[ BAU 2.5 179 KM] A6 C5 Avant - umarł, nie zapala.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
[ BAU 2.5 179 KM] A6 C5 Avant - umarł, nie zapala.
Koledzy proszę o wskazówkę co robić - w skrócie:
-A6 C5 lift z 2003 raku, 2,5TDi BAU, 280 tys. km
- od roku samochód gorzej zapalał, dłużej trzeba było kręcić jak zazwyczaj (dłużej - 4-8 sek)
- po przeczytaniu ton internetów uznałem że może do ASO sprawdzić kąt zapłonu - sprawdzili, mówią że ok - odebrałem samochód i tak jeździłem.
- nie dawało mi to spokoju i oddałem Audi do BOSH Service Śmietana Kobiór żeby może sprawdzili pompę i ewentualnie regeneracja - najpierw sprawdzili kąt, stwierdzili że rozregulowany, że poustawiali, proszę przyjechać. Zapłaciłem, odpalam auto - już wiedziałem że gó....no dało, to samo.
I tak jeździłem do teraz, rano dojechałem do pracy, ale już nie wrócę bo Audi nie pali.
Jeśli chodzi o pracę silnika to jak już zapalił to pracował idealnie, to słabe odpalanie było i na zimnym i potem już na ciepłym, wykluczam z tego powodu wtryskiwacze czy świece - to wszystko jest ok.
Proszę o wskazówkę - czy w ciemno wymontowywać pompę i do regeneracji? Czy może to słynna awaria sterownika?
Pozdrawiam, Tomek
-A6 C5 lift z 2003 raku, 2,5TDi BAU, 280 tys. km
- od roku samochód gorzej zapalał, dłużej trzeba było kręcić jak zazwyczaj (dłużej - 4-8 sek)
- po przeczytaniu ton internetów uznałem że może do ASO sprawdzić kąt zapłonu - sprawdzili, mówią że ok - odebrałem samochód i tak jeździłem.
- nie dawało mi to spokoju i oddałem Audi do BOSH Service Śmietana Kobiór żeby może sprawdzili pompę i ewentualnie regeneracja - najpierw sprawdzili kąt, stwierdzili że rozregulowany, że poustawiali, proszę przyjechać. Zapłaciłem, odpalam auto - już wiedziałem że gó....no dało, to samo.
I tak jeździłem do teraz, rano dojechałem do pracy, ale już nie wrócę bo Audi nie pali.
Jeśli chodzi o pracę silnika to jak już zapalił to pracował idealnie, to słabe odpalanie było i na zimnym i potem już na ciepłym, wykluczam z tego powodu wtryskiwacze czy świece - to wszystko jest ok.
Proszę o wskazówkę - czy w ciemno wymontowywać pompę i do regeneracji? Czy może to słynna awaria sterownika?
Pozdrawiam, Tomek
Bo co się stanie? Jak gdzieś delikatnie łapał powietrze to złapie obroty i przepchnie powietrze przez wtryski. Mówisz tak samo jak ci którzy twierdzą że automata nie wolno holowac bo nie ma smarowania... Juz kiedyś słyszałem rozmowę ze na zaciąg nie można odpalać tylko dlatego ze pompa oleju nie działa
Przecież nie będzie na tym plaku jeździł...
Ile silników uszkodził plak? Oczywiście nie pytam o awarie typu "silnik pokazał kopyta bo 2000km temu odpaliłem na plaka" Na samostart to nie polecam bo korby może połamać.

Przecież nie będzie na tym plaku jeździł...
Ile silników uszkodził plak? Oczywiście nie pytam o awarie typu "silnik pokazał kopyta bo 2000km temu odpaliłem na plaka" Na samostart to nie polecam bo korby może połamać.
Jesli pisze niechlujnie i bez polskich znakow to znaczy ze pisze z telefonu.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
tomciar, Co do serwisu to bez obrazy ale sprawdza się czy zrobione a potem się płaci, bo wygląda jakby Cię zgasili za postój w ich warsztacie..
Co do palenia to czy po tym jak ciężko zapalał po zgaszeniu i powtórnym zakręceniu łapał od razu? Bo jeśli tak to możliwe że po dłuższym postoju faktycznie się zapowietrzał.

Co do palenia to czy po tym jak ciężko zapalał po zgaszeniu i powtórnym zakręceniu łapał od razu? Bo jeśli tak to możliwe że po dłuższym postoju faktycznie się zapowietrzał.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 31 gru 2015, 11:33
- Lokalizacja: zgorzelec
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Koledzy od PLAKA rozumiem że sami testowali na swoich silnikach że tak ochoczo doradzają?
Pompy VP44 wcale nie trzeba długo na sucho gwałcić żeby była do wywalenia. Zamiast stosować jakieś bandyckie metody lepiej porządnie odpowietrzyć układ wtryskowy, zgodnie z dostępnymi instrukcjami - w 2.5 tdi nie odpowietrzy się sam, jeśli w ogóle na tym polega problem.
Pompy VP44 wcale nie trzeba długo na sucho gwałcić żeby była do wywalenia. Zamiast stosować jakieś bandyckie metody lepiej porządnie odpowietrzyć układ wtryskowy, zgodnie z dostępnymi instrukcjami - w 2.5 tdi nie odpowietrzy się sam, jeśli w ogóle na tym polega problem.
Żeby z pompy całkowicie uciekło paliwo musiałbyś wywiercić od spodu dziurę. Popatrz na jakiej wysokości są wężyki i na jakiej jest tłok który jest narażony na wytarcie. Jakby 5s kręcenia na sucho miało rozwalić pompę to na ropie jej żywotność musiałaby wynosić z 1000km...
Jesli pisze niechlujnie i bez polskich znakow to znaczy ze pisze z telefonu.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Dla następnych z podobnymi problemami napiszę zakończenie mojego tematu.kret5511 pisze:Sprawdz czy paliwo wychodzi z pompy , zapewne nie . wiec sprawdz czy do niej dochodzi jezeli nie szukaj awari w zbiorniku .
Od ponad roku borykałem się ze słabym zapalaniem i nie umiałem znaleźć nikogo kto by mi pomógł. Czyli abym oddał samochód a resztą zajął się warsztat. Okazało się że najprostsze rozwiązania są czasem najlepsze.
Samochód oddałem do BOSCHa w Bielsku Białej. Oddałem we wtorek a we czwartek cieszyłem się już sprawnym samochodem. Pompa zregenerowana (pęknięta była jakaś membrana, uszczelnienia porobione, powymieniane zużyte części). Chłopaki porobili nawet rzeczy których nie zgłaszałem (naprawa osłony ozdobnej silnika, pouzupełnianie widocznych brakujących opasek na wężach i wiązkach). Samochód odebrałem czyściutki pachnący i działający.
Audi zapala teraz w 0,5 sek :-O Nie puszcza bąków przy zapalaniu, wydanie mi się że bardziej "miękko" i ciszej pracuje silnik. Jestem bardzo zadowolony, na nowo zakochany w samochodzie :-D