a6c5 słabo wieje z kratek
a6c5 słabo wieje z kratek
Witam
mam taki problem że bardzo słabo wieje z nawiewów, nawet jak ustawię siłę na maxa to leci bardzo delikatnie z kratek. Jest to climatronic 2 strefowy. Nie słychać tak jak wcześniej żeby wentylator się mocno kręcił. Jak poklikam na panelu sterowania, zmniejsze/zwiększe temperaturę, siłę nawiewu to czasem zacznie delikatnie mocniej wiać ale nie ma reguły. To nie powinno mieć znaczenia ale ostatnio dolewałem płynu chłodniczego, przy czym wtedy kiedy było mało płynu przez jakiś czas wiało tak jak powinno. Proszę o podpowiedź od czego zacząć diagnozę.
mam taki problem że bardzo słabo wieje z nawiewów, nawet jak ustawię siłę na maxa to leci bardzo delikatnie z kratek. Jest to climatronic 2 strefowy. Nie słychać tak jak wcześniej żeby wentylator się mocno kręcił. Jak poklikam na panelu sterowania, zmniejsze/zwiększe temperaturę, siłę nawiewu to czasem zacznie delikatnie mocniej wiać ale nie ma reguły. To nie powinno mieć znaczenia ale ostatnio dolewałem płynu chłodniczego, przy czym wtedy kiedy było mało płynu przez jakiś czas wiało tak jak powinno. Proszę o podpowiedź od czego zacząć diagnozę.
Kolego daj nawiew na maxa i sprawdzaj poszczególne pozycje nadmuchu z jaką siłą będzie dmuchało, wyjmij filtr kabinowy i zobacz jak się zachowuje dmuchawa też na maxa. Możliwe, że klapy nie otwierają się do końca i słabo dmucha. Gdyby to była dmuchawa to prędzej by nic nie dmuchało, ewentualnie panel klimatronika. Sprawdzaj wszystko krok po kroku, a znajdziesz przyczynę. Daj znać jak Ci idzie.
Pozdrawiam

Pozdrawiam

Jak samochód, to tylko Audi;)
rozkręciłem wczoraj schowek, wyjąłem wentylator, niezależnie co ustawiałem na panelu klimy wentylator się nie kreci. Podłączyłem na krótko napięcie i zaczął się kręcić. Pytanie gdzie dalej szukać przyczyny. Wyjąłem panel klimatronika podociskałem przewody, potem wyjąłem przekaźnik 385 i popsikałem contact sprayem. Niestety nic nie pomogło.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
obok wentylatora jest opornica/regulator ( 3 kable idą i jest duży radiator w strumieniu powietrza ) , może ona?
Jak masz miernik - na kablu czarno-nieb powinno być 12V na zapłonie , zmierz napięcie miedzy oboma przewodami wentylatora - powinno się zmieniać w zależności od ustawienia nawiewu na klimatroniku ( na max blisko 12V im wolniej tym mniejsze napięcie)
Opornica reguluje tym napięciem , jeśli będzie się zmieniać to wszystko ok i przyczyną wentylator ( jak dostanie 12V to ma siłe się obrócić , przy mniejszym napięciu może nie drgnąć )
Jak masz miernik - na kablu czarno-nieb powinno być 12V na zapłonie , zmierz napięcie miedzy oboma przewodami wentylatora - powinno się zmieniać w zależności od ustawienia nawiewu na klimatroniku ( na max blisko 12V im wolniej tym mniejsze napięcie)
Opornica reguluje tym napięciem , jeśli będzie się zmieniać to wszystko ok i przyczyną wentylator ( jak dostanie 12V to ma siłe się obrócić , przy mniejszym napięciu może nie drgnąć )
tak tylko podmianka jak pisałem wcześniej i jak też radzi bendzji. Zdobądź od kogoś znajomego jeżeli ma, a jak nie to z jakiegoś szrotu tam powinni dać jak będą mieli podpiąć i zobaczyć czy to klimatronika wina, a jak to nie pomoże to tylko przewody zostaną do szczegółowego sprawdzenia. 

Jak samochód, to tylko Audi;)