Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BAU 2.5 179 KM] A6 C5 Avant - umarł, nie zapala.

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

[ BAU 2.5 179 KM] A6 C5 Avant - umarł, nie zapala.

Post autor: tomciar » 17 gru 2015, 16:03

Koledzy proszę o wskazówkę co robić - w skrócie:

-A6 C5 lift z 2003 raku, 2,5TDi BAU, 280 tys. km
- od roku samochód gorzej zapalał, dłużej trzeba było kręcić jak zazwyczaj (dłużej - 4-8 sek)
- po przeczytaniu ton internetów uznałem że może do ASO sprawdzić kąt zapłonu - sprawdzili, mówią że ok - odebrałem samochód i tak jeździłem.
- nie dawało mi to spokoju i oddałem Audi do BOSH Service Śmietana Kobiór żeby może sprawdzili pompę i ewentualnie regeneracja - najpierw sprawdzili kąt, stwierdzili że rozregulowany, że poustawiali, proszę przyjechać. Zapłaciłem, odpalam auto - już wiedziałem że gó....no dało, to samo.

I tak jeździłem do teraz, rano dojechałem do pracy, ale już nie wrócę bo Audi nie pali.
Jeśli chodzi o pracę silnika to jak już zapalił to pracował idealnie, to słabe odpalanie było i na zimnym i potem już na ciepłym, wykluczam z tego powodu wtryskiwacze czy świece - to wszystko jest ok.
Proszę o wskazówkę - czy w ciemno wymontowywać pompę i do regeneracji? Czy może to słynna awaria sterownika?

Pozdrawiam, Tomek

tibu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
Imię: Tonny
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Tuchów

Post autor: tibu » 17 gru 2015, 21:13

a paliwo gdzies nie spiepsza?
-spróbuj na plaku zapalić,
-błędy z kompa zczytaj

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 18 gru 2015, 09:25

tibu pisze: -spróbuj na plaku zapalić,
cokolwiek by się działo NIE RÓB TEGO.

nadyb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 09 mar 2014, 09:36
Lokalizacja: Jeżów Sudecki

Post autor: nadyb » 23 gru 2015, 21:35

Bo co się stanie? Jak gdzieś delikatnie łapał powietrze to złapie obroty i przepchnie powietrze przez wtryski. Mówisz tak samo jak ci którzy twierdzą że automata nie wolno holowac bo nie ma smarowania... Juz kiedyś słyszałem rozmowę ze na zaciąg nie można odpalać tylko dlatego ze pompa oleju nie działa <rotfl>
Przecież nie będzie na tym plaku jeździł...
Ile silników uszkodził plak? Oczywiście nie pytam o awarie typu "silnik pokazał kopyta bo 2000km temu odpaliłem na plaka" Na samostart to nie polecam bo korby może połamać.
Jesli pisze niechlujnie i bez polskich znakow to znaczy ze pisze z telefonu.:)

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 23 gru 2015, 22:02

tomciar, Co do serwisu to bez obrazy ale sprawdza się czy zrobione a potem się płaci, bo wygląda jakby Cię zgasili za postój w ich warsztacie.. <okok>
Co do palenia to czy po tym jak ciężko zapalał po zgaszeniu i powtórnym zakręceniu łapał od razu? Bo jeśli tak to możliwe że po dłuższym postoju faktycznie się zapowietrzał.

darioszef1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 31 gru 2015, 11:33
Lokalizacja: zgorzelec

Post autor: darioszef1 » 31 gru 2015, 14:41

czujnik w baku siedzi zrob zworke na bezpieczniku 28 z innym ktory ma prad poprzekreceniu stacyjki. przekrec stacyjke poczekaj z 5 minut niech sie koszyczek zapelni. i odpal na plaka
A6 2.5 TDi AKE to dziura w portfelu bez dna...

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 03 sty 2016, 13:30

Koledzy od PLAKA rozumiem że sami testowali na swoich silnikach że tak ochoczo doradzają?

Pompy VP44 wcale nie trzeba długo na sucho gwałcić żeby była do wywalenia. Zamiast stosować jakieś bandyckie metody lepiej porządnie odpowietrzyć układ wtryskowy, zgodnie z dostępnymi instrukcjami - w 2.5 tdi nie odpowietrzy się sam, jeśli w ogóle na tym polega problem.

nadyb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 09 mar 2014, 09:36
Lokalizacja: Jeżów Sudecki

Post autor: nadyb » 03 sty 2016, 19:35

Żeby z pompy całkowicie uciekło paliwo musiałbyś wywiercić od spodu dziurę. Popatrz na jakiej wysokości są wężyki i na jakiej jest tłok który jest narażony na wytarcie. Jakby 5s kręcenia na sucho miało rozwalić pompę to na ropie jej żywotność musiałaby wynosić z 1000km...
Jesli pisze niechlujnie i bez polskich znakow to znaczy ze pisze z telefonu.:)

kret5511
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 17 lis 2015, 14:14
Lokalizacja: gryfice

Post autor: kret5511 » 13 sty 2016, 08:56

Sprawdz czy paliwo wychodzi z pompy , zapewne nie . wiec sprawdz czy do niej dochodzi jezeli nie szukaj awari w zbiorniku .

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 25 mar 2016, 08:20

kret5511 pisze:Sprawdz czy paliwo wychodzi z pompy , zapewne nie . wiec sprawdz czy do niej dochodzi jezeli nie szukaj awari w zbiorniku .
Dla następnych z podobnymi problemami napiszę zakończenie mojego tematu.

Od ponad roku borykałem się ze słabym zapalaniem i nie umiałem znaleźć nikogo kto by mi pomógł. Czyli abym oddał samochód a resztą zajął się warsztat. Okazało się że najprostsze rozwiązania są czasem najlepsze.
Samochód oddałem do BOSCHa w Bielsku Białej. Oddałem we wtorek a we czwartek cieszyłem się już sprawnym samochodem. Pompa zregenerowana (pęknięta była jakaś membrana, uszczelnienia porobione, powymieniane zużyte części). Chłopaki porobili nawet rzeczy których nie zgłaszałem (naprawa osłony ozdobnej silnika, pouzupełnianie widocznych brakujących opasek na wężach i wiązkach). Samochód odebrałem czyściutki pachnący i działający.
Audi zapala teraz w 0,5 sek :-O Nie puszcza bąków przy zapalaniu, wydanie mi się że bardziej "miękko" i ciszej pracuje silnik. Jestem bardzo zadowolony, na nowo zakochany w samochodzie :-D

nadyb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 09 mar 2014, 09:36
Lokalizacja: Jeżów Sudecki

Post autor: nadyb » 29 mar 2016, 12:05

Pełna regeneracja pompy z kalibracja? Ile zapłaciłeś?
Jesli pisze niechlujnie i bez polskich znakow to znaczy ze pisze z telefonu.:)

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 09 maja 2016, 12:33

nadyb pisze:Pełna regeneracja pompy z kalibracja? Ile zapłaciłeś?
Odpowiedziałem na priv. Wymienili to co na zdjęciu:

Obrazek

mefiu841
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 27 wrz 2016, 19:32
Lokalizacja: Bytom

Post autor: mefiu841 » 15 paź 2016, 19:42

zestaw który pokazujesz to koszt 90 zł a ciebie pewnie skroili z 3000 tyś zł

turkish
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 11 lut 2016, 22:02
Lokalizacja: Piła

Post autor: turkish » 09 lis 2016, 21:17

mialem podobna sytuacje z moim okazalo sie ze oring puszczal

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja