jaki wydech do 2.8 q
- kiler22
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
jaki wydech do 2.8 q
Doprowadzania do porządku ciąg dalszy
Pacjent to 2.8 q jeśli to ważne to wersja USA sedan. 1998 rok + LPG
Mój wydech jest w kondycji "średniej"
tzn wszystko trzyma się jeszcze jako tako ale ..... tu gdzieś przepuszcza , gdzieś tam jest uszczelniany jakimiś masami dziwnymi , rzeźbiony i spawany z ....... no właśnie nie wiadomo z czego
Chciałbym to wszystko doprowadzić do stanu dobrego , jak najbardziej zbliżonego do fabryki
priorytetem jest cisza , i oryginalność (w sumie to chodzi o trwałość która CHYBA w ori jest dobra )
oczywiście nie ma się co oszukiwać koszty też są ważne min dlatego kupno nówki w ASO nie wchodzi w grę
i tu mam kilka pytań
- na forum jest kilka różnych opinii na temat środkowego tłumika od 2.5 TDI jedni piszą że jest taki sam inni ze ma mniejszą średnice rur itd . czy ktoś kiedyś zmieniał i może się wypowiedzieć ??
- ew od jakich innych modeli szukać 2.4 ? 3.0 obojętnie które V6
- czy dobrze rozumiem że środkowy jest ten sam w wersji quattro a różnica jest tylko w końcowych
- Domyślam się (ale tego nie sprawdziłem ) że katy już nie żyją i jeśli moje przypuszczenia się potwierdzą co będzie lepsze dla silnika i głośności - w ich miejsce wstawić tłumiki udające katy czy poszukać (nie wiem czy do znalezienia) używanych dobrych katów
- Może ew ktoś z forumowiczów ma dobry sprawdzony wydech na sprzedaż to chętnie się dogadam
Pacjent to 2.8 q jeśli to ważne to wersja USA sedan. 1998 rok + LPG
Mój wydech jest w kondycji "średniej"
tzn wszystko trzyma się jeszcze jako tako ale ..... tu gdzieś przepuszcza , gdzieś tam jest uszczelniany jakimiś masami dziwnymi , rzeźbiony i spawany z ....... no właśnie nie wiadomo z czego
Chciałbym to wszystko doprowadzić do stanu dobrego , jak najbardziej zbliżonego do fabryki
priorytetem jest cisza , i oryginalność (w sumie to chodzi o trwałość która CHYBA w ori jest dobra )
oczywiście nie ma się co oszukiwać koszty też są ważne min dlatego kupno nówki w ASO nie wchodzi w grę
i tu mam kilka pytań
- na forum jest kilka różnych opinii na temat środkowego tłumika od 2.5 TDI jedni piszą że jest taki sam inni ze ma mniejszą średnice rur itd . czy ktoś kiedyś zmieniał i może się wypowiedzieć ??
- ew od jakich innych modeli szukać 2.4 ? 3.0 obojętnie które V6
- czy dobrze rozumiem że środkowy jest ten sam w wersji quattro a różnica jest tylko w końcowych
- Domyślam się (ale tego nie sprawdziłem ) że katy już nie żyją i jeśli moje przypuszczenia się potwierdzą co będzie lepsze dla silnika i głośności - w ich miejsce wstawić tłumiki udające katy czy poszukać (nie wiem czy do znalezienia) używanych dobrych katów
- Może ew ktoś z forumowiczów ma dobry sprawdzony wydech na sprzedaż to chętnie się dogadam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Powiedz kolego jakim budżetem dysponujesz.
Nie kupuj od 2.5 TDI bo to inny wydech, zrobisz sobie tylko krzywdę.
2.4, 2.8 na pewno są te same. Sprawdź sobie na Intercars albo najlepiej w ogóle w ETKA on-line. Będziesz miał jasność.
Ludzie wstawiają strumienice zamiast katów, jednak zaraz wyniki badania spalin będą obowiązkowo wpisywane w badanie techniczne i będzie problem. Lepiej dobrać uniwersalne katy. Takie jest moje zdanie. Najpierw jednak sprawdź swoje. Po czym wnosisz, że z twoimi może być problem?
Masz szczęście, że masz Q, bo prawdziwe koszta są niestety przy V6 z FWD Mnie oba tłumiki kosztowały 1300 zł...
Nie kupuj od 2.5 TDI bo to inny wydech, zrobisz sobie tylko krzywdę.
2.4, 2.8 na pewno są te same. Sprawdź sobie na Intercars albo najlepiej w ogóle w ETKA on-line. Będziesz miał jasność.
Ludzie wstawiają strumienice zamiast katów, jednak zaraz wyniki badania spalin będą obowiązkowo wpisywane w badanie techniczne i będzie problem. Lepiej dobrać uniwersalne katy. Takie jest moje zdanie. Najpierw jednak sprawdź swoje. Po czym wnosisz, że z twoimi może być problem?
Masz szczęście, że masz Q, bo prawdziwe koszta są niestety przy V6 z FWD Mnie oba tłumiki kosztowały 1300 zł...
Środkowy tłumik masz taki sam jak w 2.5 tdi q na 100% wiem bo sam zmieniałem,co do końcowych to nie jestem pewien ale wyglądają tak samo,najprościej odczytaj numery ze swoich i dopytaj sprzedających.
Na allegro można zakupić za małą kasę kompletne tłumiki od 2.5 tdi a do benzyn są dużo droższe a to jest to samo ustrojstwo.
Na allegro można zakupić za małą kasę kompletne tłumiki od 2.5 tdi a do benzyn są dużo droższe a to jest to samo ustrojstwo.
- kiler22
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
he he he i nawet jak widać w tym temacie zdania są podzielonemrporpoise pisze: Nie kupuj od 2.5 TDI bo to inny wydech, zrobisz sobie tylko krzywdę.
osobiście strumienicy nigdy nie brałem pod uwagę ponieważ jak pisałem zależy mi na ciszy a ew dodanie 3 czy 4 KM za pomocą strumienicy wcale mnie nie interesuje a i doskonale zdaje sobie sprawę że wiele wynalazków made in china może wręcz zaszkodzićmrporpoise pisze: Ludzie wstawiają strumienice zamiast katów, jednak zaraz wyniki badania spalin będą obowiązkowo wpisywane w badanie techniczne i będzie problem. Lepiej dobrać uniwersalne katy. Takie jest moje zdanie. Najpierw jednak sprawdź swoje. Po czym wnosisz, że z twoimi może być problem?
po czym wnosze ? po przebiegu (licznikowo 320 tys ) rocznikowo i po ich ogólnym wyglądzie
[ Dodano: 2016-11-09, 17:18 ]
po numerach spróbuje dojść ale już nie pamiętam czy u mnie są ori czy już jakieś zamiennikiitomi pisze: odczytaj numery ze swoich i dopytaj sprzedających.
Na allegro można zakupić za małą kasę kompletne tłumiki od 2.5 tdi a do benzyn są dużo droższe a to jest to samo ustrojstwo.
chociaż to nie zawsze musi zadziałać . czasami mogą się różnić jakimś naprawdę drobiazgiem który da się w kilka minut zmienić a numery mogą mieć różne .
ale spróbuje pójść tym tropem
Wejdź w etkę i porównaj tu masz link: all-etka-online-vt52093.htm później klikasz CarProg2
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
No ja mam też 320. Są z zewnątrz nadgryzione ale działają nadal pięknie
Dobrze, sprawdziłem w Etce ... Środkowe dla 2,5 TDI: 4B0253409G
Środkowe dla 2.8 : 4B0253409AL Takie same jak do 2.4.
Końcowe dla 2.5TDI: 4B0253609N Prawy, 4B0253609G Lewy
Końcowe dla 2.8: 4B0253609AP Prawy, 4B0253609AN Lewy
Oznaczenia jak widać są inne. Ja byłbym daleki od tego, by dobierać wydech po "wygląda na taki sam" ...
Z powyższymi informacjami zrobisz co chcesz, jednak numery części są inne nie bez powodu.
Dobrze, sprawdziłem w Etce ... Środkowe dla 2,5 TDI: 4B0253409G
Środkowe dla 2.8 : 4B0253409AL Takie same jak do 2.4.
Końcowe dla 2.5TDI: 4B0253609N Prawy, 4B0253609G Lewy
Końcowe dla 2.8: 4B0253609AP Prawy, 4B0253609AN Lewy
Oznaczenia jak widać są inne. Ja byłbym daleki od tego, by dobierać wydech po "wygląda na taki sam" ...
Z powyższymi informacjami zrobisz co chcesz, jednak numery części są inne nie bez powodu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Czego oczekujesz? Że kupisz używany wydech w dobrym stanie do auta które ma 18 lat? OEM części są dostępne, po kodach znajdziesz... ale do tanich nie należą.
Niestety, jest to A6, mimo że stare, to jednak koszta są. Moja rada - pojedź do warsztatu specjalizującego się w dorabianiu układów wydechowych i zobacz co ci powiedzą, bo może być taniej dorobić, niż kupić gotowca.
EDIT: Aha i uwierz, że do FWD to jeszcze trudniej niż do Q kupić
Niestety, jest to A6, mimo że stare, to jednak koszta są. Moja rada - pojedź do warsztatu specjalizującego się w dorabianiu układów wydechowych i zobacz co ci powiedzą, bo może być taniej dorobić, niż kupić gotowca.
EDIT: Aha i uwierz, że do FWD to jeszcze trudniej niż do Q kupić
Dokładnie tak jak pisze mrporpoise, nie patrz po wyglądzie w przedlifcie jest euro3 z tego co pamiętam więc bez problemu możesz wsadzić uniwersalne które są dużo tańsze niż OEM czy zamienniki. jeżeli chodzi o używany układ wydechowy też bym był daleki nigdy nie wiesz ile to pochodzi i może się okazać że zaraz znów będzie do wymiany
- kiler22
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
ponieważ ciągle szukam a typowo do 2.4 / 2.8 nic ciekawego nie ma zastanawiam się nad nowym firmy "PEŚLA"
http://allegro.pl/tlumik-srodkowy-audi- ... 39488.html
(w sumie to jedyny producent którego znalazłem na allegro z nowymi zamiennikami )
jakoś bardzo mi się "nie pali' jakoś to się trzyma u mnie ale wiem że pomału muszę myśleć o wymianie
jak myślicie co lepsze - nowy taki zamiennik czy oczekiwanie i studiowanie ogłoszeń w poszukiwaniu ori używki w dobrym stanie ?
http://allegro.pl/tlumik-srodkowy-audi- ... 39488.html
(w sumie to jedyny producent którego znalazłem na allegro z nowymi zamiennikami )
jakoś bardzo mi się "nie pali' jakoś to się trzyma u mnie ale wiem że pomału muszę myśleć o wymianie
jak myślicie co lepsze - nowy taki zamiennik czy oczekiwanie i studiowanie ogłoszeń w poszukiwaniu ori używki w dobrym stanie ?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga