka zrobiona na pinie 2 i 8 ( kable czerwono-czarne ) 
Może jeszcze webasto było?
[ Dodano: 2016-11-10, 19:58 ]
z wtyki czerwonej AWX kabel niebiesko-czerwony - to sygnał z czujnika wstecznego , u ciebie automat więc w wiązce AKN deski jest to inaczej rozwiązane bo tym steruje przełącznik na skrzyni i wiązka jest w podłodze i i z prawego słupka przez wiązke deski idzie do lewego , musiałbyś poszukać takiego kabla na słupku lewym koło nóg kierowcy , wtyczka brązowa
na tej fotkce w górnym lewym rogu widać go bardzo dobrze ( na strzałkę nie patrz bo to dotyczy czegoś innego )
img hosting
natomiast bedzie brakowało pewno zasilania z bezp. s231 ( schemat AWX strona 4 ) tez do podprowadzenia , no chyba że jest od strony deski w pinie 5 brązowej wtyki koło ECU ( ale wątpie )
[ Dodano: 2016-11-10, 20:07 ]
ok wracając do białej wtyczki i luźnego kabla , na tym zdjęciu:
ten luźny kabel to jest czerwono-zielony ( nie zielono-czerwony
) i to jest sygnał czujnika sprzęgła którego nie masz podprowadzonego ma miałeś automat , musisz podciągnąc ten kabel pod niego , masz to na schemacie AWX strona 7 - F36 czujnik sprzegła ( w scheamcie AKN tez na tej samej stronie )
[ Dodano: 2016-11-10, 20:26 ]
kabel fiolet biały z wtyki AKN idzie do sterowania webasta

Może jeszcze webasto było?
[ Dodano: 2016-11-10, 19:58 ]
z wtyki czerwonej AWX kabel niebiesko-czerwony - to sygnał z czujnika wstecznego , u ciebie automat więc w wiązce AKN deski jest to inaczej rozwiązane bo tym steruje przełącznik na skrzyni i wiązka jest w podłodze i i z prawego słupka przez wiązke deski idzie do lewego , musiałbyś poszukać takiego kabla na słupku lewym koło nóg kierowcy , wtyczka brązowa
na tej fotkce w górnym lewym rogu widać go bardzo dobrze ( na strzałkę nie patrz bo to dotyczy czegoś innego )
natomiast bedzie brakowało pewno zasilania z bezp. s231 ( schemat AWX strona 4 ) tez do podprowadzenia , no chyba że jest od strony deski w pinie 5 brązowej wtyki koło ECU ( ale wątpie )
[ Dodano: 2016-11-10, 20:07 ]
ok wracając do białej wtyczki i luźnego kabla , na tym zdjęciu:
ten luźny kabel to jest czerwono-zielony ( nie zielono-czerwony

[ Dodano: 2016-11-10, 20:26 ]
kabel fiolet biały z wtyki AKN idzie do sterowania webasta
Automat był w tym aucie, ale nie za mnie, ok 2 lata temu została zmieniona skrzynia na manual, więc tą kwestię chyba możemy pominąć.bendzji pisze:no to dość istotna informacja z tym automatem - przekaźnik wyciągnięty i zworka zrobiona na pinie 2 i 8 ( kable czerwono-czarne )
Instalacji nie widziałem, więc raczej nie.bendzji pisze:Może jeszcze webasto było?
Wtyczkę od czujnika wstecznego miałem puszczoną poza wiązką silnika, ktoś kto przekładał skrzynię tak zrobił.bendzji pisze:z wtyki czerwonej AWX kabel niebiesko-czerwony - to sygnał z czujnika wstecznego , u ciebie automat więc w wiązce AKN deski jest to inaczej rozwiązane bo tym steruje przełącznik na skrzyni i wiązka jest w podłodze i i z prawego słupka przez wiązke deski idzie do lewego , musiałbyś poszukać takiego kabla na słupku lewym koło nóg kierowcy , wtyczka brązowa
Tj który przewód?bendzji pisze:natomiast bedzie brakowało pewno zasilania z bezp. s231 ( schemat AWX strona 4 ) tez do podprowadzenia , no chyba że jest od strony deski w pinie 5 brązowej wtyki koło ECU ( ale wątpie )
Bez tego odpali?bendzji pisze:ten luźny kabel to jest czerwono-zielony ( nie zielono-czerwony ) i to jest sygnał czujnika sprzęgła którego nie masz podprowadzonego ma miałeś automat , musisz podciągnąc ten kabel pod niego , masz to na schemacie AWX strona 7 - F36 czujnik sprzegła ( w scheamcie AKN tez na tej samej stronie )
Ok, chociaż coś z głowy.bendzji pisze:kabel fiolet biały z wtyki AKN idzie do sterowania webasta
Hmm, co może być powodem, że nie kręci?
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Ciężko pominiąć tą kwestię skoro ktoś wcześniej zrobił jakąś rzeźbę i nie wiesz jak to było zrobione , gdzie były jakieś przewody połączone - sprawdź to co napisałem
Skoro już wsteczny podpięty to omijasz ten kabel, tak samo zasilanie z bezp 231 - to dotyczyło wstecznego
Tak bez czujnika sprzęgła powinien raczej odpalić , znajomy ostatnio podpinał bo kupiłe paseratti po swapie z automatu i nie był podłączony i tempomat nie chciał działać czy coś takiego
Gdyby to była kwestia immo to by odpalił i zgasł.
Skoro już wsteczny podpięty to omijasz ten kabel, tak samo zasilanie z bezp 231 - to dotyczyło wstecznego
Tak bez czujnika sprzęgła powinien raczej odpalić , znajomy ostatnio podpinał bo kupiłe paseratti po swapie z automatu i nie był podłączony i tempomat nie chciał działać czy coś takiego
Gdyby to była kwestia immo to by odpalił i zgasł.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
zobacz czy w ogóle jest napięcie jak próbujesz odpalać na pinie 4 brązowej wtyki koło ECU - gruby kabel czerwono-czarny
jest w tle na tym zdjęciu:
[ Dodano: 2016-11-10, 21:39 ]
Jakby nie było napięcia to miejsce lokazlizacji przekaźnika rozrusznika od automatu jest na 1 stronie schematu AKN - J207 starter inhibitor relay
jest w tle na tym zdjęciu:
[ Dodano: 2016-11-10, 21:39 ]
Jakby nie było napięcia to miejsce lokazlizacji przekaźnika rozrusznika od automatu jest na 1 stronie schematu AKN - J207 starter inhibitor relay
Przyjade jak poskladamNo to zapraszam ze skrzynką piwa

Co do kabli, moj blad, na wtyczke od akn-a patrzylem. Chyba za duzo roboty jak na dwa dni. Silnik w aucie, przod zlozony, zostaly mi do zalozenia polosie, odpowietrzyc sprzeglo i pospawac tlumik.
[ Dodano: 2016-11-13, 18:12 ]
Jezdzi. Mam problem z zakodowaniem absow, blad niepoprawnego kodowania.
Zaraz skocze sprawdzic
[ Dodano: 2016-11-13, 19:13 ]
Nie przechodzi kodowania. Bledy 00778, 01044
[ Dodano: 2016-11-13, 19:49 ]
Zrobilem, najpierw kodowanie jak Ty napisales i zaraz po tym nie wyhodzac z absow wg tego http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 8&t=121553 i poszlo. Dzieki bardzo za pomoc, jak tylko znajde wolna chwile, odezwe sie na PW o adres gdzie podjehac z ta skzynka
[ Dodano: 2016-11-13, 19:13 ]
Nie przechodzi kodowania. Bledy 00778, 01044
[ Dodano: 2016-11-13, 19:49 ]
Zrobilem, najpierw kodowanie jak Ty napisales i zaraz po tym nie wyhodzac z absow wg tego http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 8&t=121553 i poszlo. Dzieki bardzo za pomoc, jak tylko znajde wolna chwile, odezwe sie na PW o adres gdzie podjehac z ta skzynka

Było fajnie, aż do dzisiaj. Nagle stracił moc i wszedł w tryb awaryjny. Po otwarciu maski okazało się, że wiązka, która idzie z ECU na zaworki leży sobie na rurce od EGR-a. Jeden przewód zwarł do niej, bo izolacja się przepaliła. Przewody idą już sobie gdzie indziej, oczywiście zaizolowane, ale błędy nie dają się wykasować.
![Obrazek]()